De straat vanaf de Croeselaan richting de Moreelsebrug die eind van dit jaar af moet zijn, heeft een toekomstbeeld gekregen. CU2030 gaf vanmiddag een eerste impressie van de nog naamloze straat.
De straat krijgt een breed voetpad, een groenstrook, een fietspad en daarnaast, ook met groen ertussen, de bestaande toegang naar de parkeergarage van de Rabobank. De soort bomen die op de brug staan, ijzerbomen, lopen door in de straat naar de Croeselaan. Met het planten van zes bomen loopt de bomenrij van de Moreelsebrug door tot aan de Croeselaan.
De naam van de straat wordt ergens in de komende maanden bekend gemaakt.

Gekoppelde berichten

Eerste deel Moreelsebrug sneller dan verwacht al op zijn plek
Na maandenlange voorbereiding ligt de Moreelsebrug sinds gisteren ineens al een heel stuk boven de…
8 Reacties
ReagerenOoit komt ie er, de Moreelsebrug en de straat. 3 jaar te laat en zonder aansluitingen, maar hij komt er. Wederom een staaltje typisch Utrechtse bestuurskracht. Te duur, te laat en half werk, maar hij komt er. Joepie.
Een suggestie voor de naam zal wel niet aankomen, maar ik doe hem toch.
Adam Willaerts traverse. Het laatste woord kan natuurlijk ook anders.
ADAM Willaerts (157701664) was een Utrechtse Kust- en zee schilder, die nog steeds niet is vernoemd. Zijn omvangrijk oeuvre bevindt zich niet alleen in particuliere collecties, maar in zeer veel musea binnen en buiten Europa. Hij is volstrekt onterecht te weinig bekend. Ook maatschappelijk had hij eigentijdse betekenis. Hij was onder andere oprichter van het Utrechtse schilders gilde St Lucas in 1611.
Nu een aantrekelijke nieuwe openbare weg benoemd moet worden is hier een kans voor opneem doel.
Ik pleit voor de Hans Berends straat. Deze veel te vroeg overleden politicus van Leefbaar Utrecht woonde vlakbij en was een kritisch-enthousiast betrokkene bij alle projecten in en rond het stationsgebied. Zou de gemeente sieren…
Ik mis de fietsen!!!!
@Luuk: die fietsers fietsen om. Geen hond die zijn fiets aan de hand op trap meeneemt de brug op – mark my words!
Het wordt namelijk helemaal geen fietsbrug, er komen trappen…
@Willem: het alternatief is 800 (!) meter omfietsen door een levensgevaarlijk en extreem onaantrekkelijk stuk stationsgebied. Geloof me, dan ga je echt je fiets wel aan de hand meenemen.
Hoe ziet dat er uit op de vele regen dagen?
De eerste FIETSBRUG met bomen ter wereld..