Dit jaar wordt de herinrichting van de tramhaltes van Vaartsche Rijn tot aan Science Park écht gerealiseerd. De haltes worden duurzamer en groter. Vorig jaar stond de herinrichting al op de planning, maar hier ging uiteindelijk een streep doorheen. Vanaf 24 mei zullen de werkzaamheden van start gaan.
De herinrichting begint bij de eerste drie haltes: UMC Utrecht, Heidelberglaan en Padualaan. Vorig jaar zouden deze haltes al vernieuwd worden, maar dit ging niet door omdat er onbekende kabels en leidingen in de grond werden aangetroffen.
De provincie Utrecht meldt dat de herinrichting van de haltes op het traject Vaartsche Rijn naar Science Park ervoor moet zorgen dat de haltes beter voldoen aan de behoeften van de reizigers.
Grotere overkapping
De herinrichting gaat zorgen voor nieuwe overkappingen bij de haltes. De overkappingen zullen groter worden, van vier meter naar vijfentwintig meter. De zitplekken worden uitgebreid en duurzamer doordat deze van bamboe gemaakt worden. Beveiligingscamera’s worden, samen met de in-en uitcheckpunten, in de overkapping geplaatst. Daarnaast worden zonnepanelen en ledlampen geïnstalleerd.
Tijdens de werkzaamheden rijdt de tram zoals gebruikelijk, met uitzondering van een aantal weken waar de tram wel passeert, maar niet stopt op een tramhalte.
De enige tramhalte die ongewijzigd blijft, is de halte bij Utrecht Centraal Centrumzijde. Deze halte is gemoderniseerd tijdens de verbouwing van OV-knooppunt Utrecht Centraal Centrumzijde. De verwachting is dat de eerste drie haltes in september klaar zullen zijn. Overige haltes worden later aangepakt. De tram zal de reguliere dienstregeling aanhouden gedurende de werkzaamheden.
15 Reacties
ReagerenMonument van slecht bestuur. Die haltes z9jn nog vrijwel nieuw.
Schandalig!
Wat? Niet eens een sedumdak van 25meter maar wel paar bamboe zitbankjes?
Duurzaam in Utrecht is maar net hoe het de combi Gl/D66 uitkomt. Echter, nooit duurzaam maar wel altijd peperduur…
Het was al de slechtste tramlijn van Nederland en wordt nu ook de duurste. Hadden ze dat niet beter gelijk bij aanvang van deze lijn kunnen regelen. Nu worden vrij nieuwe haltes vernieuwd. Wat een verspilling.
Is het vervangen van de haltes urgent? Het is niet bepaald duurzaam om zo snel weer iets aan te passen namelijk.
@Koel Hoofd, de provincie is verantwoordelijk voor de tramhaltes. VVD’er is de gedeputeerde voor mobiliteit in de provincie
@ Koel Hoofd, de Provincie is verantwoordelijk voor de tramhaltes in de stad. VVD’er is gedeputeerde mobiliteit. Sober doch doelmatig lijkt me redelijk VVD standpunt
Goede grap: Tijdens de werkzaamheden rijdt de tram zoals gebruikelijk …
https://trajectum.hu.nl/onderzoek-tram-22-een-op-de-twintig-ritten-valt-uit
lijn zou opgelost moeten worden. De omweg van het Moreelsepark naar het perron. 7 minuten lopen. Een onmachtig bestuur dat deze misstand maar laat bestaan.
Rijd er een tram naar Vaartsche Rijn??? Nooit gezien.
Hoeveel geld wordt er nog in dit project gedonderd (makkelijk geld van een ander uitgeven) En de volgende miskleun ligt al klaar: bamboe zitjes! Hoe lang gaan die mee eer ze weer vervangen moeten worden? Het gaat hier over (voor een groot gedeelte) studenten! Wat is er mis met duurzaam staal?
Meer reizigers zullen droog blijven bij plensbuien die steeds vaker voor komen.
Daar kan toch geen bezwaar tegen zijn ?
Waarom een tramhalte als er geen tram rijdt. Vaartsche Rijn heeft gewoon een bushalte. Mooi genoeg toch??
@Willem
Weet je dat zeker?
Want de gemeente heeft ook nog een gênant en daardoor kostbaar akkefietje lopen over bankjes in bushaltes waar provinciale bussen stoppen…
@Kees Truijens
Inderdaad een domme ontwerpfout die alsnog goed te herstellen zou zijn.
Maar: Klépierre…
Stop dit project. Het geld is op.