Gemeente zoekt nog altijd geld voor Noordelijke Randweg | De Utrechtse Internet Courant Gemeente zoekt nog altijd geld voor Noordelijke Randweg | De Utrechtse Internet Courant

Gemeente zoekt nog altijd geld voor Noordelijke Randweg

Gemeente zoekt nog altijd geld voor Noordelijke Randweg
Als de gemeente de Noordelijke Randweg (NRU) bij Overvecht wil opwaarderen zoals beschreven in het voorkeursvariant zijn er nog miljoenen nodig. Miljoenen waar de gemeente nog altijd naar op zoek is nu een beoogde Europese subsidie niet haalbaar blijkt.

Als de gemeente de Noordelijke Randweg (NRU) bij Overvecht wil opwaarderen zoals beschreven in het voorkeursvariant zijn er nog miljoenen nodig. Miljoenen waar de gemeente nog altijd naar op zoek is nu een beoogde Europese subsidie niet haalbaar blijkt.

Dat laat het college van B&W weten. Binnen het beschikbare budget van 180 miljoen euro is rekening gehouden met minimaal één verdiept plein. De wensvariant gaat uit van drie verdiepte pleinen. Hiervoor zou dus extra geld gevonden moeten worden.

Met de verbetering van de randweg kan het verkeer van en naar Overvecht en aangrenzende wijken een snelle, alternatieve route worden geboden. Het verkeer hoeft dan niet meer door de stad en wijken te rijden maar kan er omheen. Hierdoor kan de verkeersdruk in de stad worden verdeeld. Zo ontstaat in de stad en vooral in de wijk Overvecht meer ruimte voor fietsers en voetgangers.

Moldaudreef

De afkoppeling van de Moldaudreef is randvoorwaarde voor de opwaardering van de NRU. Afkoppeling van deze dreef heeft gevolgen voor de verkeerscirculatie in Overvecht-Zuid. De gemeente is daarom een verkenning gestart om te kijken wat het effect is van deze afkoppeling op het verkeer in de wijk. Ook de kosten hiervan worden in beeld gebracht.

4 Reacties

Reageren
  1. Atilla Vigh

    Belachelijk dat we het stukje tussen de NRU (Zuilense Ring) en de A27 wordt verbonden met een binnenstadse weg. Waarom niet de NRU verbreden naar een 2 x 4 weg (2 x 2 met gescheiden rijbanen) en doortrekken naar de A27 bovenlangs.
    Ja dat kost natuur en vermoedelijk meer geld, maar een stad met 400.000 euro heeft echt gesloten snelwegennetwerk nodig rondom. Spaar dan langer en voer het later uit.

  2. Mwah

    Wat een zielloos rechttoe rechtaan ontwerp weer (waar je als fietser echt niet naast wil fietsen; dus bespaar maar op de fietspaden),

  3. TP

    Lot, als je de wegen in de stad wilt versmallen om doorgaand verkeer te ontmoedigen, dan zal je wel moeten investeren in een goede Ring naar Amsterdams model.
    Dus: sluit de Ring en zorg voor voldoende rijstroken voor lokaal en doorgaand verkeer!

  4. Utrecht Centrum Stad van Nederland.

    Er rijden bijna 1 miljoen voertuigen rond om Utrecht per etmaal.
    Dus een volledige ring is noodzakelijk.Het is niet nodig perse de weg ondergronds deels te doen, leg de gehele rijbaan verhoogd aan dan ontstaat er overal tussen overvecht en noorderpark een perfecte verbinding.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).