Honderden parkeerplekken verdwijnen uit Utrechtse binnenstad | De Utrechtse Internet Courant Honderden parkeerplekken verdwijnen uit Utrechtse binnenstad | De Utrechtse Internet Courant

Honderden parkeerplekken verdwijnen uit Utrechtse binnenstad

Honderden parkeerplekken verdwijnen uit Utrechtse binnenstad
Meerdere parkeerplaatsen op de Oudegracht en het Janskerkhof worden de komende jaren stapsgewijs opgeheven. Hiermee wil de gemeente een deel van de Utrechtse binnenstad autoluwer maken.

Meerdere parkeerplaatsen op de Oudegracht en het Janskerkhof worden de komende jaren stapsgewijs opgeheven. Hiermee wil de gemeente een deel van de Utrechtse binnenstad autoluwer maken.

In totaal wil de gemeente 267 parkeerplekken opheffen. De meest effectieve manier om dit voor elkaar te krijgen is volgens wethouder Lot van Hooijdonk de invoering van een zogenoemd vergunningsplafond voor parkeerplaatsen.

Bestaande vergunninghouders blijven hun vergunning behouden. Automobilisten die een vergunning aanvragen worden verwezen naar ‘beschikbare alternatieven’. Deze alternatieven zijn bijvoorbeeld de parkeergarages Paardenveld en Springweg.

Op de plekken waar nu nog parkeerplaatsen zijn wil de gemeente in de toekomst bijvoorbeeld bankjes, groen of fietsparkeerplekken neerzetten. Ook komen er toegankelijke looproutes. “Zodra het aantal parkeerplaatsen is teruggebracht maken we de Oudegracht, het Stadhuisplein en het Janskerkhof in fases autoluw”, aldus Van Hooijdonk.

Niet alle parkeerplaatsen verdwijnen. Er blijven een aantal plaatsen voor mensen met een beperking en ook voor bezoekers.

Erfpacht

Als er parkeerplaatsen worden weggehaald verdwijnt ook een deel van de inkomsten die deze plekken opleveren. Bij het opheffen van 267 parkeerplaatsen is dit volgens de wethouder € 934.500 per jaar.

In 2022 loopt de erfpachtovereenkomst af met de exploitant van de parkeergarage op de Springweg en een jaar later met die van Paardenveld. De gemeente gaat onderzoeken of beide garages benut kunnen worden om een deel van het verloren bedrag terug te verdienen.

Gekoppelde berichten

50 Reacties

Reageren
  1. Rob

    Volstrekt belachelijk. Parkeerplekken in Parkeergarage Springweg kosten minimaal rond de 250 euro per maand. Vergunningsplekken verwijderen heeft een directe negatieve impact op de huizenprijs in de binnenstad, stimuleert (nog) meer Airbnb-verhuur, en is daarmee niet goed voor bewoners (wel voor bedrijven). Ik hoop dat het her-inzetten van Parkeergarage Springweg betekent dat die plekken worden aangeboden voor nieuwe (garage) vergunninghouders. Snap dat minder auto’s aan de gracht een goed idee is, maar dit gaat te ver, zonder duidelijk alternatief.

  2. Scherpschutter

    Geen probleem joh. Er is vast nog wel een belasting die fors omhoog gegooid kan worden om de 900k te ‘compenseren’. De burger lapt wel weer.

    En waar al die schone elektrische auto’s over 10 jaar gaan parkeren zien we dan wel weer….

    Wat een ‘beleid’… Zucht…

  3. Gerard Brugmans

    Helemaal goed, knapt onze historische binnenstad een stuk van op! En nu niet weer gaan zeuren over bereikbaarheid en economie, dat zijn vorige eeuwse argumenten. Het is 2019, een autoluwe binnenstad is een aantrekkelijke binnenstad waar de juiste ondernemers slim op kunnen inspelen.

  4. Bernhard

    Hele goede zaak. Meer ruimte en rust in de binnenstad, minder herrie en fijnstof. De binnenstad is uitstekend bereikbaar met fiets en openbaar vervoer.

  5. Tim

    Uitstekend idee, langs de gracht is geen plaats voor blik. Het opheffen van die puist bij de Springweg begrijp ik ook volledig. Paardenveld opheffen lijkt me wel weer wat overdreven.

  6. Erwin

    Prima plan!

  7. JdV

    Iemand een weddenschap aangaan over het aantal slimme ondernemers dat naar aanleiding van dee maatregel de deuren gaat sluiten.
    @bernhard: we weten al langer dat u goed mobiel bent en dat u absoluut geen enkel medeleven hebt met ouderen, gehandicapten of anderen die van een auto afhankelijk zijn. In de wereld van Bernhard zijner alleen maar hipsters met bakfiets en macbook, de rest is ballast en kan stikken.

  8. Busreiziger

    (Gemeente, vergeten jullie dan niet om de busroutes juist ook ‘s avonds in stand te houden met behoorlijke frequentie? Anders wordt het centrum echt zo goed als onbereikbaar voor mensen die niet fietsen.)

  9. Luuk Upuuk

    Shit, nog meer fietsen…………………

  10. Herman

    Goede zaak!
    Auto’s zijn zo aanwezig zowel in het verkeer als geparkeerd dat paar niet in een mooie stad.
    Ga eens kijken op de Mariaplaats, Domplein en zie hoe mooi onze stad is zonder die auto’s.

  11. Masha

    Terecht dat er gewezen wordt op het belang van busroutes, voldoende parkeerruimte voor invaliden, ouderen en bv. schilders. Dat moet ook absoluut veiliggesteld worden in die plannen.

    Maar verreweg de meeste automobilisten die in de binnenstad parkeren mankeert niks aan de benen en ze hebben ook geen urgente spoed want ze komen meestal voor vertier. Ze willen niet naar grotendeels leegstaande parkeergarages zoals die onder Vredenburg en Vaartsche Rijn station, omdat automobilisten verwend zijn. In 95% van Nederland is en blijft de auto volstrekt dominant maar in zo’n krappe historische binnenstad is dat niet wenselijk. En ook niet logisch gezien de meeste vervoersbewegingen in de stad per fiets gaan en de auto nog buitenproportioneel veel ruimte opslokt.

  12. Frits

    @JVD
    Persoonlijk lijkt de binnenstad me niet de uitgelezen plaats om te gaan wonen als je van de auto afhankelijk bent.

    Net zoals iemand die afhankelijk is van het openbaar vervoer beter niet in Overlangbroek kan gaan wonen

  13. Erwin

    @JdV: artikel wel gelezen? Wordt specifiek ingegaan op de door jouw genoemde groepen.

  14. Dakhaes

    Komt zelfs een dag dat ook fietsen de binnenstad niet meer in mogen.

  15. BramD

    Goede zaak. En als dan ook geprobeerd wordt om de rug recht te houden en ook het probleem van de overal geparkeerde fietsen aan te pakken, zou het helemaal mooi zijn.
    Maar ja, Utrecht loopt aan de leiband van de Fietsersbond…

  16. Dirk

    Mooi, weg met dat blik en indirect het uitgangspunt dat er voor iedereen door de gemeente gafaciliteerde parkeerplek is vlak bij huis.

    Overigens heel goed dat er wel plek overblijft voor ouderen en gehandicapten.

  17. Jacobson

    Prima idee.
    Waarom openbare ruimte verspillen aan een ding dat maar 1 persoon vervoert (kunnen er 5 in, maar zit er meestal 1), verder vooral stil staat en vooral gewoon inde weg staat.
    Weg met die ondingen.

  18. Koel Hoofd

    Kortom, Utrecht gaat Amsterdam achterna met te dure microwoninkjes, slechte horeca en de terreur van rolkoffertoerisme. Alleen heeft Amsterdam al veel langer veel beter HOV.
    Mensen die straks de torenhoge huisprijzen voor fatsoenlijke woningen nog wel kunnen betalen, kunnen er hun meerdere dure electrische bolides niet meer kwijt, dus die vertrekken uiteindelijk. De hoop nog vestigen op expats om de binnenstad dan nog te bevolken? Heel toevallig hoorde ik laatst van een groot USA tech bedrijf, dat Nederlanders dankzij de ZZP hype veel te dure en lastige arbeidskrachten zijn geworden. Dus die kijken nu al naar andere opties, en dat bedrijf zal zeker niet de enige zijn want personeel is een enorm hoge kostenpost. Die Hollandse groene elite speelt een heel hoog spel zonder dat ze de spelregels begrijpen, ze hebben er slechts een mening over.

  19. Betweter

    Voor! Eindelijk wordt er ruimte gecreëerd door de groep die relatief de meeste ruimte innemen buiten de binnenstad te houden. Het is simpelweg niet gebouwd voor zoveel auto’s icm ander verkeer.

    Eens met @Masha @Herman

  20. Binnenstad

    Wel interessant dat de meeste reacties hier totaal missen dat het artikel hier spreekt over vergunningen voor bewoners van de binnenstad. Leuk die argumenten over bezoekers die met de auto komen maar daar gaat het hier helemaal niet om.

    Wat er wel gebeurt is dat de kosten voor het hebben van een auto in de binnenstad stijgen naar meer dan 2000€ per jaar (en volgens de websites van garages Paardenveld en Springweg hebben ze helemaal geen plek en mogelijkheid hiervoor).

    Als dit plan doorgaat hebben de bewoners van de binnenstad een groot probleem. Nieuwe vergunningen worden niet meer gegeven en de kosten in de genoemde garages voor permanent stallen zijn immens. Wie koopt er dan nog een huis in de binnenstad? Mevrouw van Hooijdonk neemt u dit ook mee in uw plan?

  21. Trol

    Leuk. De volgende stap naar openluchtmuseum Utrecht. Binnenkort allemaal een kaartje kopen voor je naar binnen mag.

    En als mensen zeggen dat het lokale OV goed is…..ik vermoed dat zij denken dat het 1 april is.

    Wederom ook weer een duidelijk teken dat groen en links niet samengaan.

  22. Maria

    En wanneer worden de auto’s van de Nieuwegracht geweerd?

  23. Marcel

    Geweldig dat we hier van alles kunnen roepen en ons hart luchten. Lot H.kan doen wat ze wil gedurende de verkiezingsperiode. Schijnt dat ze voor al dit gedoe steeds een meerderheid in de raad heeft. We, burgers van Utrecht, hebben gekozen en dat zie je nu. Als je de Biltstraat neemt met de hoek Wittevrouwen ( brug ) dan zie je wat voor zooitje het geworden is. Alle fietsers uit 4 richtingen crossen door elkaar en trekken zich niks aan van rode lampjes. Ik werk in de buurt en lach mij helemaal ziek. Zelfs moeders met bakfiets en 2 kinderen storen zich nergens aan en hoppa. Kind voorop, achterop en naast je? Gewoon door rood. Parkeren voor fietsers? Breeduit op de stoep en als wandelaar kan je er niet langs. Op het fietspad lopen dan maar? Beleid in Utrecht wat verkeer betreft ( wonen idem ) is kompleet waardeloos. Geen enkele visie. Maar we kunnen hier nogmaals van alles roepen, er verandert helemaal niks. Op naar de volgende verkiezingen dan maar?

  24. René

    Goed plan!

    @ Koel Hoofd: dat u niet voor een groene, leefbare stad bent, is wel duidelijk. Maar uw Zzp-verhaal slaat als een tang op een varken!

  25. Stadhuispleinbewoners

    Het grootste probleem in de binnenstad zijn de wegkijkende handhavers
    Zet je auto illigaal neer op stadhuisplein
    Verkeerd geparkeerd dus
    Dan rijden handhavers op hun brommers en in hun auto wel 10 keer langs,,,,ze blijven wegkijken
    Je kan dus gratis parkeren op stadhuisplein

  26. Groen Groen Links

    Waarom niet alles verbieden met wielen?
    In de binnenstad is alles op loopafstand!
    Gelijke monniken, gelijke kappen.

  27. Eigeman

    Wat een idioot plan. Het aantal bezoekers met de auto verminderen kan ik inkomen, maar waarom moet dit nu over de rug van bewoners gaan? Welk gezin of welke oudere koopt er nu nog een huis in de binnenstad als daar jaarlijks een rekening van 12 x 250 = 3000 euro bij komt voor het parkeren in een garage?

    Op naar een binnenstad met alleen maar horeca, studenten en expats zonder eigen auto!

  28. Jelle

    Zo, wat zal de stad daarvan opknappen zeg. Voetgangers kunnen weer normaal lopen over de Oudegracht, het Janskerkhof wordt nog mooier dan het was: prima. Die paar verstokte automobilisten trekken de portemonnee maar voor een plekje in een garage of blijven anders maar weg uit het centrum. Volgens mij kun je bij Leidsche Rijn Centrum over Winkelcentrum Overvecht wel prima parkeren. Verder staat in het stuk dat aan alles is gedacht, van gehandicapten tot mensen die nu al een parkeervergunning hebben. Prima beleid dus.

  29. Wim Vreeswijk

    Daar zal de Utrechtse middenstand in de binnenstad zeker niet blij mee zijn, mede omdat het bezoek aan de binnenstad al jaren gestaag terugloopt

  30. Alain

    De oudegracht (en voor mijn part alles binnen de singels) zo veel mogelijk autovrij lijkt me een prima streven.

    Maar dan wel alternatieven invoeren.

    Nu Vaartse Rijn zo goed loopt, zou dat een prima plek zijn om een water-bushalte te hebben. Per boot vanaf daar naar Maartensbrug (Dom) en Stadhuisbrug, of via e singel naar Lepelelenburg/Spoorwegmuseum en Stadsschouwburg, lijken me prima opties. Andere uiteindes van de routes zouden TivoliVredenburg en Griftpark kunnen zijn.

  31. Anne Marie ten Berge

    @ stadhuispleinbewoner, dat is mij ook meer dan eens opgevallen: handhavers die om verkeerd geparkeerde auto’s rond draaien. Ik heb toen om informatie gevraagd. Het feit was dat dit vette bolides waren van hoge ambtenaren die met B&W moesten vergaderen en een vergunning op kenteken hadden. Handhavers blijven in de buurt van zo’n bolide om deze voor vernieling te bewaken.
    verder vraag ik mij af welke en hoeveel klachten er bij GroenLinks binnen zijn gekomen over geparkeerde auto’s aan de OudeGracht, het Janskerkhof en de Nieuwegracht. Er zijn ook geen vraagformulieren uitgereikt waarop de binnenstad bewoner naar zijn/haar mening wordt gevraagd. De binnenstad autoluw maken heeft niet in de verkiezingsprogramma’s 2018 gestaan. Dus er is WÉÉR sprake van verkiezingsbedrog en een dwangregime.

  32. wUm

    Ik herinner me nog het gejammer van de middenstand toen het voetgangersgebied werd ingesteld. Waarna de binnenstad bloeide als nooit tevoren.

  33. Jos

    Ik begin me langzaam zorgen te maken over de kwaliteiten van het Nederlands onderwijs van de afgelopen 40 jaar, want begrijpend lezen lijkt niemand te kunnen.

    Volgens mij staat er in het artikel dat parkeerplekken voor huidige vergunninghouders niet verdwijnen, wanneer er nieuwe vergunningen worden uitgegeven wordt er bekeken wat er met een plek gebeurd. Alleen de losse parkeervakken, die dus per dag of per uur en bezoekers verkocht worden verdwijnen in een afgebouwd tempo. Ook parkeerplekken voor minder validen blijven gewoon. En: we hebben ht over de Oude Gracht en het Janskerkhof, andere losse vakken, zeker net buiten de singel, blijven dus gewoon. Dus voor mensen die niet ver kunnen lopen blijven er opties.
    Sowieso dus als je een minder valide stikker hebt. Misschien ene optie om voor mensen die deze niet hebben en daarvoor niet in aanmerking komen, maar wel moeilijk kunnen lopen om daar een andere optie voor te verzinnen? Al kan je als inwoner van Utrecht die slecht ter been is ook gewoon de bus nemen of vaak wel gewoon fietsen of iets dergelijks. Maar goed, er zijn altijd oplossingen te bedenken.

    Over het missen van inkomsten en vervangende inkomsten wordt ook gesproken. De exploitatieovereenkomst van de Springweggarage loopt af. De nieuwe exploiteerder moet dus mogelijk meer aan de gemeente betalen voor het uitbaten van deze garage. Ook zal waarschijnlijk een deel van de plekken voor bezoekers vrij gemaakt worden voor bewoners met vergunning. Er komen dus wat minder plekken voor bezoekers in deze garage. (Zelfde geldt voor de Paardenveldgarage).

    Enige punt dat hier aangehaald wordt waar dus wel degelijk een oplossing voor bedacht moet worden (niet al te moeilijk lijkt mij) zijn uitzonderingen voor onderhoudsmonteurs en bouwvakkers e.d..

    Daar kan je plekken voor reserveren of je kan busjes ontheffingen geven om buiten een vak te gaan staan lijkt mij, net als dat je dat voor tidjelijke plaatsing van steigers en containers doet.

    Eigenlijk een prima plan van de wethouder, maar het is zoveel makkelijker haar te bashen.

  34. Kadoendra

    Een auto is leuk als je van A naar B rijd, maar zodra je hem parkeert is het gewoon een lelijk stuk blik.
    Ik ben geen persoon die overdreven gevoelens voor Utrecht heeft, maar de Utrechtse grachten zijn eigenlijk veel mooier dan de Amsterdamse grachten.
    Iedereen die een beetje uit zijn ogen kijkt kan zien dat al dat blik visueel niets bijdraagt aan een mooie stad.
    Een mooie stad is niet alleen prettig voor de bewoners, maar ook voor toeristen en die geven weer geld uit in Utrecht, dus parkeerinkomsten verschuiven weer naar toeristeninkomsten.
    De gemeente zou er over na kunnen denken om verspreid over de stad een aantal mooi vormgegeven autoparkeergebouwen neer te laten zetten.

  35. Bertus

    Prachtig! Dit is waarom ik GroenLinks stem. En velen mét mij.

    Autobezit is het nieuwe roken.

  36. GaTochLekkerLopen

    Kan iemand me uitleggen waarom de fiets wel overal op de ruimte voor voetgangers mag staan, zie de foto bij dit artikel, maar de auto niet?

  37. BW

    @Marcel (11:18)
    Begrijp ik nou goed dat auto’s niet uit de binnenstad geweerd mogen worden omdat fietsers zich niet aan de verkeersregels houden? Ik heb niet voor GroenLinks (of Lot H.) gekozen, dus voel niet de behoefte om haar te verdedigen, maar als dit een argument is, dan wordt het knap lastig om beleid te maken.

  38. H.

    Mooi zo. Alles binnen de Singel auto vrij. Genoeg mensen zonder auto die wel in de binnenstad willen wonen.

  39. MJPD

    @Jos
    Er komen minder parkeerplekken en binnenstadbewoners met een bestaande parkeervergunning behouden deze vergunning weliswaar, maar moeten dus uitwijken naar elders indien er geen parkeerplek beschikbaar is. Bijvoorbeeld een parkeergarage waarvoor dus een veel hoger bedrag geldt. Volgens mij wordt er in de binnenstad geen onderscheid gemaakt in parkeerplekken voor vergunninghouders en voor vrij parkeren, net zoals hier in de wijk Tolsteeg. Parkeervergunning voor de openbare weg kost hier iets van 100 Euro p/j en in de naastgelegen en altijd desolate parkeergarage Vaartsche Rijn maar liefst 2.000 Euro p/j.

    P.S. Afgeven op anderen over begrijpend lezen en de kwaliteit van het onderwijs ter discussie stellen om vervolgens zelf een bericht vol taal-, spel- en schrijffouten te plaatsen…? Right.

  40. BW

    @GaTochLekkerLopen
    Dat is geen ruimte voor voetgangers. Op de Oudegracht ligt het trottoir aan de huizenkant. De werfkant is grotendeels ingericht als parkeerplaats voor auto’s met hier en daar een fietsenrek.

  41. Steven (bewoner binnenstad)

    Top plan. Ik wissel graag mijn parkeerplek in voor wat meer speelruimte voor de kinderen in onze straat.

  42. Bakfiets

    Compleet idioot dit. Dat je autobezoek wilt verminderen is prima, maar kijk dan even hoe je dat goed doet. Bijv. Rotterdam gratis P+R mits je gebruik maakt van het OV naar de stad…

    Wat Lot nu doet is >30%van de parkeerplaatsen opdoeken zonder alternatief. Linkse hobbiest is het die geen oog heeft voor de samenleving en de werkelijke situatie. Krijgt overal maar de vrije hand zonder inwoners te consulteren of te betrekken.

    Hoop dat ze zo snel mogelijk naar den haag vertrekt, zij kost de stad zo ongelofelijk veel geld en nodeloos gedoe. Ongekend

    Ik heb niets tegen groen links maar incapabele bestuurders des te meer.

  43. Vincent Z

    Ik snap ook niet welk punt Marcel wil maken. Er zijn veel asociale fietsers en dat is de schuld van het nieuwe college? Het fietsgedrag op de kruising van de Biltstraat, de fietsen op de stoep, het was allemaal anders voordat dit college aanving? Wonderlijke stelling. Ik begrijp dat u in onmin leeft met fietsers en het College maar asociaal gedrag koppelen aan een politieke partij? U kan beter.
    De fietser wordt hier overigens nogal eens neergezet als een mensensoort. Dat is natuurlijk klinkklare onzin. De fietser is een verkeersdeelnemer, een automobilist, een voetganger, een aso, een brave borst, een idealist een pragmaticus, noem maar op. Ja ze zijn met veel omdat het een uitermate snel en goedkoop vervoermiddel is voor de stad.

  44. Erik

    @Wim Vreeswijk:

    Ik weet niet over welke Utrechtse binnenstad jij het hebt, die waar ik regelmatig kom is momenteel drukker dan ooit. Ik hoor ook vooral mensen klagen over de drukte.

  45. Jos

    @ Bakfiets

    Hoezo er is geen alternatief?

    Er liggen meer dan voldoende parkeergarages rondom de stad, waarvan sommigen nooit vol staan. Er is meer dan voldoende opvang voor die 300 plekken

    Utrecht heeft ook een transferium aan de snelweg, waar vanuit je snel en goedkop met de tram in het centrum komt. Wellicht ook een optie om het andere transferium, op de Uithof in de toekomst ook in het weekend open te stellen en die tram ook in het weekend te laten rijden.

    Utrecht kent supergoede treinverbindingen, zeker vanuit de randgemeenten, Breukelen, Maarsen, Houten, Bunnik, Dreibergen-Zeist, Veenendaal. Noem allemaal maar op. Allemaal plekken van waaruit je binnen 5 minuten tot 15 minuten met de trein op Utrecht CS> dus in de stad bent. En er gaan meer dan genoeg sprinters per uur. Vaak ook erg goedkoop, zeker met speciale aanbiedingen en kortingskaarten en acties.

  46. Jos

    @ Ga toch lekker lopen,.

    Dat is geen stoep, dat is een fietsenstalling, waar de fietsen overigens keurig in geparkeerd staan (zodat ze niet kriskras op stoepen staan).

    In het algemeen:

    Utrecht is hier een beetje laat mee, de gemiddelde stad in Nederland heeft al vanaf de jaren zeventig, tachtig, negentig auto’s geweerd uit straten als een Oudegracht. Waarom? Het past niet, straten zijn te klein en te smal en er moeten meer verkeersstromen doorheen dan auto’s van particulieren. Logisch om auto’s naar parkeergarages te verwijzen.

  47. Toine Goossens

    @Jos,
    Gelijk heb je. Al die laadpalen voor elektrische auto,s naar de transferia. Opgeruimd staat netjes. Met de fiets de stad in en uit, dat past bij elektrisch.

  48. Marcel

    @ BW
    Wat ik bedoel te zeggen dat er geen enkel doordacht plan is. Steeds gebeurd er iets. Hap snap noemen ze dat. Parkeer plekken weg is oke maar doe dan aanpalend beleid. Overleg met bewoners. Dat is wat er moet gebeuren. Ik werk op de Biltstraat. Jaar geleden over afval containers gesproken. Paar parkeer plekken weg. Wat gebeurd er nu? Niks. Iets gehoord? Niemand. Groener maken? Ja maar maak plannetje betrek bewoners en doe wat. 1 richting verkeer massaal invoeren dan heb je aan 2 kanten parkeer plekken zat.

  49. Anne Marie ten Berge

    @ Jos, ik begin mij zorgen te maken over de kwaliteit van uw reacties. Uw verdediging van Lot Hooijdonk van GroenLinks wordt persoonlijk en uw zienswijze dat parkeergarages aan de uiterste randen van de stad een alternatief zouden zijn voor het opheffen van 30% parkeerplaatsen in de binnenstad verwerp ik. Ook heeft u kennelijk oogkleppen op want op de foto is wel degelijk een stoep te zien met een stoeprand. Ook is te zien dat niet alle fietsen netjes gestald zijn in de fietsklemmen. Er blijft geen meter over om te lopen. En in het algemeen: Er bestaat niet zoiets als een ‘beetje laat’ zijn.

  50. Nina

    @Bakfiets

    Van Hooijdonk is maar liefst twee keer weggestemd door de oppositie in de gemeenteraad en ze zit er nog. Meestal houdt een wethouder na één keer de eer aan al zichzelf. Dat ze er nog steeds zit, zegt wel iets over deze wethouder.

    Het opheffen van deze parkeerplaatsen kost de gemeente Utrecht bijna één miljoen euro per jaar. En dat ieder jaar opnieuw. Waar wil Van Hooijdonk het geld vandaan halen om dit gat op te vullen?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).