Het is op 12 september 2020 weer mogelijk om een rondje singel te varen in Utrecht. Op die dag is de singel hersteld en wordt gevierd dat de werkzaamheden zijn afgerond.
CU2030 meldt de nieuwe datum en schrijft: “Op 12 september 2020 vallen de twee delen singel elkaar plonzend in de armen!”
De oplevering van de herstelde singel stond al gepland voor eind 2020 en loopt dus voorspoedig. Bij de opening is ook het gedeelte tussen Hoog Catharijne en de Marga Klompébrug klaar en is het weer mogelijk om een rondje om de binnenstad van Utrecht te varen.
We hebben een datum! Op 12 september 2020 vallen de twee delen singel elkaar plonzend in de armen! Dan openen we ‘de singel’ met een spetterend weerzien, natte zoenen, vochtige ogen, klotsend water en klamme handen. https://t.co/WQgYZMchfv pic.twitter.com/OJcSUjXqR5
— CU2030 (@CU2030) December 10, 2019
14 Reacties
ReagerenHoogste tijd voor een watertaxi als een ring rond Utrecht Centrum!
Om te huilen hoe de inwoners zijn genegeerd bij het deel van HC. Vreselijk hoe lelijk en slecht dat stuk heeft uitgepakt.
Dan dus een èchte rondvaart !
Durft CU2030 het aan om op 12 september alle artist impressions uit de tijd van het referendum naast de foto’s van het eindresultaat op te hangen?
Het referendum is inmiddels 17 jaar oud en was slechts raadgevend, geen in steen gebeitelde wet. De tijd gaat door en keuzen moeten gemaakt worden. Ik ben absoluut niet tevreden met die glazen doos over de Singel maar het is in ieder geval beter dan dat het lange tijd was.
Grote delen zijn opgeknapt, andere delen vooralsnog onherstelbaar kapot.
In ieder geval fijn dat de Singel weer rond is.
Die foeilelijke HC puist zal ooit wel weer verdwijnen.
De stad heeft wel grotere rampen overleefd.
Dat stuk bij HC (vanaf straatweg tot aan Mariaplaats) is zo gruwelijk lelijk en niets zeggend dat het moderne kunst is: veel troep voor veel geld….
@Jeroen: dat referendum van 17 jaar geleden ging over dit moment, het beoogde eindresultaat. Wellicht zijn er goede redenen aan te voeren waarom men daarna toch maar andere keuzes gemaakt heeft. Dat levert dan ongetwijfeld interessant discussiemateriaal op over nut en noodzaak van referenda bij dit soort langlopende megaprojecten. Verantwoording afleggen over de gevolgde weg zou in het DNA van bestuurders moeten zitten, ook als het ‘maar’ een raadgevend referendum betreft. Maar iets zegt me dat we daar niet heel erg veel van mogen verwachten…
Typisch: focussen op dat ene stukje dat niet goed is, maar over het overgrote deel dat wel mooi is heeft vrijwel niemand het. Ziehier de klagerige mens.
Het is allemaal wel leuk en aardig misschien maar wat nu als iets geweldigs wordt gepresenteerd was er allemaal al. Als ik in de jaren vijftig van de Hartingstraat naar de school Puntenburg liep was er gewoon water in de Catharijnesingel en stonden er bomen langs de oever. Ik peddelde er met mijn kano en ging vissen met mijn vriendjes. Tot het gemeentebestuur in zijn grote wijsheid besloot dat de singels gedempt moesten worden en er een soort snelweg voor auto’s moest komen.
Te gek voor woorden!
En dan graag gelijk maatregelen tegen lawaaierig en vervuilend scheepvaartverkeer, t.z.t. de rommelgebouwen rond HC weg en liefst doorgaande fiets- en wandelroutes waar die nu worden geblokkeerd door commerciële wan- en hoogbouw
De beroeps kkagerx zijn weer aan het woord.
@ Bart, alles draaide juist om dit stukje.
Fijn dat het hersteld is! Go Utrecht!