Het Servicepunt is vanaf maandag een vast onderdeel van de dienstverlening van de gemeente Utrecht. Het afgelopen jaar was de balie al als proef in de ochtend geopend in het Stadskantoor, maar nu kunnen Utrechters iedere werkdag tussen 09.00 en 17.00 bij het punt terecht met hun vragen.
De gemeente noemde de proefperiode een ‘succes’ en Linda Voortman, wethouder dienstverlening, vindt het punt een mooie aanvulling op de bestaande dienstverlening. Het Servicepunt is vooral bedoeld voor de mensen die een vraag hebben over belasting, financiën of onderwijs, maar niet precies weten aan wie ze deze vraag moeten stellen.
Het afgelopen jaar stonden dagelijks gemiddeld tien tot veertig Utrechters aan de balie. Nu het Servicepunt de hele dag open is, verwachten zij dat het bezoekersaantal zal groeien. Vanaf 1 oktober zijn er een dag per week medewerkers van de Sociale Verzekerings Bank (SVB) en Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) aanwezig. Ook heeft het Servicepunt nu een directe verbinding met de Belastingdienst.
De gemeente Utrecht was al bereikbaar via onlinekanalen, maar merkten dat sommige Utrechters behoefte hebben aan persoonlijk en direct contact. Het punt zou bijvoorbeeld bewoners met taalproblemen kunnen helpen.
2 Reacties
ReagerenWaar is dat servicepunt?
@Costa midden in de hal. Het lijkt op een receptiebalie, maar het is dus omgedoopt tot Info centrum.
Goed bezig gemeente, persoonlijk contact met burgers is goud woard