Bij perron 20 op Utrecht Centraal is vanochtend een lekkage ontstaan. Het is de tweede lekkage op het station in aanloop naar de opening aanstaande woensdag.
Het lek ontstond vanmorgen nadat er een test werd uitgevoerd met de dieselpomp van de sprinklerinstallatie. Hierbij is een lekkage geconstateerd die nu wordt verholpen.
Afgelopen maand stond de Noordertunnel ook al onder water door een lekkage.
@NS_online Hey NS, perron spoor 20 is lek in Utrecht pic.twitter.com/yDngNE5Hj0
— Leon Boelens (@BoelensL) 5 december 2016
16 Reacties
ReagerenHet was niks, is niks en wordt niks.
Aanschouw deze grote dure flop over twee dagen.
Het is een koud, kil, lelijk en vies station geworden. Om over de onderwereld nog maar te zwijgen.
Ook al zijn er wat perrons bijgekomen en is de hal verlengd. De effectieve loopruimte in de hal is nagenoeg gelijk aan die van de voorganger en misschien zelfs wel kleiner geworden. Dat was toch de reden om voor zoveel geld een nieuwe hal te bouwen, of was de echte reden, gewoon meer winkelruimte erin pleuren? Zodat wij wachtend op de treinen ons geld uit de zak laten kloppen. En zeg nu eerlijk, wie doet dat nu niet?
@Kuch: wat bent u een verzuurd persoon zeg. Vol stellingname het station afbranden zonder onderbouwing.
Ik heb een verrassing voor u: het nieuwe station is voor mij een verademing met veel licht, goede voorzieningen en aanzienlijke verbetering van de afhandeling van reizigers.
Kuch, geef toe dat een gratis ijsbaan op perron 20 wel een vette bonus is die best wat centen mag kosten!
Zijn de perrons al af dan? Het heeft een uitstraling van een oud communistische mijnstad uit de jaren 60, terwijl de duivenstront en stoeptegels met groene algenaanslag je toelachen. Wat een armoetroef! Neem een blik op het nieuwe station in Rotterdam. Zo horen perrons eruit te zien van een stad die zichzelf internationaal op de kaart wil zetten. Nee, achnebisj rotzooitje is het nu.
De hal is super! Prachtige terminal geworden.
Kijk dan toch hoe dat überlelijke plafond er uit ziet met buizen, kabelgoten en tiewraps. Echt heel heel lelijk. En dan lekt het ook nog. Prutsers!
Het nieuwe station bestaat feitelijk alleen uit een dak. En nu lekt dat.
@Kuch 5/12/2016 – 13:17
Maar Kuch toch…? Wat is dit nu? Het was toch zo’n zegen om heerlijk met de trein te reizen? En alleen dwazen staan toch vrijwillig in de file in hun achterhaalde auto?
Hoe dan ook: ik wens u een aangename wachttijd op het tochtige en natte perron bij temperaturen onder 0. Geniet u vooral ook even van de prachtige inspirerende ambiance. Ze maken u niet gek.
@ Mick
Niet zuur realistisch.
Ik weet niet of jij van de Oekraïene- of DDR-stijl houdt? Kennlijk.
Je kan hier wel proberen net te doen alsof het allemaal zo mooi is geworden, maar de meerderheid van de mensen ziet en ervaart gewoon iedere dag dat het niet zo is. Fijn dat jij hety wel kan waarderen. Zijn die tientallen en honderden miljoenen toch goed besteed.
Ik vind het kwaliteitsverschil met het voorgaande station erg miniem te noemen, zeker gelet op alle tijd al het geld dat aan het nieuwe station besteeds is.
De hal: mooi dak, maar niet afgewerkt.
Vloer, de verkeerde tegels, zijn übervies> wie kiest er wit als kleur uit?
Wandelgedeele voor winkels als AKO en HEMA> veel te smal voor aantallen reizigers, zeker gelet op het feit dat de meest gebruikte trappen en roltrappen naar de perrons zich aan deze zijde bevinden.
Dan de perrons: Nauwelijks aangepakt. Nog steeds donker, guur, tochtig en winderig en vies. Er lekt ook continue van alles. De afwerking is allesbedroevend en de aansluiting van auto op nieuw, ja, daar draait een echte aannemer/ ouwvakker zich voor om in zijn graf.
De nieuwe perrontegels> niet alle perrons zijn gedaan, ook vreemd, zijn ook een verkeerde keus. Weer een hele wittige kleur, dus nu al mega ranzig en vies.
Perron 1 t/m 4. Donkers, koud en kil en vies. Je hebt nog niet eens door wanneer het een zonnige dag is.
Over het busstation wil ik nog niet eens beginnen. Heeft idd dezelfde kwaliteit en uitsraling als zijn oude voorganger aan de Hoog Catherijne zijde. Ik dacht dat de boel er op vooruit moest gaan?
@ Suzan> Precies
@ Jos> Precies
De beleving van de perrons is toch al dé grote blinde blek van de NS. Brr…
Eh, nee mijnheer stelling, zoals u zou kunnen zien én lezen, is het niet het dak dat lekt.
inderdaad Teunis, “dat` had `het` moeten zijn.
Ik hou wel van het grauwe kille uiterlijk daardoor komen de kleurige treinen goed tot hun recht en wil je graag snel instappen. Verder is de hal mooi ruim en licht geworden met onwijs veel mogelijkheden om koffie te drinken ik heb ze geprobeerd te tellen maar ben de tel kwijt geraakt.
Scherp Scherpschutter. Ter vergelijking: we zagen laatst weer wat een beetje regen doet met de psyche van de automobilist: recordfiles doordat iedereen een beetje gekkig gaat doen op de weg. Ieder z’n problemen natuurlijk.
Tjonge tjonge…. er wordt een hoop azijn gepist over de stationshal… Ik vind het een mooie en zakelijke constructie, ook in z’n afwerking! Jammer dat er toegangspoortjes zijn gekomen. Dat vind ik een nare ontwikkeling. En wat de perrons betreft dat had in vergelijking met de stationshal qua architectuur beter gekund. In z’n totaliteit een aanwinst voor Utrecht!
Hoe dan ook het heeft een hoop werkgelegenheid opgeleverd!
Eens met Robert. In totaliteit een aanwinst voor Utrecht en die onderwereld bij de perrons en het dak van de stationshal komen de komende jaren wel aan bod.
En wat betreft die drukte: nu is het nog een erg krap geheel met feitelijk twee ingangen die recht tegenover elkaar liggen, maar zodra de entree vanaf het smakkelaarsveld er ligt, het stationsplein klaar is en er ook trappen van de moreelsebrug naar de perrons liggen dan lopen de reizigersstromen veel meer gespreid. Nu heeft het bijvoorbeeld ook geen zin om bij het stadskantoor buitenlangs te lopen, dus loopt iedereen nu door die krappe goot langs de winkels.