Gemeente Utrecht zegt extra onafhankelijk onderzoek toe naar verkeerssituatie Vleutenseweg Gemeente Utrecht zegt extra onafhankelijk onderzoek toe naar verkeerssituatie Vleutenseweg

Gemeente Utrecht zegt extra onafhankelijk onderzoek toe naar verkeerssituatie Vleutenseweg

Gemeente Utrecht zegt extra onafhankelijk onderzoek toe naar verkeerssituatie Vleutenseweg
De gemeente Utrecht komt tegemoet aan de wens van omwonenden van de Vleutenseweg om een extra onafhankelijk onderzoek te laten doen naar de verkeerssituatie aldaar. Bewoners hadden hierom gevraagd nadat er vorige week een dodelijk ongeval gebeurde.

De gemeente Utrecht komt tegemoet aan de wens van omwonenden van de Vleutenseweg om een extra onafhankelijk onderzoek te laten doen naar de verkeerssituatie aldaar. Bewoners hadden hierom gevraagd nadat er vorige week een dodelijk ongeval gebeurde.

Tijdens een emotionele bijeenkomst in het gemeentehuis donderdagochtend overhandigden enkele omwonenden een petitie die 541 keer ondertekend was. De gemeente werd daarin opgeroepen om extra onderzoek te doen. Vorige week vrijdag vond er een zeer ernstig ongeval plaats tussen een stadsbus en twee voetgangers op de Vleutenseweg, waarbij een 7-jarig meisje is overleden en haar 5-jarige broertje zwaargewond raakte.

Bij omwonenden, omliggende scholen en ondernemers leven al langer zorgen over de verkeersveiligheid van de Vleutenseweg en de verschillende kruisingen. De Vleutenseweg bestaat uit verschillende rijbanen; autowegen, busbanen en fietspaden. Wie wil oversteken moet op sommige plekken zes rijbanen over, waarbij het verkeer van verschillende kanten komt, zonder verkeerslichten.

Na zware ongevallen doet de politie altijd onderzoek naar de toedracht. Daarnaast is het gebruikelijk dat de gemeente de verkeerssituatie onderzoekt. Aanvullend gaat de gemeente nu ook een extra onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren na de uitdrukkelijke wens van omwonenden.

Gekoppelde berichten

4 Reacties

Reageren
  1. Binnenstadbewoner

    Wellicht dat de onderzoekers dan ook de oversteekplaats voor fietsers en voetgangers Korte Jansstraat/ Janskerkhof mee kunnen nemen. Dagelijks – elk uur zowat – zijn hier vele bijna ongelukken die maar net goed aflopen. Met de fiets vanuit Domstraat/ Korte Jansstraat eerst een heel druk fietspad kruisen , dan een drukke busbaan met bussen en taxi’s uit twee richtingen en dan invoegen op het smalle en megadrukke fietspad langs de Janskerk.

  2. JdV

    @Binnenstadbewoner: Dan zit er maar 1 ding op. Fietsers niet meer door het gevaarlijke oude centrum met bussen en veel te krappe ruimte qua fietspaden heen maar via een route om het centrum heen waar het veiliger is. Voetgangers faciliteren met een zebrapad. Klaar.

  3. jan

    Als er een volwassene komt te overlijden door een verkeersongeluk, dan is dat simpelweg zielig en sneu.. Komt er een kind te overlijden door een noodlottig ongeval, dan moet de hele straat inrichting op de schop. Er worden dan petities ondertekend en ineens voldoet fatsoenlijk regulier politie onderzoek niet meer. We weten nog niet eens hoe het gebeurd is. Wie weet rende het kind zelf wel ineens de straat op … ??!

  4. Cico

    6-7 banen oversteken met verkeer dat van alle kanten komt, allemaal met een andere snelheid. Het voelt soms als een snelweg oversteken.

    Dat is het probleem.

    De oplossing is lastiger, die busbaan is het grootste probleem maar hoe kom je anders met het OV op station vanuit die richting?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).