Er komt geen vertraging voor de aanleg van de Uithoflijn. Die vrees bestond sinds enkele weken nadat Hoog Catharijne B.V. een bezwaar had ingediend tegen het bestemmingsplan van het Noord- en Zuidgebouw. Dit is echter nu ingetrokken.
Onder Het Platform (het Zuidgebouw), komt een bus- en tramstation. Door het beroep zou dit echter vertraging betekenen voor de start van de bouw en dus ook voor de Uithoflijn die hier onderdoor loopt.
Nu deze gevreesde vertraging van de baan is, is de planning dat de eerste paal voor het bus- en tramstation op maandag 7 november de grond in kan. De trams van de Uithoflijn gaan hier in 2018 rijden.
Aan beide kanten van het nieuwe Stationsplein komen gebouwen: het Noordgebouw en Het Zuidgebouw.
Gekoppelde berichten
Aanleg Uithoflijn mogelijk vertraagd
Nu de plannen voor het Noord- en Zuidgebouw van de gemeente in het stationsgebied zijn…
6 Reacties
ReagerenHoe dit ook afloopt, Klépierre laat er geen misverstand over bestaan geen enkel probleem te hebben om uiteindelijk met pek en veren, achtervolgd met rieken en brandende fakkels de stad uit gejaagd te worden. Dat Utrecht zoveel ellende ondervindt van één partij vastgoedtuig is onvoorstelbaar.
Wat zal het addertje onder het gras zijn??? dat ze ergens anders zonder vergunning wel hun zin krijgen, of dat de gemeente een oogje toeknijpt??
Kleppiere heeft weer wat tegoedjes ontvangen van de gemeente in ruil voor….
Paar graai en snaaiboulevards of paar jaar later traopen aan de Moreelsebrug richting spoor, of een extra betonklomp?
Corruptie= politiek en bedrijfsleven.
Op deze manier beinvloeden de gemeente en Corio/ kleppierre al decennia lang het openbare leven en publieke domein in Utrecht op een negatieve manier.
Wie voelt zich eigenlijk verantwoordelijk voor de junks, de diefstallen, overvallen aanrandingen en verkrachtingen die door de horror-architectuur in de het stationsgebied, Hoog Catherijne en het station, mede mogelijk zijn gemaakt?
De onderwereld die in de jaren zeventig verrezen is en nu zelfs uitgebreid is en uitgebreid wordt?
En dat alleen maar om zo goedkoop mogelijk te bouwen en zo veel mogelijk vierkante meters te creeëren die dan weer zo duur mogelijk doorverkocht worden. Dit geld verdwijnt in de zakken van de top van Kleppierre en Prorail/ NS. Dat geld komt niet ten goede aan de burger of de openbare ruimte.
De vraag is of de gemeente gezwicht is voor de chantage van Kleppiere en er geld betaald wordt voor de parkeerplekken, of dat Kleppiere tot inkeer is gekomen dat ze dit soort dingen niet meer kunnen maken.
Welke politicus van de oppositie durft hier in te duiken en vragen hierover te stellen?
Goed nieuws, Utrecht heeft uitbreiding van haar tram metro rail net zeer hard nodig.