Haltes Utrecht en omgeving krijgen nieuwe informatieborden | De Utrechtse Internet Courant Haltes Utrecht en omgeving krijgen nieuwe informatieborden | De Utrechtse Internet Courant

Haltes Utrecht en omgeving krijgen nieuwe informatieborden

Haltes Utrecht en omgeving krijgen nieuwe informatieborden
Regio Utrecht, halte Nijenoord.
Vijfhonderd bus- en tramhaltes in de provincie Utrecht krijgen nieuwe informatieborden. De in 2008 geplaatste borden zijn volgens de provincie aan vernieuwing toe. De nieuwe borden bieden verbeterde reisinformatie in tekst en kleur.

Vijfhonderd bus- en tramhaltes in de provincie Utrecht krijgen nieuwe informatieborden. De in 2008 geplaatste borden zijn volgens de provincie aan vernieuwing toe. De nieuwe borden bieden verbeterde reisinformatie in tekst en kleur.

Storingen en vertragingen worden op de nieuwe borden nauwkeuriger aangegeven. De exacte plaats en de tijd van vertraging zijn voor de reizigers te zien. Daarnaast worden de bestaande informatieborden bij bus- en tramhaltes die weinig gebruikt worden, verplaatst naar drukkere haltes.

“Op dit moment staan er een paar nieuwe elektronische borden bij de bushalte op Utrecht Centraal”, vertelt Arjen Dekker, van de Provincie Utrecht. “De nieuwe borden worden in de hele provincie geplaatst.”

De kosten voor het vervangen en verplaatsen van de borden gaat de provincie ruim 5,3 miljoen euro kosten. Begin 2018 moeten alle borden vervangen zijn.

12 Reacties

Reageren
  1. Info

    Wat een geldverkwisting. Daarnaast houdt een nauwkeurigere reisinformatie in dat mensen bij -1 minuut al gefrustreerd worden. Ga er gewoon vanuit dat een bus 5 minuten te vroeg of 5 minuten te laat kan zijn. Buiten een kleine storing af en toe voldoen de huidige borden prima.

  2. pauline

    het mag wat kosten! En wat schiet de reiziger er mee op? Wordt het daarmee verbeterd? Tot op heden kosten al die dure electronica alleen maar geld.
    Verder levert alle electronica straling op wat ook niet bevorderlijk is voor gezondheid.

    En dan de productiekosten en de milieubelasting van weer nieuwe borden?

    Kortom: leuk voor de portemonnee maker. Slecht voor Leven op aarde. voegt niets wezenlijks toe

  3. de vries

    Geldverspilling vind ik, de borden zijn toch nog goed! En als de borden toch vervangen worden dan lezen de mensen het niet! Geef dan de 5,3 miljoen uit aan andere dingen in de gemeente Utrecht.

  4. herman

    Dit is gevolg van decentraliseren OV-gelden van Rijk naar Regionale Overheden. Die mensen hebben bakken met geld gekregen en weten van gekkigheid niet wat er mee te doen.

    tegenwoordig heeft iedereen een smartphone, daar is genoeg info op te vinden.

    Kortom hier ligt een geweldig besparingspotentieel, ons belastinggeld kan beter besteed worden, of liever niet dan kan de belasting omlaag.

  5. Rene

    Iedereen kijkt naar z’n smartphone voor real-time informatie. Zo’n bord bevat weinig inzicht ten opzichte van informatie op bijvoorbeeld 9292. Zou het niet een stuk efficiënter/goedkoper zijn om wifi hotspots in de bushalte te hangen waar je snel en eenvoudig reisinfo op kan binnenhalen? Obv de wifi hotspot weet je precies waar iemand staat, beetje zoals de hotspots van de NS in de trein waarop je reisinformatie van jouw trein kan zien…

    De investering in wifi spots hoef je maar 1x te doen en je kunt daarna continu je reisinformatie optimaliseren. Daarnaast kun je deze site/app eenvoudig hergebruiken om reizigers thuis al te informeren (zodat ze bijv een paar minuten later de deur uit kunnen).

    Dit is een kwestie van ouderwets denken. We hebben een analoog/digitaal bord en dat moeten we vervangen door iets nieuws, dus: een nieuw(er) bord!

  6. Een tevreden reiziger

    Toppie, daar maken ze een hoop reizigers blij mee. De borden die er nu staan geven iets te vaak storingen waardoor je er niet altijd vanop aan kunt. Ik neem wel aan dat niet elke reiziger zo’n azijnpisser is als de reageerder hier boven.

  7. klaas

    Kennelijk bedoeld om nog meer service te geven en dat terwijl door Tuindorp en Wittevrouwen geen bus meer rijdt. Gebruik het geld voor herinvoering van de oude busverbindingen door die wijken.

  8. Sjaak

    @rene: hahaha een hotspot! Dat is zóóó 2006!!!

  9. Zonnewende

    Lang niet iedereen kijkt naar zijn telefoon. Wat een generaliseringen.

  10. Info

    @ Een tevreden reiziger.

    Betaal jij dan even die 5,2 miljoen!!!!!!! De huidige borden werken dus prima, op een strominkje na af en toe, die waarschijnlijk softwarematig op te lossen is. Daar hoeft geen nieuw systeem voor aangeschaft te worden met kleuraanduidingen.

    Je kan nog beter gewoon een klok ophangen bij iedere halte en goede reisformatie op de lijnbordjes plakken. Daarbij de melding dat bussen 5 minuten te vroeg of te laat kunnen zijn en de reiziger is perfect op de hoogte. Hang er een luidsprekertje bij waarbij de verkeersleider kan omroepen of een bus veel later is of niet meer komt en je bent minder dan 5,2 miljoen euro kwijt en hebt een prima systeem te pakken. Soms is low tech de oplossing.

  11. cynthia

    Wat een gezeur allemaal. Mensen zeuren dat ze nooit goed worden geïnformeerd als het gaat om OB en dan doen ze er iets aan om het te verbeteren, is het nog niet goed.
    Maar ben het wel eens met Klaas. De huidige borden kunnen nog best wel mee. Investeer liever in weggehaalde lijnen. Door Lombok rijdt ook al een aantal jaar geen vaste lijn meer (alleen een, 30 minuten van te voren bellen, busje)

  12. Halte Munck Keizer en omgeving

    Laten ze dan deze keer ook alle haltes van informatieborden voorzien ipv op een paar haltes de reiziger compleet te negeren. Blijkbaar is het geen geldprobleem dat niet alles van een bord kon worden voorzien als het nu alweer allemaal vervangen wordt.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).