Sinds deze week is onze print editie op honderden punten af te halen. De belangstelling voor de DUIC krant was op sommige plekken zo groot dat we niet aan de vraag konden voldoen. Met als gevolg dat een aantal bakken snel leeg was. Onze excuses daarvoor. Morgen zullen deze bakken weer bijgevuld worden. Nog dit jaar zullen we het aantal distributiepunten uitbreiden tot 1000.
Nieuwsplatform DUIC ontwikkelt zich verder
De Utrechtse Internet Courant (DUIC) kent een alsmaar groeiende schare lezers, die op de hoogte willen blijven van actueel nieuws en relevante informatie uit de stad Utrecht. Dat kan online, via de nieuwssite duic.nl, via de dagelijkse nieuwsbrief en via de verschillende social mediakanalen. DUIC heeft zich sinds de start in 2011 ontwikkeld tot een onafhankelijk nieuwsplatform, met dagelijks meer dan 60.000 nieuwsgierige bezoekers.
Dit jaar kwam daar de DUIC App bij, gratis verkrijgbaar in Google play en de App Store, en al vele duizenden keren gedownload. Sinds december 2015 verschijnt elke twee weken de eveneens gratis DUIC Krant, met interessante, meer uitgebreide lifestyle- en achtergrondverhalen over de stad. Een krant waarvoor je de tijd neemt, met een kop koffie of thee.
Veel adverteerders combineren een of meer mediakanalen van DUIC voor een maximaal bereik. Op onze beurt werken wij er hard aan om per kanaal het lezersbereik in de stad Utrecht en de omliggende gemeenten te maximaliseren. In dat kader passen wij onze distributie aan.
Optimaal bereik door distributie via afhaalpunten
DUIC stapt over op distributie via een groot aantal geselecteerde afhaalpunten. Uit NOM onderzoek is bekend dat huis-aan- huis distributie in Utrecht leidt tot ca. 30% leesbereik. Volgens DUIC kan dat beter. Door te kiezen voor distributie via afhaalpunten bereiken we de groeiende groep veelal jongere en commercieel interessante consumenten met nee-nee stickers op hun brievenbus.
Daarnaast bereiken we mensen ook op allerlei plekken in de stad, onderweg en in omliggende gemeenten. Zo creëren we extra confrontatiemomenten en lees-opportunity’s, en vergroten en verbeteren we het bereik. Verder blijft de krant gratis en tweewekelijks!
Waar kan de krant worden afgehaald?
DUIC heeft een netwerk van ruim 500 afhaalpunten opgezet. Dit betreft een groot aantal supermarkten, (kantoor)boekhandels, tabakszaken, bibliotheken, wijkcentra, zorg- en onderwijsinstellingen, stadskantoren, culturele instellingen, bedrijfsverzamelgebouwen en horeca in de stad Utrecht en ook in de omliggende gemeenten. Met name die laatste aanvulling zal direct zorgen voor een significante toename van het bereik. Dit netwerk zal voor het einde van het jaar zijn uitgebreid naar 1.000 locaties. Een overzicht van de locaties wordt op de website gepubliceerd.
Informeren van de lezers
Uiteraard zal ook het publiek worden geïnformeerd over deze veranderingen, via sociale media en de DUIC website. We willen het lezers ook gemakkelijk maken door hen op onze site te helpen met het vinden van de voor hun dichtstbijzijnde afhaallocatie. Bovendien zullen we op gezette tijden het publiek attenderen op de nieuwe uitgaven.
Stopt DUIC met huis-aan- huis bezorging?
Nee. DUIC heeft regelmatig een commerciële of culturele bijlage, zoals bijvoorbeeld De Monumentenkrant in week 36. In overleg met de betrokken participanten is het mogelijk om naast de distributie via afhaalpunten ook huis-aan- huis bezorging in te zetten. DUIC heeft gepland dit jaar nog zeker drie keer huis-aan- huis bezorging te zullen toepassen.
We zijn er van overtuigd met deze innovatieve distributiemix op een duurzame, toekomstbestendige
wijze ons bereik te vergroten. Als u hierover vragen heeft dan kunt u contact opnemen met Wouter Jacobs ([email protected]; tel 06 29505602)
1 Reactie
ReagerenGeweldige manier van verspreiden