Klacht over hoe de gemeente te werk gaat? Het Utrechts Ombudsloket is geopend Klacht over hoe de gemeente te werk gaat? Het Utrechts Ombudsloket is geopend

Klacht over hoe de gemeente te werk gaat? Het Utrechts Ombudsloket is geopend

Klacht over hoe de gemeente te werk gaat? Het Utrechts Ombudsloket is geopend
Burgemeester Dijksma en Van Bommel bij de onthulling van het naambordje
Utrechters die klachten hebben over hoe de gemeente te werk gaat kunnen vanaf vandaag terecht bij het Utrechts Ombudsloket. Burgemeester Sharon Dijksma opende het loket op de Ganzenmarkt 3. Alma van Bommel is voorzitter en houdt wekelijks een inloopavond en telefonische spreekuren.

Utrechters die klachten hebben over hoe de gemeente te werk gaat kunnen vanaf vandaag terecht bij het Utrechts Ombudsloket. Burgemeester Sharon Dijksma opende het loket op de Ganzenmarkt 3. Alma van Bommel is voorzitter en houdt wekelijks een inloopavond en telefonische spreekuren.

Mensen kunnen bij het Ombudsloket terecht als ze ontevreden zijn over de gemeente en niet weten waar ze moeten zijn of zich niet gehoord voelen. “We luisteren en geven advies”, zegt de voorzitter. “Waar misstanden zijn, kan het loket bijdragen aan beter contact tussen de gemeente en de inwoners van de stad.”

De Utrechtse gemeenteraad besloot dat het loket er moest komen en benoemde Van Bommel als voorzitter. Ook is er nu een Kinderombudsloket. Daar is Jory Hoogendam voorzitter van.

“Naast individueel advies heeft het loket ook een signalerende functie”, zo schrijft de gemeente. “Als er veel klachten binnenkomen over (onverwachte) negatieve effecten van beleid, kan het loket dit bij de gemeente aankaarten.”

De wijken in

Om Utrechters de ontmoeten, gaan ze de komende tijd de wijken in, zegt Van Bommel. “Het Ombudsloket is nieuw en we vinden het belangrijk om eerst te horen waar Utrechters behoefte aan hebben in relatie tot de gemeente.”

Iedere dinsdag en woensdag is er een telefonisch spreekuur. Donderdagavonden kunnen mensen binnen komen lopen. Ook is het loket te bereiken via de website.

8 Reacties

Reageren
  1. Voetganger

    Zullen we eens beginnen met dat ridicule nieuwe parkeersysteem? Volgens mij niet alleen nogal ontoegankelijk voor mensen zonder smartphone, maar ook nog eens een aanslag op de privacy. En lichtelijk onhandig als je bezoek ontvangt buiten kantooruren.

  2. De buren van ombudsloket

    Ombudsloket lijkt me nou net iets voor omwonenden Ganzenmarkt
    Waar de gemeente heel snel was met afgeven van horecavergunningen
    Maar wanneer omwonenden de gemeente aanspreken
    Op horecaoverlast fietsenchaos parkeerchaos
    Drinken in voetgangersgebied etc
    Dan blijft de gemeente stil
    En weigert botweg te handhaven
    Mooie klus ombudsloket

  3. W

    @voetganger en buren: je moet je dus vervoegen bij Alma . Je klacht op duic zetten heeft niet zo veel zin.

  4. eemke

    “Het Ombudsloket luistert, denkt met je mee en geeft advies
    Zodat je weet waar je het best met je klacht terecht kan. Het kan soms zijn dat er geen oplossing is, we leggen je dan uit waarom.”
    De letterlijke tekst van de website.

  5. WJM

    Binnenkort maar allemaal telefoontjes over die belachelijke onnodige verandering in het parkeersysteem!

  6. Maarten

    Goed initiatief!! Veel succes!

  7. Rabe

    Doet men daar ook iets aan de gevaarlijk slechte conditie van de fietspaden op Lunetten???

  8. Moi ik

    Rabe, het is een loket, die dien zelf sowieso niks!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).