Herinrichting Jutfaseweg in Utrecht start in juli; deze maand wordt snelheid al teruggeschroefd Herinrichting Jutfaseweg in Utrecht start in juli; deze maand wordt snelheid al teruggeschroefd

Herinrichting Jutfaseweg in Utrecht start in juli; deze maand wordt snelheid al teruggeschroefd

Herinrichting Jutfaseweg in Utrecht start in juli; deze maand wordt snelheid al teruggeschroefd
Naar verwachting wordt begin juli gestart met de herinrichting van de Jutfaseweg in Utrecht. In voorbereiding daarop wordt op 15 mei de maximumsnelheid op de weg al teruggeschroefd naar 30 kilometer per uur.

Naar verwachting wordt begin juli gestart met de herinrichting van de Jutfaseweg in Utrecht. In voorbereiding daarop wordt op 15 mei de maximumsnelheid op de weg al teruggeschroefd naar 30 kilometer per uur.

De Jutfaseweg in Utrecht moet een aantrekkelijke straat voor fietsers en voetgangers worden. Auto’s zijn hier straks te gast, er komt meer groen en er wordt een wandelpad aangelegd langs de oever.

De gemeente heeft inmiddels een aannemer gevonden die de klus gaat uitvoeren. De verwachting is dat het werk in juli begint. Ter voorbereiding op die werkzaamheden wordt de maximumsnelheid op de Jutafseweg teruggeschroefd naar 30 kilometer per uur.

Zoals bij elk verkeersbesluit kunnen mensen bezwaar maken op de verlaging van de snelheid. Dit kan tot en met 26 juni.

Gekoppelde berichten

23 Reacties

Reageren
  1. Moritz

    Laten ze eerst de Oranjebrug maar fixen. Dat lijkt me slimmer.

  2. Daan

    graag liever de Vleutenseweg aanpakken- de Jutfase moet vooral ‘gezellig’ worden, de Vleutenseweg moet VEILIG worden maar heeft blijkbaar geen prioriteit

    Heel bijzonder hoe de gemeente kiest welke wegen er worden aangepakt en welke niet, helaas! Wordt vast door iemand bedacht die a: de wegen niet kent en b: geen prioriteiten kan stellen

  3. J

    Bezwaar maken kan tot 26 juni maar de werkzaamheden beginnen in juli…
    Dat kan niet juist zin gezien de termijnen die staan voor bezwaar (en vervolgens beroep)

  4. Binnenstadbewoner

    De bewoners aan de parallelle Briljantlaan betalen hiervoor de prijs. Zij zullen met veel meer autoverkeer worden geconfronteerd.

  5. Wim

    @ Binnenstadbewoner
    Daar verzint onze wethouder van fietsen dan ook vast wel weer een hinderplan voor.

  6. S

    @moritz: wat moet daar gefixt worden dan? Ik rij fluitend op m’n fietsje over de Oranjebrug hoor… oh, je hebt nog een auto!! Haha proest!

  7. cas

    @ J, je kan een voorlopige voorziening aanvragen bij de rechtbank die een stop op de werkzaamheden zet tot er een beslissing is op het bezwaar.
    Werkzaamheden kunnen beginnen wanneer de vergunning is verleend ook dan gaat pas de bezwaar mogelijkheid lopen.

  8. de Kreek

    Ja, met zo gemeentebestuur heb je geen vijanden meer nodig.

  9. Berend

    Ziet er goed uit. Top dat de stad steeds meer wegen herinricht en daarmee leefbaarder, veiliger en mooier maakt.

  10. R.Jansen

    Aha weer zo’n hobby project wat uitloopt op een mislukking , nog even en de bingokaart is vol , komt
    het gemeentebestuur ooit wel eens achter het bureau vandaag om zelfs eens te kijken wat voor een puinhoop ze van Utrecht maken, gelukkig hebben we de beelden nog uit het utrechts archief hoe mooi Utrecht ooit was.

  11. Katja

    Beter, dat fietspaadje langs het water is echt een onding, he kunt elkaar nauwelijks passeren. Geldt trouwens ook voor de Catharijnesingel /waterkant tot aan Smeebrug. Gewoon die renovatie van het wegdek aan de singel doortrekken naar de Bleekstraat

  12. waltet

    Berend is ook in Utrecht opgegroeit zo te horen@#$!@%

  13. Abe

    @J & cas, de snelheidslimiet van 30 kilometer per uur gaat in op15 mei, de bezwaar periode tot 26 juni is voor de snelheidsbeperking en niet voor de herinrichting. 26 juni is zes weken na 15 mei, dus de bezwaarperiode. Vraag is natuurlijk of de gemeente doorgaat met de herinrichting als de nieuwe maximum snelheid niet door zou gaan…

  14. Wim

    @ abe

    Het antwoord is: JA. Er is nog nooit een project níet doorgegaan dat onze wethouder van fietsen bedacht heeft.

  15. Marc

    mooi! een flinke upgrade voor de Jutfaseweg

  16. Claire Obscur

    @Daan: de Vleutenseweg is veilig genoeg. Als je als fietser willens en wetens je door het verkeer begeeft met doppen in muziek op volume 100 en daarbij ook nog lekker aan het appen bent dan is dat vragen om ongelukken. Dat ligt dan niét aan de automobilist of de buschauffeur.

  17. Gast

    @Katja:
    Ja, dat smalle fietspad langs het water is gewoon onveilig omdat je elkaar nauwelijks kunt passeren.
    Op de foto zie ik trouwens nauwelijks nog ruimte voor auto’s, maar vooral een heel breed fietspad. Benieuwd welke auto zich daar nog ‘gast’ gaat voelen 😉

  18. Peter

    Prima om dit soort straten om te bouwen naar fietstraten en zo aantrekkelijker maken, maar blijf van de Graadt van Roggenweg, Vondellaan etc. af, dat zijn doorgaande routes en laat daar het autoverkeer op.

  19. Statler

    De verantwoordelijke wethouder heeft blijkbaar een wat vreemde opvatting van gastvrijheid..

  20. cas

    @ abe, Ik doelde op de daadwerkelijke werkzaamheden. Weet zelf niet of je bij een snelheidsverlaging een stop kan afdwingen, denk zelf van niet.

  21. BW

    @Peter
    Dan heb ik vervelend nieuws voor je, want ook het Westplein en de Graadt van Roggenweg gaan aangepakt worden. Het zal geen fietsstraat worden, maar het wordt wel een weg met twee keer één rijbaan. Anders gezegd: de capaciteit gaat halveren.

    https://cu2030.nl/project/westplein-wordt-lombokplein

  22. Statler

    @BW en @Peter
    Aanpassing kardinaal de Jongweg en de Sartreweg zijn het nieuwste plan dat op stapel staat. Totaalplaatje is helder. Waterlinie zal waarschijnlijk de volgende zijn.

  23. Caspee

    Prima! Ziet er mooi uit. Nu die brug voor altijd dicht houden voor auto’s en de wijk gaat er stukken op vooruit. Hoograven is nu zoveel rustiger!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).