Grolsch verwerkt Utrechtse proostteksten in lokale campagne | De Utrechtse Internet Courant Grolsch verwerkt Utrechtse proostteksten in lokale campagne | De Utrechtse Internet Courant

Grolsch verwerkt Utrechtse proostteksten in lokale campagne

Grolsch verwerkt Utrechtse proostteksten in lokale campagne

Samen met enkele prominente inwoners van Utrecht heeft bierbrouwer Grolsch afgelopen dinsdag de elf meest bijzondere proostteksten over Utrecht geselecteerd. De vraag ‘Wat maakt Utrecht voor jou Utrecht?’ heeft behoorlijk wat reacties losgemaakt. In twee weken tijd zijn maar liefst 888 vilten ingeleverd met een proost op de stad. De elf geselecteerde proostteksten worden nu door Grolsch op speciale bierglazen en –vilten gedrukt. Bovendien zullen deze te zien zijn in diverse campagne-uitingen in de stad.

De selectie van de vilten was door het aantal inzendingen een behoorlijke klus. Uit het totaal van 888 ingezonden proostteksten selecteerde Grolsch de 100 beste. De inzenders hiervan krijgen een diner voor twee personen in één van de Grolsch restaurants in Utrecht. Na een verdere voorselectie tot 50 proostteksten hebben enkele Utrechters die actief betrokken zijn bij de stad hun stem uitgebracht op hun favoriete top vijf. Samen met deze groep is Grolsch gekomen tot elf winnende proostteksten die duidelijk de trots en de bijzonderheden van Utrecht weergeven. Deze elf winnende proostteksten zullen te bewonderen zijn in het Utrecht-proostpakket. In de week van 2 tot en met 8 april krijgt iedere Utrechter een set Utrecht-glazen en -vilten cadeau bij aankoop van een krat Grolsch bij één van de deelnemende slijterijen of supermarkten. Uiteraard worden de speciale glazen en vilten ook gebruikt in de verschillende Grolsch horecalocaties in Utrecht. De geselecteerde proostteksten zullen bovendien te zien zijn in diverse campagne-uitingen in de stad.

De kwaliteit van de ingezonden proostteksten was erg goed. Volgens de bierbrouwer was de trots waarmee Utrechters hun stad typeren opmerkelijk. Veel voorkomende thema’s bij de inzendingen waren uiteraard de Dom, de grachten, de vele terrassen en de festivals. Veelvuldig werd een link gelegd met het bruisende van de stad, het genieten en de gezelligheid. Mooie voorbeelden hiervan zijn de spreuken ‘Luie zonnige zondagen met muziek in de stad’,’Dom & Gracht is Utrechts Pracht’, ‘Het bruisende hart van Nederland’ en ‘Utereg waar een Amsterdammetje gewoon een vaasje is!’

1 Reactie

Reageren
  1. Th.G.B.Sloot

    Wie oh wie kan mij helpen om mijn verzameling Grolsch viltjes met deze viltjes uit breiden.
    Het is voor mij een heel eind rijden om zo’n proostpakket op te halen. Ik zou wel heel graag de viltjes aan mijn verzameling willen toevoegen.
    Ik ben graag bereid de portokosten te betalen.
    Grolsch groet
    Theo Sloot
    August Vordingstraat 168
    7558 AL Hengelo Ov

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).