De Albert Heijn aan het Willem van Noortplein is in verlegenheid gebracht door een oplettende klant. Het kostte de supermarkt namelijk 34 dagen om met een oplossing voor een ogenschijnlijk makkelijk probleem te komen.
Het verbaasde de klant dat de 200 gram verpakking van precies dezelfde aardappeltjes even duur is als de 450 gram verpakking. Via Twitter bracht hij Albert Heijn hiervan op de hoogte. Daarna verstreken er 34 dagen en heel veel Tweets tussen Albert Heijn en de klant totdat de supermarkt met een heel bijzondere oplossing kwam.
Lees de hele dialoog tussen Albert Heijn en de klant hier terug.
10 Reacties
ReagerenIk zie dit soort misleidende onzin steeds vaker in supermarkten (niet alleen AH). Bonusaanbiedingen die eigenlijk geen aanbieding zijn, want dezelfde prijs als voorheen bijvoorbeeld. Of verwarring zaaien met vage bonus aanbiedingen die op meerdere manieren geĆÆnterpreteerd kunnen worden zodat je aan de kassa staat en denkt een aanbieding in de handen te hebben, maar dan blijkt dat je toch het verkeerde product hebt of dat de bonuscombinatie niet werkt.
Ook komt voor dat een artikel ineens in een andere vorm van verpakking zit, artikel is het zelfde is BEHALVE de prijs… van E 9,95 omhoog naar E 11,25. gewoon dus maar 13 % er bovenop. Ronduit ongehoord.
ander gewicht maken ook zo,n leuke creatieve prijsverhoging,flikken alle supermarkten
Wat een gezever en wat kinderachtig om het via Twitter te doen en dan vervolgens te zeuren dat het zo lang duurt. Had gewoon de manager aangesproken in de winkel!
En wat is het probleem eigenlijk?
Als de 450 gramsverpakking in de aanbieding is betekent dat toch niet dat automatisch ook de 200 gramsverpakking voor de helft weg kan?
Voor eenpersoons huishoudens is een gelijke prijs nog steeds geen optie om de grote verpakking te kopen en dan de helft weg te gooien. Nogmaals: wat is het probleem?!
Deze Heer David Ogg is gewoon een aandachtstrekker.
ManManMan,
GertJan en zijn familie hebben er heel lang over gedaan om deze AH (franchise) te maken tot wat het nu is.
Komende vanuit de Suma uit de Van Humboldstraat is dit een prestatie van formaat.
Er is altijd wat te neuzelen.
Wees blij met de winkel en de mensen die er werken.
Voor de oudere kenners;…….. anders nog iets zijn ? š
Had ie 34 dagen lang niets beters te doen? evenals de redactie die hier aandacht aan schenkt?
@Suus, het ging niet om een aanbieding. Maar fijn dat je de boel even goed hebt doorgelezen voordat je met woorden als “gezever” en “kinderachtig” ging gooien.
Communicatie adviseur staat er bij z’n naam. Bijzondere wijze van communiceren met mensen via de app 34 dagen lang, en er dan zo’n verhaal van maken. Ik zou mensen persoonlijk benaderen, vraag stellen, en dan was het “probleem” waarschijnlijk meteen opgelost.
Maar misschien staat het goed op zijn CV, is iig niet mijn communicatie advizeur.
Jammer dat ze niet de prijs van de grote zak hebben verhoogd. Kan misschien alsnog. Ik denk dat ik elke dag een tweetje ga sturen.