HKU-studenten ontwikkelen gameconcept voor Biënnale van Venetië | De Utrechtse Internet Courant HKU-studenten ontwikkelen gameconcept voor Biënnale van Venetië | De Utrechtse Internet Courant

HKU-studenten ontwikkelen gameconcept voor Biënnale van Venetië

HKU-studenten ontwikkelen gameconcept voor Biënnale van Venetië

In de zomer van 2013 zal er een bijzondere ‘brug’ worden gebouwd tussen Amsterdam en Venetië, waar dan voor de 55e keer de meest beroemde kunsttentoonstelling ter wereld wordt georganiseerd, La Biennale di Venezia. Twee studententeams van HKU Games en Interactie zijn uitgekozen om aan de slag te gaan met een artistiek gameconcept voor de tentoonstelling.

Naar aanleiding van een oproep van DROPSTUFF aan professionele ontwerpers en programmeurs om een artistieke game te ontwikkelen waarbij gebruik wordt gemaakt van de ‘Kinect’, stuurden verschillende teams hun ideeën in. Van de 10 teams die zijn uitgekozen om hun concept verder te ontwikkelen zijn er twee van de HKU Games en Interactie opleiding.

De brug tussen Amsterdam en Venetië zal tijdens La Biennale di Venezia gevormd worden door twee publieke schermen die via internet en met behulp van de Kinect met elkaar verbonden zullen zijn. Met deze unieke technologie kun je een game spelen door met je eigen lichaam te bewegen (foto). De bezoekers zien elkaar via de schermen en spelen artistieke games met of tegen elkaar.

1 Reactie

Reageren
  1. Ronald van Voorthuizen

    De Kinect is niet echt unieke technologie te noemen… als onderdeel van de spelcomputer van Microsoft, waar er meer dan 70 miljoen van verkocht zijn.
    Het gameconcept zal vast wel uniek zijn.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).