Hoe 28 kilometer spoor enorme impact heeft op Utrecht Hoe 28 kilometer spoor enorme impact heeft op Utrecht
Hoe 28 kilometer spoor enorme impact heeft op Utrecht
Via het spoor kom je op plekken. Langs het nieuwste station van Utrecht, Vaartsche Rijn, naar de andere kant van het kanaal, Leidsche Rijn. Maar het spoor in de stad is ook een enorme barrière, een harde grens tussen huizen met tuinen en sociale huurflats en een gigantisch obstakel voor fietsers. En dat spoor neemt gigantisch veel ruimte in beslag, iets waar Utrecht een enorm tekort aanheeft. De plannen om te bouwen nabij het spoor stapelen zich op. We maken een journalistieke reis, om te zien hoe 28 kilometer aan spoor impact heeft op de stad en haar inwoners.
Door: Redactie

Via het spoor kom je op plekken. Langs het nieuwste station van Utrecht, Vaartsche Rijn, naar de andere kant van het kanaal, Leidsche Rijn. Maar het spoor in de stad is ook een enorme barrière, een harde grens tussen huizen met tuinen en sociale huurflats en een gigantisch obstakel voor fietsers. En dat spoor neemt gigantisch veel ruimte in beslag, iets waar Utrecht een enorm tekort aanheeft. De plannen om te bouwen nabij het spoor stapelen zich op. We maken een journalistieke reis, om te zien hoe 28 kilometer aan spoor impact heeft op de stad en haar inwoners.

Onderstaande kaart is het beste te gebruiken via deze link

4 Reacties

Reageren
  1. Wim

    Mooi artikel maar jammer van die vervelende reclames die er steeds doorheen gaan

  2. Jan Kaan

    Een prachtige artikelenserie. Knap journalistiek werk, complimenten en dank!

  3. Jaap

    Ik heb een vraag:

    Kun je niet bouwen boven het spoor ?

  4. Jaap

    Sorry, ik besef dat ik niet slimmer ben dan een ander mens.

    Een ander artikel kwam op mijn scherm:

    ‘Bouwen boven het spoor, af en toe komt dat idee weer eens bovendrijven.’

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).