De Kanaalweg ter hoogte van het Cereolterrein wordt een fietsstraat. Het betreft het gedeelte tussen de Everard Meijsterlaan en de Goethebrug. Met de fietsstraat moet er meer ruimte en comfort komen voor de fietser en de voetganger.
Vanaf de derde week van november zal de fietsstraat worden aangelegd. In totaal gaat de aanleg zo’n twee tot drie weken duren. In die tijd zal het gebied minder goed bereikbaar zijn en kan er (tijdelijk) geen gebruikgemaakt worden van dit deel van de Kanaalweg.
Ontwerp
Afgelopen zomer heeft de gemeente gewerkt aan het ontwerp van de fietsstraat. Tijdens de bewonersavond op 23 mei hebben bewoners uit de omgeving aangegeven wat de belangrijkste aandachtspunten zijn voor de nieuwe inrichting van de Kanaalweg.
Er komt onder andere een voetpad langs de waterzijde, de fietsstraat krijgt roodbruin asfalt en de auto is te gast. Ook komen er nieuwe verkeersborden om het verkeer en het parkeren beter te regelen.
5 Reacties
ReagerenIk snap dit dus echt niet, het is daar dus gewoon niet nodig, er is amper verkeer…. Een paar aanwonenden, meer niet.
Hoe veel belasting geld kosten al deze geintjes eigenlijk?? Nieuw laagje asfalt.. prima, maar niet al die poespas er omheen.
Of wordt er in de toekomst mooi mee gepocht hoe goed de fiets straten wel niet werken (op punten waar er eigenlijk geen verschil optreedt behalve een ander verkeersbord).
Stratenmakersbedrijf Van Hooijdonk
@cas
“De poespas er omheen” is bij een fietsstraat volgens mij niet heel veel meer dan 1 of 2 verkeersborden. Daar zal de belastingbetaler niet krom van liggen. Afgezien van de nieuwe laag asfalt natuurlijk, maar daar heb je blijkbaar geen moeite mee.
Ongeacht of je voor of tegen een fietsstraat bent (het maakt me niet zoveel uit) is een kleine herinrichting van de straat daar overigens best op z’n plaats nu alle bouwactiviteiten zijn afgerond, want de weg oogt inderdaad wat rommelig.
@Cas volgens mij valt het wel mee. Het komt neer op een herinrichting van de straat. Vanwege het park en het restaurant met terras is het erg druk met wandelaars met kinderwagens, mensen die hun hond uitlaten, enzovoorts. Die moeten allemaal over dat smalle, verhoogde stoepje. Mensen gaan dus over het fietspad lopen en dat pad houdt weer plotseling op bij de de Cereolfabriek omdat daar ooit wat vaker auto’s reden. De straten worden gewoon aangepast op de nieuwe situatie: een breder voetpad en meer duidelijkheid. De ‘fietsstraat’ is gewoon een hippe variant op het ouderwetse woonerf, er reden al nauwelijks auto’s. Er komt alleen een bordje bij.
Ik hoop dat ze ook van die leuke sprankelende steentjes erin verwerken, speakers ophangen met relaxte fietsmuziek en een gastheer/-vrouw om je welkom te heten en indien nodig paraplu’s uitdeelt.