Hardleerse bestuurder rijdt 70 kilometer per uur te hard op Kardinaal de Jongweg in Utrecht Hardleerse bestuurder rijdt 70 kilometer per uur te hard op Kardinaal de Jongweg in Utrecht

Hardleerse bestuurder rijdt 70 kilometer per uur te hard op Kardinaal de Jongweg in Utrecht

Hardleerse bestuurder rijdt 70 kilometer per uur te hard op Kardinaal de Jongweg in Utrecht
Een bestuurder reed dinsdagavond 120 kilometer per uur op de Kardinaal de Jongweg. Dat is een overschrijding van 70 kilometer per uur. Volgens de Utrechtse politie is het niet de eerste keer dat de bestuurder te hard reed. 

Een bestuurder reed dinsdagavond 120 kilometer per uur op de Kardinaal de Jongweg. Dat is een overschrijding van 70 kilometer per uur. Volgens de Utrechtse politie is het niet de eerste keer dat de bestuurder te hard reed. 

De bestuurder raakte eerder ook al zijn rijbewijs kwijt in verband met een ‘forse’ snelheidsovertreding. “Kennelijk is deze bestuurder hardleers”, zo schrijft Politie Utrecht Centrum op Instagram. Het rijbewijs van de bestuurder is ingevorderd. Daarnaast is hij aangemeld voor een EMG-cursus (educatie maatregel gedrag). Tegen de bestuurder is proces-verbaal opgemaakt. 

Flitspalen

Op de Kardinaal de Jongweg mag 50 kilometer per uur worden gereden. De politie en provincie Utrecht dienden eerder een aanvraag in, waarin zij aangeven dat er op deze weg vaak te hard en door rood werd gereden. Het Openbaar Ministerie besloot daarom om twee flitspalen te plaatsen op deze weg.

Sinds 17 maart staan de flitspalen op de kruising van de Kardinaal de Jongweg bij de Meester Tripkade officieel aan. Wie op deze weg harder dan 50 kilometer per uur rijdt of het rode licht negeert, kan een boete in de brievenbus verwachten.

38 Reacties

Reageren
  1. Michiel

    Wanneer gaan we nu eens gewoon flinke gevangenisstraffen invoeren voor dit soort psychopaten? Moet er weer eerst iemand doodgereden worden?
    Een boete, rijbewijs afpakken, “nou het was wel een forse overtreding meneertje, foei! Niet meer doen hoor. Oh, het was al de vijfde keer? Nou, grote foei dan en een week niet rijden!”
    Dergelijk idiote snelheidsovertredingen moeten gewoon bestraft worden met gevangenis en permanente rijontzegging. De Utrechtse wegen zijn inmiddels vergeven van dit soort moordenaars op wielen.

  2. Vrolijk rechts

    @Michiel .
    Niets aan toe re voegen Helemaal met je eens

  3. Statler

    Auto verbeurd verklaren, rijbevoegdheid ontzeggen-al heb ik niet de illusie dat dit iets uitmaakt bij deze klasse mentaal gedeformeerden. Strafblad ook niet, is waarschijnlijk een toevoeging.
    Met vriendelijke grrrrrrr,
    PeterH

  4. Rob H.

    Het wordt tijd voor automatische snelheidsbegrenzers in de auto.

  5. Massegast

    @Michiel
    Niets aan toe te voegen Helemaal met je eens

  6. Scherpschutter

    @Michiel

    Stel je toch niet zo aan. Er ís niemand gewond geraakt. Er zíjn geen doden. Helemaal niets. En statistisch gezien is de kans nihil dat deze wel zouden zijn gevallen, zelfs bij herhaaldelijk dergelijk rijgedrag. De jongen heeft te hard gereden, geen weerloze baby doodgeknuppeld…

    Slachtofferloze ‘misdaden’ zijn uiteraard geen misdaden, en dienen derhalve ook niet als zodanig bestraft te worden. Man up, buttercup. Krijg uw emoties een beetje onder controle. De onderbuik is een slecht raadgever.

    Feitelijk gezien is de huidige strafmaat al volslagen overdreven in relatie tot de overtreding.

  7. W

    @ss: wederom blijk je de wet niet te kennen – iets wat je andere reaguurders geregeld verwijt.
    Er is nml geen sprake van een overtreding maar van een misdrijf.

  8. Scherpschutter

    @W

    Het is niet dat ik de wet niet begrijp (dat is tamelijk hilarisch), het gegeven is dat u het punt weer eens volledig mist…

    Er is geen slachtoffer en waar geen slachtoffer is, is uiteraard geen misdrijf of misdaad. Zo werkt het thans in een morele rechtsorde, niet te verwarren met een rechtsstaat.

  9. Robbert

    Scherpschutter die stelt dat ‘de onderbuik een slechte raadgever is?

  10. Klaasjan

    @Scherpschutter
    Honderdtwintig km/uur. Dat is een misdadige snelheid binnen de stadsgrenzen, waarbij zo’n bagatelliserende reactie als die van u niet past. Hebt u het recente ongeluk waarbij twee mensen omkwamen eigenlijk wel meegekregen?

  11. Koel Hoofd

    @Klaasjan
    Dat je @ss terecht wijst is prima, maar hou je dan wel bij de feiten.
    Die recentelijke twee dodelijke slachtoffers zijn niet te betreuren omdat er met 70km/u de snelheid werd overtreden.

  12. mees kees

    Michel, Vrolijk rechts, Statler, Rob H. en Massegast, met allen, Michel voorop, volledig eens! Luister & huiver vrijdagavond om 20.00 naar NPOradio 1 (laatste aflevering, maar terugluisteren mogelijk) zie: https://www.nporadio1.nl/uitzendingen/5-dagen/66a5d615-b053-46bc-bdf4-5e7512150c07/2023-05-05-5-dagenover-de-alarmerende-stijging-van-het-aantal-verkeersdoden-in-nederland

  13. Scherpschutter

    @Klaasjan

    Er is niet misdadigs aan snelheid als zodanig. Helemaal niets! Het wordt pas misdadig als er slachtoffers vallen. Wel, er zijn geen slachtoffers. Nul…

    En ook het recente ongeluk vind ik weer zo’n typische emo-onderbuik reactie. Heeft hier helemaal niets mee te maken.

  14. Nick

    @scherpschutter Dus in het wilde weg schieten met een automatisch geweer moet ook gewoon mogen want het is pas een probleem als je iemand raakt?

  15. hetistochnietnormaal

    Scherpschutter je bent echt niet wijs. Kan je alsjeblieft een keer NIET reageren? Ga naar buiten, ga wandelen en pas op met oversteken. Of nog beter: ga gewoon werken.
    Wat mij betreft wordt reageren hier op DUIC afgeschaft, 90% komt van een aantal dezelfde leeghoofden met extreme opvattingen. Ga lekker reaguren op dumpert of zo.

  16. W

    @ss: grappig dat voor een misdrijf a la scherpschuttert slachtoffers noodzakelijk zijn. Lekker beperkte opvatting weer. Gelukkig denk de rest van de mensheid daar anders over.

  17. Rutger

    als je 120 rijdt waar je 50 mag ben je een dwaas want die 50 is daar niet voor niets, als je dat vaker doet dan, want gepakt bent, ben je nog dommer dan een kanarie.

  18. Scherpschutter

    @Nick

    Natuurlijk, zolang je natuurlijk verder ook geen schade aan eigendommen van derden aanricht tenslotte. Belangrijke voorwaarde uiteraard! Hoe kan het afschieten van metalen objecten een ‘misdaad’ zijn, zolang er geen slachtoffers zijn?

    @W

    Natuurlijk niet. Vrijwel ieder mens op aarde zal het met me eens zijn dat iemand die niemand iets heeft aangedaan ook geen straf verdient, en omgedraaid, dat het heel oneerlijk is om iemand wel straf te geven terwijl hij niemand iets heeft aangedaan…Alleen psychopatische machtswellusteling zullen het daar wellicht mee oneens zijn. Die vinden straf voor niets heerlijk.

  19. W.

    Slachtoffers vallen er daar helaas genoeg:
    https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1699644/drie-gewonden-bij-ernstig-ongeluk-kardinaal-de-jongweg-utrecht
    https://www.ad.nl/utrecht/fietser-zwaargewond-na-harde-botsing-op-kardinaal-de-jongweg-in-utrecht~aff0d63a/
    https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1908396/fietser-gewond-na-aanrijding-op-utrechtse-kardinaal-de-jongweg
    https://www.gelderlander.nl/utrecht/auto-schept-fietser-op-kardinaal-de-jongweg-in-utrecht~a011d6a7/

    Als je denkt dat je daar prima 120 km/u kunt rijden dan ben je net zo’n dwaas als deze automoblist.

  20. woutvr

    Wat fijn dat de politie dit figuur heeft kunnen aanhouden. Hulde!

  21. Jeroen

    Ben blij dat @ss geen gebruik maakt van z’n stemrecht. Levensgevaarlijk dit soort simpele opvattingen.

  22. JdV

    @w: zo zeg, dat zijn inderdaad behoorlijk wat ongevallen. Oorzaak? Door rood rijden en rijden met drank op. Oorzaak te hard rijden? Staat bij geen van deze ongevalken vermeld.

  23. Oproep

    @ Redactie DUIC

    Zet de reactievelden maar uit. Het lokt alleen maar extreme standpunten uit en er is geen sprake meer van een gesprek. Veel reaguuders doen het er zelfs om. En jullie faciliteren dit dus willens en wetens.

    Wederom is duidelijk dat JdV bij hetzelfde reaguurdersclubje hoort als SS.

  24. Toine Goossens

    @Scherpschutter,

    In dit gesprek bent u de weg volledig kwijt. Bezin u, en reageer 7 dagen lang niet meer. Die rust zal u goed doen.

  25. Vrolijk rechts

    Peppie en Kokkie hebben hun wekelijkse onzin weer geuit.Bravo

  26. Hans

    Wat een onzinnige semantische discussies hier over die jongeman die met 120 km per uur door de bebouwde kom raast. Gelul over wel of geen misdaad, de wet al dan niet kennen of gemijmer over rechtsorde en rechtsstaat. Wat een evidente lulkoek. Van welke filosoof komt die wijsheid nu weer? Het gaat hier gewoon om gestoord gedrag. En dan moet er gehandhaafd worden. Wie dat niet inziet is niet helemaal lekker. Ik noem geen namen. Maar als de schoen je past, dan trek je ‘m maar aan. Of je nou in Stadskanaal woont of in Schin op Geul. Waar zit het verstand??

  27. Klaasjan

    @Scherpschutter
    Alle snelheidsmetingen maar afschaffen? Want bij de meeste tehardrijders gebeuren geen ongelukken.
    Bij welke overschrijding van de maximumsnelheid legt u eigenlijk een grens?
    Eigendom is uw stokpaardje, maar dat is niet de norm natuurlijk bij dergelijke politie-acties. Wél is dat het begrip preventie.
    @JdV
    Bij alcohol op achter het stuur? Dan rijd je per definitie altijd te hard.

  28. JdV

    @Oproep: uw oproep tot censuur is duidelijk. Reageren op berichten op DUIC is prima, zolang je maar wel de mening van Oproep deelt. Deel je die niet, dan moeten de reacties maar niet meer worden aangezet op duic. Dan weten we ook weer voor welke dictatuur en volledig ontbreken van vrijheid van meningsuiting Oproep staat. En dat op bevrijdingsdag. Te treurig dat dit soort dictatoriaal gedrag mag plaatsvinden hier.

    @Klaasjan: Met alcohol op aan het verkeer deelnemen is per definitie niet toegestaan hoor. Achter het stuur, op de fiets of op wat voor wijze dan ook.

  29. Scherpschutter

    @Klaasjan

    Op de Autobahn mag je 300 rijden en er gebeuren minder ongelukken dan op Nederlandse snelwegen. Minder! De notie dat hogere snelheden per definitie ook gevaarlijker zijn, is gewoon absurd. Teveel regels; dat is gevaarlijk. Zie ook het experiment dat in Limburg is uitgevoerd. Alle regels en verkeersborden weggehaald, en wat bleek tot de stomme verbazing van de onderzoekers? Het verkeer werd er veiliger op! Er waren veel minder ongelukken…Logisch, want iedereen gaat natuurlijk veel alerter en scherper achter het stuur zitten als er geen regels zijn en je je veiligheid in eigen handen hebt. Bovendien kiezen slechte bestuurders eieren voor hun geld en gaan ze minder of niet de weg op.

    Mensen bestraffen voor handelingen waarbij geen slachtoffers zijn gevallen is gewoon plundering. Een methode om geld af te romen. Een businessmodel voor de staat, waar niemand beter van wordt. Een veel eerlijker model zou zijn om juist gevallen waarin wél slachtoffers zijn gevallen vele malen harder te bestraffen. Bijvoorbeeld door deze mensen zelf alle kosten van de gevolgen voor de slachtoffers te laten betalen, tot aan de medische verzorging (of begrafenis) aan toe. Op deze wijze leren mensen weer dat onverantwoordelijke handelingen ernstige persoonlijke consequenties hebben.

    Het is niet juist en eerlijk om iemand duizenden Euro’s boetes op te leggen én een rijbewijs in te vorderen voor werkelijk niets anders dan op hoge snelheid rijden….Dat is echt gewoon plundering. Betaal wat geld en je mag weer….Je moet juist consequenties bestraffen. Niet een onschuldige handeling als zodanig.

  30. Hans

    @ SS en JdV

    Snelheid en risico’s gaan hand in hand in het verkeer.
    Hoge snelheden hebben hoge botssnelheden tot gevolg. Dat is causaliteit in werking. Ieder kind dat met autootjes speelt weet dat al. Hardere botsingen die dus het gevolg zijn van navenante snelheden, leiden tot ernstiger letsel en schades. Iemand die keihard scheurt, zoals die vent op de Kardinaal de Jong heeft veel minder tijd om op te letten, de kop erbij te houden en te reageren. Als ie dan plotseling toch nog tot het besef komt dat hij moet remmen is zijn remweg veel te lang. De kans om zo een aanrijding alsnog te voorkomen wordt daarmee vele malen kleiner.
    Je hebt dus geen hoger wiskunde nodig om te weten dat te hard rijden een veel grotere kans geeft op zware ongevallen. De lui hier zoals JdV en ene Scherpschutter die dit soort causaliteit ontkennen zijn of te dom om dit te begrijpen ofwel zij redeneren naar zichzelf toe om zo te rechtvaardigen dat ze zelf voortdurend in de fout gaan door te hard te rijden ofwel zij zijn er moedwillig op uit om hun beroerde verkeersmentaliteit salonfähig te maken. Dat dit een betreurenswaardige zaak is moge duidelijk zijn; het is een houding die hen mee verantwoordelijk maakt voor de toename van het aantal te vermijden (zware) ongevallen in het verkeer. Noem het gerust mild uitgedrukt – een uiterst beroerde verkeersmentaliteit. En die is het afstraffen meer dan waard.
    Einde discussie wat mij betreft.

  31. Uuu

    @ Hans

    Wat JdV en SS regelmatig doen zou je opruiing kunnen noemen, maatschappijontwrichting, doelbewust. Een hartstikke strafbaar feit. Wordt tijd dat justitie eens wat aan reaguurdertjes doet die voortdurend bezig zijn de werkelijkheid en waarheid in twijfel te trekken en er op uit zijn om onrust te stoken. Dat is misbruik maken van het recht op vrije meningsuiting.

  32. JdV

    @Hans: Iets meer aandacht voor feiten en iets minder geblaat en indoctrinatie zou u sieren. Uit de meest recente cijfers blijkt dat de toename van ernstige verkeersslachtoffers geheel ligt bij de opkomst van de e-bike. Het aantal te vermijden zware ongevallen komt grotendeels voor rekening van fietsers die menen dat ze onkwetsbaar zijn. In combinatie met de steeds hoger worden leeftijd van de e-biker en het niet dragen van hoofdbescherming ontstaan er dus meer slachtoffers. Ook het deelnemen aan het verkeer onder invloed (drank/drugs) stijgt, en dat zijn niet alleen bestuurders van motorrijtuigen die zich hier schuldig aan maken. Juist de fietsers en scooterrijders die met een slok of een snuif op het verkeer ingaan lopen grote(re) risico’s. Het aantal slachtoffers op snelwegen (hoge snelheid, bijna altijd motorvoertuigen) daalt al jaren.
    Kortom, wil je het aantal slachtoffers terugbrengen, focus dan op de groep e-bikers. Helmplicht, wellicht een rijvaardigheidsbewijs en strenge controle op licht, bellen, door rood rijden, drank en drugsgebruik et voila. Een daling zal het resultaat zijn. Het moet maar eens klaar zijn met de -bewezen- zeer beroerde verkeersmentaliteit van de fietsers in Utrecht en Nederland.

  33. Katja

    @Rob. H. Dat is wat ik ook al jaren zeg. Die dan automatisch wordt ingeschakeld zodra je in de bebouwde kom komt. Ook toe te passen op snelwegen, en een verbod op het maken van auto’s die harder dan 100 kunnen.

  34. Leon

    Mensen kunnen niet autorijden. Wanneer wordt dat eens geaccepteerd en het beleid erop aangepast.

  35. Vrolijk rechts

    @Uuu
    Gewoon niet meer reageren op hun onzin.Daar kicken ze waarschijnlijk op

  36. Klaasjan

    Kom niet aan de portemonnee van Scherpschutter, want dan is ieder “argument” in zijn ogen valide.

  37. Uuu

    @Vrolijk Rechts

    Neemt niet weg dat DUIC en justitie kunnen en moeten ingrijpen.

    @JdV

    Ingrijpen op aantoonbare onzin en/ of wetsovertredingen of opruiing is geen censuur.

  38. JdV

    @uuu: nou ik zou zeggen succes met uw strijd tegen onzin op het internet. Lees vooral uw eigen reacties nog even door. Klop, klop. Wie daar? De gedachtenpolitie.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).