De zogenoemde ‘Rabobrug’ over de perrons bij het station komt er. Daar heeft het College van B & W gisteren mee ingestemd. Het maakt de bouw van de brug over het spoor voor voetgangers en fietsers tussen de Croeselaan en de Nieuwe Stationsstraat mogelijk.
De langzaamverkeersbrug, met als werktitel Rabobrug, wordt een belangrijke schakel in het netwerk van hoofdfietsroutes. De totale lengte wordt circa 275 meter en loopt vanaf de Croeselaan tussen de Knoopkazerne en de Rabobank, over het spoor naar de andere kant van het station.
De breedte is circa 10 meter. Kenmerkend voor de brug is de rij bomen op de brug. Het definitieve ontwerp voor de brug is zo goed als klaar. Het is al door diverse partijen, belangengroepen en wijkraden bekeken en wordt binnenkort ter vaststelling aangeboden aan het college.
De bouw start in 2015. De brug wordt in 2016 opgeleverd als ‘interwijkverbinding’. De brug wordt zodanig ontworpen en gebouwd dat er in de toekomst trappen naar de tram-, bus- en treinperrons aangelegd kunnen worden.
8 Reacties
ReagerenWaarom pas in de toekomst trappen naar de perrons? Moeten we verplicht omlopen via de stationstraverse?
Ja, een zwak gemeentebestuur die Corio weer eens niet op de knieën weet te krijgen. En dus inderdaad verplicht omlopen…
Werkelijk, het wordt steeds gekker hier in Utrecht! Natuurlijk moet ieder perron toegankelijk zijn vanaf de brug. Alleen is het alleen al voor de veiligheid bij noodzakelijke evacuatie. En hoe komt het eigenlijk dat de meerderheid in de Raad dit laat passeren? Zwak hoor. En dan die bomen! In een plantenbak zul je bedoelen. Laten we kijken wat de groei-potentie van die lieve staakjes zal zijn. Ik roep op tot een naamswijziging de Corio brug? De Schand brug? Wie biedt?
Ha ha ha ha!
Om te beginnen is het mooi dat er überhaupt een brug komt. Ik denk dat die trappen wel komen zodra de perrons en het stationsplein vernieuwd zijn. In dit verhaal lees ik eerder “fasering” dan “uitstel/afstel”.
Daar gaan we weer: CORIO CITY is weer aan de macht.
Draait Corio op voor de hogere kosten als er pas later trappen en liften naar de perrons komen?
Nee, daar draaien wij als burgers voor op middels gemeentebelastingen. Graag dus deze bedragen alvast inhouden van de salarissen van de verantwoordelijke wethouder(s) en raadsleden.
Alhoewel ik geen goed woord over heb voor de werkwijze van Corio, heb ik begrepen dat het ook te maken heeft met het feit dat de sporen (en dus perrons) verlegd gaan worden.
Ietsje breder maken en de tram kan er ook overheen.
Scheelt nogal wat gefrommel bij de Leidsche Rijn, Leidscheveertunnel en Bieb ++.