Jaarbeurs eerste evenementenlocatie van Nederland met keurmerk voor coronamaatregelen Jaarbeurs eerste evenementenlocatie van Nederland met keurmerk voor coronamaatregelen

Jaarbeurs eerste evenementenlocatie van Nederland met keurmerk voor coronamaatregelen

Jaarbeurs eerste evenementenlocatie van Nederland met keurmerk voor coronamaatregelen
Michael van der Vlies en Rob Kraan. Dit is een montagefoto ivm coronamaatregelen
De Koninklijke Jaarbeurs heeft op 21 december als eerste evenementenlocatie in Nederland het keurmerk coronapreventiemaatregelen van keuringsinstituut Kiwa ontvangen. 

De Koninklijke Jaarbeurs heeft op 21 december als eerste evenementenlocatie in Nederland het keurmerk coronapreventiemaatregelen van keuringsinstituut Kiwa ontvangen. 

Het Kiwa-keurmerk voor coronapreventiemaatregelen helpt evenementenlocaties om bezoekers en gasten duidelijk te maken dat een locatie er alles aan gedaan heeft om veiligheid zo goed mogelijk te waarborgen. 

Kiwa heeft gekeken naar de maatregelen die de Jaarbeurs heeft genomen om de eventuele verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Die waren voldoende, volgens het Kiwa, dus kreeg de Jaarbeurs het keurmerk. 

Hoogste veiligheidsnormen

Met het keurmerk kan Jaarbeurs laten zien dat beurzen, congressen en andere bijeenkomsten volgens de hoogste veiligheidsnormen plaatsvinden. Jaarbeurs zegt het belangrijk te vinden om aandacht te geven aan de lancering van het keurmerk. 

Ir. Rob Kraan is coördinator op het gebied van het beleid rondom het coronavirus van Jaarbeurs. Hij laat weten trots te zijn op het verwerven van het keurmerk: “Daarmee laten we zien dat er een veilige basis ligt waarop evenementen kunnen plaatsvinden.” 

“Aan het eind van de dag vertrouwen we natuurlijk wel op het gedrag van onze gasten en bezoekers. Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat Jaarbeurs ook echt de veiligste evenementenlocatie van Nederland kan zijn”, licht Kraan toe.

Weer evenementen organiseren

Het Kiwa-keurmerk toetst locaties aan de geldende nationale en internationale eisen en eventueel aanvullende branche- of bedrijfsrichtlijnen. Keuringsinstituut Kiwa voert periodieke controles uit en geeft een bijpassende beoordeling. 

Als het beleid om verspreiding van het coronavirus te beperken voldoet aan de geldende richtlijnen, dan krijgt de locatie een Kiwa-conformiteitsverklaring en keurmerk. Michael van der Vlies, divisiedirecteur van Kiwa Management Systems, zegt te hopen dat de Jaarbeurs weer meer evenementen kan organiseren, nu die het Kiwa-keurmerk heeft.

“We weten allemaal dat de uitbraak van het coronavirus een gigantische impact heeft gehad op de beurzen- en evenementensector”, zegt Van der Vlies. “Dat is niet alleen goed voor de Jaarbeurs zelf, maar voor iedereen die zo’n evenement, zakelijk of privé, bezoekt.”

Op de agenda

Het eerstvolgende evenement in de Koninklijke Jaarbeurs staat is voorlopig de motoroutletbeurs. Die staat gepland in februari 2021. “Dat staat voorlopig op de agenda, maar het blijft afwachten hoe de situatie zich ontwikkelt”, laat een woordvoerder weten.

5 Reacties

Reageren
  1. Natte Otter

    Ik lees geen enkele concrete maatregel?

    Is het luchtfiltratie systeem getest oid? Of is het gewoon dat er een bordje staat dat je 1.5m afstand moet houden? Hoe betekenisvol is dit?

  2. Uuutje

    Wat een b*llcrap marketingonzin.

    Iedereen MOET zich aan de maatregelen houden!!!

    En of het nu een montagefoto is of niet, waar zijn de mondkapjes?

  3. Katja

    Beleid staat of valt men de mensen die zich er al dan niet aan houden.

  4. Scherpschutter

    @Natte Otter

    Je mist het punt. KIWA is een (commercieel geniale!) organisatie die (valse) gemoedsrust voor top-Dollar verkoopt aan bange mensen of organisaties die graag zaken willen doen met bange mensen. Een weergaloos business model, waarbij bedrijven elke zoveel maanden duizenden Eurootjes mogen aftikken voor weinig tot niets anders dan een sticker boven je deur….Het is echt briljant!

    Natuurlijk heeft een KIWA Covid-19 keurmerk (is overigens gebaseerd op gewoon de 1.5 meter van het RIVM en duidelijke instructies, zie website) geen enkele praktische waarde. Er zijn immers al gedragsregels…Waar heb je dan een certificaat voor nodig, right?

    De reden dat ondernemers zakendoen met KIWA is niet omdat hun zaak er werkelijk veiliger van wordt. Dat berust immers geheel op hoe mensen zich gedragen. Ondernemers betalen grif voor het nutteloze stickertje boven de deur omdat dit een ‘gevoel’ van veiligheid kan verkopen aan een enorme doelgroep: over-emotionele consumenten die heel snel bang zijn. Kijk om u heen. Het zijn er miljoenen in Nederland…

    En het PR deug-momentje is natuurlijk ook interessant. Kijk ons even KIWA gecertificeerd zijn! Schitterend bedrijf dat KIWA. Bijna 5000 man wereldwijd geloof ik…

  5. Pee

    @Katja
    Er zijn nog veel meer mogelijkheden dan alleen mensen die zich al dan niet ergens aan houden.
    Het is complexer dan je zal denken.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).