Welke nieuwe media en formats bedenken creatieven, mediabureaus en marketeers om relevant te blijven voor hun klanten? Tijdens het Interactive Media Summit op 1 oktober lieten zij zien hoe zij alle kanalen inzetten en gebruik maken van gaming, apps, Virtual Reality, video en film.
De Summit was ingedeeld in vier thema’s: online video, interactive film, virtually reality en interactive. Het eerste deel van de Summit, online video, sloot goed aan op Het Nederlands Filmfestival. In dit thema werd door verschillende sprekers gesproken over het belang van video en hoe zij dit element inzetten binnen hun bedrijf. DUIC sprak tijdens de Interactive Media Summit met verschillende sprekers over wat zij belangrijk vinden en welke tips ze voor kleine- en middelgrote bedrijven hebben.
In het eerste item komen Joost Geurtsen en The Cinemates, Kelvin Boerma en Peter de Harder, aan het woord. Joost Geurtsen vertelt over businessmodellen en het belang van storytelling. The Cinemates over hoe belangrijk originaliteit op het internet is.
De tweede helft van de ochtend stond in het thema van interactive film. Dit ging voornamelijk over het interactief maken van reclames en hoe belangrijk het is om reclames persoonlijk te maken. Wij vroegen Martin Kersbergen van DELA en Vincent van de Wetering en Tom Rijpert van MediaMonks hoe zij tegen interactive film aankijken en hoe klein- en middelgrote bedrijven deze concepten kunnen inzetten.
Na de lunch kwamen de thema’s Virtual Reality en Interactive aan bod. Jaap van Oort, van DigitasLBi, sprak over het gebruik van Virtual Reality in reclames. Verder sprak Herdjie Zhou, van Lucky Cat Studios, over het belang van Social Media bij het lanceren van een bedrijf of in zijn geval een app.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.