Hier in Utrecht komen in de toekomst laadpalen te staan Hier in Utrecht komen in de toekomst laadpalen te staan

Hier in Utrecht komen in de toekomst laadpalen te staan

Hier in Utrecht komen in de toekomst laadpalen te staan
Steeds meer Utrechters gaan elektrisch rijden, terwijl zij niet allemaal de mogelijkheid hebben om de auto thuis op te laden. Daarom moeten er in de toekomst veel meer laadpalen komen in de stad.

Steeds meer Utrechters gaan elektrisch rijden, terwijl zij niet allemaal de mogelijkheid hebben om de auto thuis op te laden. Daarom moeten er in de toekomst veel meer laadpalen komen in de stad.

De gemeente heeft eerder voor elke wijk uitgezocht hoeveel laadpalen er nodig zijn en waar die moeten komen te staan. In maart konden inwoners reageren op de plannen. Er zijn ruim 2.800 reacties binnengekomen, die gingen over 634 plekken. Op 425 plekken is negatief gereageerd. Naar aanleiding van die reacties heeft de gemeente 273 laadpalen – in het plan – verplaatst.

Er kwamen bijvoorbeeld meerdere reacties binnen op de grootte van een aantal laadpleinen. Sommigen zijn nu verkleind. Ook zouden laadpalen op sommige plekken de stoep blokkeren. Ook daarom zijn sommige laadpalen verplaatst.

Gezonde lucht

“In Utrecht moedigen we elektrisch rijden aan, want dit draagt niet alleen bij aan duurzaamheid, maar ook aan gezonde lucht in de stad. Daar hoort ook bij dat we het aanbod van de laadpalen in onze stad zo goed mogelijk willen laten aansluiten bij de behoefte van de elektrische rijder. En aan de hoeveelheid reacties die zijn binnengekomen is te zien dat het een onderwerp is dat leeft in Utrecht”, zegt wethouder Eelco Eerenberg.

Vandaag heeft de gemeente het definitieve plan gepresenteerd. Op de website is te zien waar de laadpalen precies gaan komen. De palen worden overigens niet in één keer geplaatst. Om de drie maanden bekijkt de gemeente waar laadpalen nodig zijn. Hiervoor wordt gekeken naar hoe vaak de huidige laadplekken worden gebruikt. Als ze niet nodig zijn, worden de laadpalen ook niet geplaatst.

Snelladers

De gemeente verwacht dat er in het plan genoeg laadplekken staan voor de komende vijf jaar. Tegen die tijd kunnen elektrische auto’s bij ongeveer 4  procent van alle parkeerplekken in Utrecht opladen. Naast gewone laadpalen, zijn er ook vijftig snellaadpalen in het locatieplan opgenomen. De snelladers komen bij grootschalige winkellocaties en sportvoorzieningen, waar gebruikers kort parkeren en tijdens de boodschappen of het sporten de auto vol kunnen laden. Op één snellaadpaal kunnen tot wel dertig auto’s per dag opgeladen worden.

30 Reacties

Reageren
  1. Scherpschutter

    Maar voor welke elektrische auto’s dan?

    Verkoop Tesla Nederland 2019: 30.943
    Verkoop Tesla Nederland 2020: 2.102

    Verkoop Nissan Leaf Nederland 2019: 3817
    Verkoop Nissan Leaf Nederland 2020: 475

    Het beeld is overal in de markt hetzelfde. Zowel bij duurdere EV’s als goedkopere EV’s: GIGA dalingen in verkoopaantallen.

    Helemaal niemand koopt nog elektrische auto’s! Maar wij gaan overal laadpalen neerzetten….Voor welke auto’s precies?

  2. Koel Hoofd

    Op 425 plekken is negatief gereageerd, maar slechts 273 worden verplaatst.

    Interessant is wat de markt nu doet.
    Het OV is passé en men zoekt zijn heil in de auto, maar een auto is duur.
    Electrisch is schoon maar heeft beperkte actieradius, vergt reisplanning en vreet tijd voor opladen.
    Dus wat doen gewone mensen?
    Er zit forse subsidie op de electrische bolide, maar een 2e hands is nog steeds veel goedkoper.
    Ze kopen een 2e hands benzine en geen nieuwe electrische bolide.
    Ze leasen een brandstof motor want bezine is goedkoop, mag in elke milieuzone, is makkelijk en geeft een grote actieradius met flexibiliteit in héél Europa.
    En als ze af en toe vervoer nodig hebben over grotere afstanden, dan gaan ze huren of auto delen.

    Die transitie naar electrisch rijden gaat nog best lastig worden.
    Intussen staan in mijn wijk, waar het Tesla bezit toch zeer duidelijk toeneemt, de palen nog steeds voor 98% onbenut.

  3. Piet

    Mensen met een electrische auto gaan dus meer gemeentelijke belastingen betalen om dit te bekostigen neem ik aan. Of zit dit in het parkeer en laadtarief verwerkt? Want het is niet alleen infra maar ook openbare ruimte die van iedereen was maar nu voor een select groepje

  4. Simon

    Dit is uitstekend nieuws. Goed bezig Utrecht.

  5. Simon

    @Piet, laden dient – uiteraard – gewoon per kWh afgerekend te worden, bovenop het bestaande normale parkeertarief. Te weten €0,34/kWh. Je kunt er van uit gaan dat hier gewoon sprake is van een winstgevende situatie.

  6. Nina

    Ze worden pas geplaatst wanneer er behoefte blijkt te zijn. Dat is een goede zaak.

  7. Ralph

    Nee Piet, die mensen die elektrisch rijden krijgen juist een korting op de gemeentelijke belastingen. Zij dragen er aan hij dat de luchtkwaliteit in de stad er op vooruit gaat. Dus dat mag dan ook beloond worden. De mensen die het allemaal niets interesseert, tja die komen dan ook niet in aanmerking voor dat voordeeltje. Maar ja, dat is dan ook hun eigen keuze…. lijkt me een eerlijk verhaal zo toch 😃

  8. Don

    @Ralph nee Ralph de mensen die zich een elektrische auto kunnen veroorloven krijgen een bijna exclusieve parkeerplaats want ze staan vaak leeg en ze krijgen nog korting ook. De andere mensen worden geconfronteerd met absurde verhogingen van de parkeerbelasting en steeds minder plekken. Nee dat is niet eerlijk en dat is zeker hun eigen keuze niet. Kortom de kosten voor een elitair gezelschap moeten opgebracht worden door de gewone mensen.

  9. Dennis

    Ik zou graag elektrisch rijden maar dit is voor mij niet te betalen. Leuk die subsidies en voordelen voor elektrische rijders dus. Maar voor de gewone man (of vrouw) niet op te brengen.
    Maar ik ben blij dat de over het algemeen rijkere elite wederom op de wenken bediend is in Utrecht!

  10. wollie

    mensen moeten nog wennen aan de financiële verdeling die bij ev’s anders ligt: hogere aanschafprijs, lagere maandelijkse uitgaven. de 4000 euro aankoopsubsidie is alvast een begin.

    overigens helemaal eens met het bijstellen van de bijtellingsregels, die waren wel érg gul voor de early adopters.

  11. wollie

    @Don laadplekken zijn geen parkeerplekken.

    het idee is dat je je auto verplaatst zodra de batterij vol is. veel ev-rijders doen dit al. sommige laadpalen rekenen een straftarief wanneer de auto na het laden te lang blijft staan. ik weet niet of dit in utrecht al wordt toegepast.

    enkele deel-ev’s van wedrivesolar hebben wel een eigen parkeerplek met laadpaal, maar dat is nu eenmaal gebruikelijk bij deelauto’s, ook die van mywheels en greenwheels.

  12. Mark

    Wat een geldverspilling is dit zeg.
    De gemeente is blijkbaar niet eens in staat om bestaande locaties aan te geven op de kaart. Zie in Rijnsweerd al 3 bestaande locaties die er niet opstaan. Ongetwijfeld is dit in andere wijken niet anders.

  13. Stuiter

    Wat een zeurpieten hier. Utrecht heeft net als alle andere grote steden een enorm fijnstof probleem. De lucht is gewoon echt ongezond. Maar verhuizen is voor de meeste mensen geen optie. En ik zou het eerlijk gezegd ook niet willen. Waarom zou ík verhuizen? De mensen die Utrecht vervuilen omdat ze zo nodig iedere dag met de auto moeten, laat hén maar verhuizen.

    Maar we kunnen iets doen aan die vieze lucht. Electrische auto’s zijn een deel van de oplossing. Prima dus dat dat gestimuleerd wordt met laadpalen en belastingkorting. Het is waar (en een beetje jammer) dat deze voordelen voorlopig vooral bij rijke Utrechters terecht komen. Maar dat is maar tijdelijk. Nieuwe electrische auto van Seat kost maar 20 duizend. Nieuw. De tweedehands markt van electrische auto’s wordt steeds groter. Accu’s worden steeds beter met minder degradatie. Electrische rijden is de toekomst. Prima dat Utrecht dit faciliteert. Goed nieuws voor iedereen die van schone lucht houdt.

  14. Marc

    @Scherpschutter, je vergelijkt nu de verkoopaantallen van heel 2019 met die van het eerste kwartaal 2020. Bovendien worden elektrische auto’s bijna altijd vooral in het laatste kwartaal verkocht. Appels met peren vergelijken dus.
    In mei 2020 (2020 ja), was een elektrische auto de best verkochte auto van Nederland, de Kia Niro.
    Het aantal elektrische auto’s neemt nu eenmaal zeer snel toe, dus het is verstandig dat de gemeente hierop anticipeert.

  15. Rob

    Wat een gedoe in de marge weer. De slechte luchtkwaliteit boven Nederland komt vooral door Schiphol, havens van Rotterdam, Antwerpen en het Ruhrgebied. Daarnaast is er laatst een groot onderzoek gepubliceerd(Brits?) dat het grootste deel van de uitstoot/fijn stof van het verkeer komt van de banden en de remmen(die schijnen sneller te slijten bij electros je auto’s). Daarnaast wordt de stroom ergens opgewekt.. biomassa iemand? Ook een mooi rapport over uitgekomen. Blikt totaal niet duidelijk of dat beter is voor het milieu. Lang verhaal kort, gedoe in de marge. Dogma’s(politieke)zijn belangrijker dan de realiteit.

  16. Piet

    @Ralph, jij bent er dus een van NIMBY leuk maar ergens anders vervuilen zodat jij een schoon geweten in een electrische auto kan rondrijden. Als je echt goed bezig bent dan neem je net als ik geen auto maar doe je in en rond utrecht alles op de fiets en voor verder weg pak ik de trein. Ik wil mijzelf geen schouderklop geven maar dat moet jezelf niet doen als je het probleem bij een ander neerlegt.

  17. HArry

    Gaan we weer. Helaas voor alle Groene planeetredders. Er is GEEN fijnstofprobleem. Dat is een illusie die ons wordt aangepraat om andere doelen te kunnen realiseren. Daarom zijn dezelfde planeetredders voorstander van zwaar luchtvervuilende biomassacentrales en verstikkende openhaarden. Ze moeten toch vervuiling kunnen blijven meten om de noodzaak te behouden.

    Trap toch niet in deze onzin.

    Ondertussen kunnen multinationals en andere gewiekste (onder)nemers bakken door u te betalen subsidies binnen harken. Het is alleen jammer dat dit geld niet naar echt belangrijke zaken gaat

    Groen is een verdienmodel van subsidies die zonder subsidies niet bestaat en economisch gestorven is.

  18. Scherpschutter

    @Marc 11/6/2020 – 8:49

    “@Scherpschutter, je vergelijkt nu de verkoopaantallen van heel 2019 met die van het eerste kwartaal 2020.”

    Hoe verzint u het…De cijfers zijn actueel tot op vorige week.

    “Bovendien worden elektrische auto’s bijna altijd vooral in het laatste kwartaal verkocht.”

    En ook dat is volkomen onjuist. Bekijkt u de verkoopcijfers van pakweg de Model S van Tesla of de Nissal Leaf over de laatste jaren maar eens….Alleen de laatste twee jaren is er een toename in verkoop in het laatste kwartaal geweest, omdat de overheid het jaar erop de bijtelling fors verhoogde…Niemand koopt elektrische auto’s meer nu die fiscale voordelen wegvallen. Elektrische rijders zijn vooral rijders die economisch (zakelijk) redeneren.

    “Het aantal elektrische auto’s neemt nu eenmaal zeer snel toe, dus het is verstandig dat de gemeente hierop anticipeert.”

    En ook dat is volledig onjuist! Hoe verzint u het? Het aantal elektrische auto’s op het totaal aantal auto’s bedraagt zelfs na jaren van zware overheidssubsidie en propaganda nog altijd niet meer dan 1.5%(!) van het totaal aantal auto’s en laat vrijwel geen verdere groei zien…Wat nu vooral enorm toeneemt is de vraag naar tweedehands benzine en dieselauto’s, nu niemand meer met het OV wil…

    Controleer zaken voordat u iets roept.

  19. Jim

    “Als ze niet nodig zijn, worden de laadpalen ook niet geplaatst.”

    Dit is een beetje kortzichtig: als er geen oplaadmogelijkheid in de buurt is, kopen mensen minder snel een EV. Laadpalen plaatsen, ook waar ze ‘niet nodig zijn’, heeft een positief effect op het aankoopgedrag vwb electrische auto’s.

  20. Pee

    Die ”vervuilde lucht” is niet gebonden aan een bepaalde plek,er is ook nog zoiets als wind dat de boel verplaatst.
    Zo’n electrocar moet je nooit tweedehands aanschaffen of je moet de accu’s door laten meten en hun capaciteit vaststellen,wat ook niet goedkoop is.
    Het is net als met een mobieltje ,er staat een maximale aantal keer opladen voor voordat de batterij op is .
    En dat is precies het duurste van die hele auto als dat vervangen moet worden.
    Wat ze met al die afgewerkte accu’s gaan doen is ook nog een raadsel en die zijn niet echt milieuvriendelijk..

  21. Erwin K

    Zal ik de cijfers controlleren dan maar? Scherpschutter houdt nogal van selectief kijken naar cijfers.

    Ten eerste, de cijfers waarnaar je verwijst zijn niet de verkoopcijfers, het zijn het aantal tenaamstellingen in die periode. Dit is tevens de reden waarom de getallen van maand tot maand schommelen, dit heeft te maken of er een boot met 3000 auto’s aankomt en dus tenaamgesteld kunnen worden. Tesla is een mooi voorbeeld, steeds in de laatste maand van het kwartaal zie een een piek. In tenaamstellingen dus. Met als absolute uitschieter December 2019. Met maar liefst in die ene maand 37% van het jaartotaal.

    Er rijden nu 107.000 volledige ectrische auto’s rond op de NL wegen. Een jaar ervoor waren dat er ongeveer 45.000. Dus ja, met 140% kun je zeker spreken van een gigantische procentuele stijging.
    En ook ten opzichte van het totale aantal autoverkopen is de electrische auto nu een serieuze factor met 10% (!) aandeel in 2019.

    Overigens: bron is CBS. https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/16/bijna-200-duizend-stekkerauto-s
    Je hoeft niet eens de text telezen, er staan ook mooie grafiekjes in.

    Dus ja, het aantal electrische auto’s neemt snel toe, en ook het aandeel in totale autoverkopen.
    En ja, de reden is idd stimuleringsmaatregelen als een lage bijtelling. Dus die werken wel degelijk.

    Wat er dit jaar gaat gebeuren? Aangezien de tenaamstellingspiek vorig jaar in December lag, en ook met ingang van 1-1 de bijtelling verder omhoog gaat, zal er wel degelijk weer een piek in December komen.
    Dit, met de subsidie van 4000 en het feit dat er meer en goedkopere electrische modellen op de markt komen, is er geen reden om aan te nemen dat de verkoop cq tenaamstellingen over heel 2020 van electrische auto’s enorm veel gaat afwijken van 2019.

    Voor de verandering met ik het dus een keer eens met de Gemeente. Er zijn meer voorzieningen nodig voor electrische voertuigen.

  22. Wim Vreeswijk

    Iedereen met een elektrische auto dient zijn stroom uit zijn eigen energienet te betrekken met een eigen kabel+ stekker en niet daarmee de Utrechtse samenleving lastig te vallen met laadpalen die ook steeds ambtelijk gecontroleerd moeten gaan worden op gebruik. Bovendien stappen de Utrechters, vanwege de gesuggereerde coronacrisis en hierdoor ontstane economische rampzalige gevolgen, massaal over naar veel goedkopere 2e hands benzineauto’s. Wat eventueel ook een zeer schoon alternatief is om te gaan rijden met een LPG-tank. Helaas is die laatste categorie qua motorrijtuigenbelasting weer extra belast door onze regering. Ook zou men eens wat serieuzer moeten gaan kijken naar het zeer ernstig gesubsidieerde en verliesgevende openbaar vervoer.

  23. Scherpschutter

    @Erwin K 11/6/2020 – 12:35

    Ja, ik weet niet welk punt u nu tracht te maken, maar het gaat wel weer hopeloos de mist in…

    “Ten eerste, de cijfers waarnaar je verwijst zijn niet de verkoopcijfers, het zijn het aantal tenaamstellingen in die periode.”

    Een auto wordt pas op naam gezet als hij verkocht is…

    “Tesla is een mooi voorbeeld, steeds in de laatste maand van het kwartaal zie een een piek. In tenaamstellingen dus.”

    En? De daling in 2020 wordt er niet minder gigantisch door…

    “Er rijden nu 107.000 volledige ectrische auto’s rond op de NL wegen. Een jaar ervoor waren dat er ongeveer 45.000.”

    Fout. Er reden in 2019 107.000 elektrische auto’s rond. In 2018 waren dat er 45.000. We leven niet meer in 2018 en ook niet in 2019. We leven in 2020. U vergelijkt hopeloos verouderde cijfers om een niet bestaand gelijk in het hier en nu aan te tonen. We leven nu al een half jaar in 2020. En in 2020 koopt geen hond nog een elektrische auto…De daling is MASSIEF.

    “Dus ja, het aantal elektrische auto’s neemt snel toe, en ook het aandeel in totale autoverkopen.”

    Nee dus. Het NAM toe. Het zakt in 2020 sneller in elkaar dan het vertrouwen in Femke Halsema. Zowel in absolute aantallen (paar duizend nog maar) als in percentages, want de verkoopt van gebruikte (import) benzine- en dieselauto’s is ontploft in 2020…Elektrisch wordt vervangen door oude diesels en benzineauto’s.

    “En ja, de reden is idd stimuleringsmaatregelen als een lage bijtelling. Dus die werken wel degelijk.”

    Nee, dat er een stimuleringsmaatregel nodig is om iets te verkopen toont aan dat het een hopeloze mislukking is. Een gewild product zoals een iPad heeft geen stimuleringsmaatregel nodig… En ook dat ziet u in 2020. He-le-maal NIEMAND koopt nog een elektrische auto nu de bijtelling omhoog is gegaan.

    “Wat er dit jaar gaat gebeuren? Aangezien de tenaamstellingspiek vorig jaar in December lag, en ook met ingang van 1-1 de bijtelling verder omhoog gaat, zal er wel degelijk weer een piek in December komen.”

    Ja precies. Niemand koopt in 2020 nog een elektrische auto meer omdat de bijtelling omhoog is gegaan en daarom is in december van 2021 een piek te verwachten omdat de bijtelling in 2021 nog verder omhoog gaat…Gaat u even rustig zitten zou ik zeggen om dit nog eens te overdenken.

    “Voor de verandering met ik het dus een keer eens met de Gemeente. Er zijn meer voorzieningen nodig voor elektrische voertuigen.”

    Ik zou solliciteren als ik u was! Ideologisch gedreven statistieken-rommelaars kunnen ze altijd goed gebruiken! 😉

  24. Binnenstadbewoner

    Die elektrische auto’s zijn voor particulieren nog veel te duur in aanschaf en dus nog interessant. Een Tesla kost in aanschaf vanaf 50.000 euro en een Nissan Leaf vanaf 36.000 euro en Volkswagen e-golf vanaf 32.000 euro. De Tesla en andere eletrische auto’s die rondrijden zijn meestal zakelijke lease auto’s. Dus ja deze laadpalen gaan te koste van reguliere parkeerplaatsen. Vaak in wijken waar al een enorm tekort aan parkeerplaatsen is. Ook Utrechters die vanwege corona het OV willen of moeten mijden en een auto hebben aangeschaft zijn de pineut.

    De gemeente zet al deze palen dus alleen neer voor de zakelijke lease rijders en voor de zeer welgestelden die een elektrische auto kunnen betalen.

  25. Simon

    @scherpschutter, bijtelling gaat om leasen, niet om kopen. Bovendien ben je blijkbaar niet op de hoogte van de stimuleringsregeling voor particulieren die daadwerkelijk een EV willen aanschaffen? Dit gaat om repsectievelijk 4000 euro en 2000 euro bij een nieuw of tweedehands exemplaar.

    @Wim Vreeswijk, Dat LPG een oplossing zou zijn is echt een gigantisch en, vreemd genoeg, hardnekkig misverstand. LPG is een beetje schoner dan benzine op het gebied van CO2- en fijnstofuitstoot, maar niet meer dan gerommel in de marge. Een gedateerd concept dus.

    @Binnenstadbewoner, dat elektrische auto’s voor veel mensen nog te duur zijn betekent niet dat niemand ze heeft. Kijk maar om je heen. Ze zijn er gewoon en het worden er steeds meer.

  26. Erwin K

    Scherpschutter, toch nog maar eens naar de link kijken van het CBS die ik postte. Is echt niet zo moeilijk: “Op 1 januari 2020 stonden er 107 duizend volledig elektrische auto’s geregistreerd, 62 duizend (140 procent) meer dan in 2019.” Niks 2019 en 2018 dus. Wellicht even beter lezen voortaan?

    In datzelfde linkje staan de verkopen in het begin van 2019. En een gigantische piek in December 2019. Daaruit kun je afleiden dat je nog helemaal niets kan zeggen over een daling in 2020, hooguit een vergelijking van de eerste 5 maanden van 202 en 2019.

    Nogmaals, is echt niet zo moeilijk.

    Verder begrijp je niet het verschil tussen tenaamstelling en verkocht en wat dit voor effect op cijfers heeft. Hint: ik heb 6 maanden op mijn nieuwe auto moeten wachten..

    En in December gaan we wel degelijk weer een piek zien. Want de bijtelling gaat naar 12% in 2021, dus er zullen in December veel autos tenaamgesteld (let weer op, er staat tenaamgesteld) worden in december, om nog van die 8% te profiteren. Exact wat we afgelopen december hebben gezien, toen het van 4 naar 8% ging per 1-1-2020. Lees het nog eens rustig na.

    Verder: electrisch wordt niet vervangen door oude diesel en benzine, wat is dat nu weer voor onzin? Electrische autos werden tot voorkort bijna uitsluitend in de leasemarkt gekocht, en in die markt wordt altijd nieuw gekocht. En daar komen nu meer particuliere kopers bij met de introductie van goedkopere modellen.

    Wellicht klok klepel? Vanwege het bericht dat er meer interesse in 2e hands autos is omdat je vanwege corona niet in treinen terecht kan? Who knows.

    En solliciteren bij de Gemeente? Nee dank u, ik ben vorig jaar Utrecht ontvlucht vanwege auto onvriendelijk beleid. Maar ik weet wel 1 ding zeker, en dat is dat jij iig niet zal worden aangenomen op de afdeling Statistiek en Cijfers 😉

  27. G. de Vries

    Twee laadpalen met parkeerplekken op de Spaaklaan (K’eiland noord)? Op een plek waar recht tegenover ‘s avonds en ‘s nachts gemiddeld vier auto’s al op de stoep geparkeerd staan omdat er geen parkeerplekken meer zijn? (Of mensen zijn te beroerd om een stukje te lopen…)
    Mensen met wandelwagens, invalidenwagens, boodschappenkarretjes kunnen er nauwelijks langs.
    Gelukkig staat er ook in het artikel ‘ Om de drie maanden bekijkt de gemeente waar laadpalen nodig zijn. Hiervoor wordt gekeken naar hoe vaak de huidige laadplekken worden gebruikt. Als ze niet nodig zijn, worden de laadpalen ook niet geplaatst.’

  28. Scherpschutter

    Erwin K 11/6/2020 – 16:19

    “Op 1 januari 2020 stonden er 107 duizend volledig elektrische auto’s geregistreerd, 62 duizend (140 procent) meer dan in 2019.” Niks 2019 en 2018 dus. Wellicht even beter lezen voortaan?

    Ja. Tenzij er dus overnacht spontaan tienduizenden extra registraties bij zijn gekomen betekent dit dus dat uw cijfers wel degelijk over 2019 waren, die u vervolgens vergelijk met 2018. Ik hoop dat u uw argumentatieniveau wel iets hoger kunt leggen dan dit eerlijk gezegd…

    “Verder begrijp je niet het verschil tussen tenaamstelling en verkocht en wat dit voor effect op cijfers heeft. Hint: ik heb 6 maanden op mijn nieuwe auto moeten wachten..”

    Waarmee u dus eigenlijk zegt dat mensen nu al massaal elektrische auto’s zouden moeten bestellen zodat ze voor 1 januari 2021 op naam kunnen worden gezet. Wat is echter de realiteit? De dealers staan tot aan het PLAFOND toe vol met elektrische auto’s. Er is is helemaal geen levertijd van 6 maanden….Er is een gigantisch overaanbod van auto’s die zo in het hier en nu op naam geschreven kunnen worden. Het gebeurt alleen niet.

    Er staan letterlijk HONDERDEN Tesla’s op voorraad, alleen al bij de dealer in Amsterdam…. Audi e-tron’s? Parkeerterreinen VOL. Aan de straatstenen niet kwijt te raken…

    “Maar ik weet wel 1 ding zeker, en dat is dat jij iig niet zal worden aangenomen op de afdeling Statistiek en Cijfers 😉”

    Dat weet ik ook wel zeker. Een genadeloos eerlijk en moreel mens als ik dat iedere realiteit accepteert zolang het maar realiteit is heeft daar niets te zoeken. Bovendien kunnen ze me ook niet betalen…

    Haal uw hoofd uit het zand en accepteer de realiteit: NIEMAND koopt nog een elektrische auto. De stijging in het verleden was in absolute aantallen zeer gering en vlak in 2020 compleet af. Het is complete waanzin om nu een stad vol laadpalen te zetten….als verre van duidelijk is of er straks überhaupt nog wel voertuigen zijn om op te laden. Niemand. Wil. Ze. Meer.

  29. wollie

    “ NIEMAND koopt nog een elektrische auto. ”

    beetje zuur, wij hebben net onze tweede gekocht..? de fabriek in frankrijk is de productie aan hrt uitbreiden omdat ze de vraag naar ev’s niet kunnen bijbenen.

    erwin, laat je niet opnaaien door mister nepnieuws hierboven, over twee jaar rijdt ie zelf een ev.

  30. wollie

    “ NIEMAND koopt nog een elektrische auto. ”

    in mei 2020 was 9,4% van de nieuw verkochte auto’s een EV…

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).