Knip Croeselaan gaat na de zomer dicht | De Utrechtse Internet Courant Knip Croeselaan gaat na de zomer dicht | De Utrechtse Internet Courant

Knip Croeselaan gaat na de zomer dicht

Knip Croeselaan gaat na de zomer dicht

De gemeente Utrecht en de Rabobank komen na de zomer met een oplossing voor de verkeersoverlast voor de Utrechtse bank. Het verkeer dat de bank verlaat, kan na de zomer op de Croeselaan niet meer rechtsaf naar de Jaarbeurs.

Dat is niet ideaal voor de bezoekers en medewerkers van de bank, maar door de maatregel kan sluipverkeer niet meer zorgen voor gevaarlijke situaties. Vrijwel alle auto’s keerden op de toegangsweg naar de Rabobank, om eenrichtingsverkeer op de Croeselaan te omzeilen.

Dat wordt nu tijdelijk onmogelijk. Daarna kan het verkeer daar sowieso niet meer terecht, want dan wordt het Jaarbeursplein opengebroken en aangepakt.

12 Reacties

Reageren
  1. Roeland

    En na een half jaar kunnen ze ook niet meer linksaf, om sluipverkeer de andere kant op te voorkomen…

  2. Ronald

    De oorzaak van de verkeersoverlast is natuurlijk de gemeente zelf, met hun pesterijen. Het sluipverkeer is een direct gevolg van hun waanzinnige afsluiting.
    Maar ja, zelfkritiek is lastiger dan burgers de schuld geven.

  3. Dirk van Haastrecht

    Beter informatie/bebording (o.a. alleen toegang bezoekers Rabobank), eventueel helderder inrichting Croeselaan en zeker ook een slagboom aan begin toegangsweg – al zitten daar ook vast wat kanttekeningen aan – waren ook een oplossing geweest.
    Auto’s keren daar veelal over de doorgestrokken (stenen) witte streep c.q. voorsorteervakken heen, of net zo erg nog net daarvoor… op het fietspad. Niet om aan te zien.

  4. Dirk van Haastrecht

    Dan nog een beter oplossing voor de bus, die haast onzichtbaar uit zowel Van Zijstweg als Valeriu laan (onder Rabo) vandaan komt. Hoewel nu signaleringen zijn verplaatst; was het niet beter geweest de bus uit de Rabostraat te laten komen en de onderdoorgang bij de Rabo (Valeriusstraat) te gebruiken als fietsroute, direct in het verlengde van de Van Zijstweg? Kom je aan de andere kant ook niet zo op de moeilijke plek bij het station/zilveren NS-toren waar het zo moeilijk aanlanden is meen ik, maar op Nieuweroord. Dat was eerder het plan, meer centraal in Dichterswijk tussen de bestaande spooronderdoorgangen. En nu NS toch geen directe toegang van de voetgangers/fietsersbrug naar de perrons wil toelaten,,,, Mogelijk probleem blijft natuurlijk de entree van de parkeergarage van de Rabo die ook op de Rabostraat zit, al denk ik dat het net zou kunnen: busbanen en 2x1in/uit naar Rabo-parkeergarage..

  5. Ron

    Het is belachelijk dat de Croeselaan geen doorgaand verkeer is. Helemaal omdat het alternatief de Singel is die rond Centraal helemaal open ligt óf achter de Jaarbeurs langs. Een open Croselaan zou altijd 10 minuten besparen voor iedereen uit Oost en Zuid die naar Centraal station of West moet.

  6. Luukupuuk

    Dit is natuurlijk allemaal vooruitlopend op de Grand Depart van de toer volgend jaar, daarna wordt het allemaal weer teruggedraaid.Alleen moeten daar de sponsors nog voor gevonden worden.

  7. Elwin

    Beste Ron, 10 minuten besparen is ook 10 minuten minder vervuiling en dan is de lucht niet vies genoeg om het voorheen aanwezige leger old-timers in de stad de toegang te verbieden.
    ik rij nu scooter, veel sneller en voordeliger ook.

  8. Suzie

    Haha, Elwin, ik hoop dat je dan wel een elektrische scooter hebt! De tweetaktbrommertjes die ook nog in grote getallen door de stad rijden, blijken heel erg vervuilend te zijn.

  9. la B

    Ik vind het echt afschuwelijk. Als ik nu weer in mijn stadje kom, dan moet ik via via via rijden om vrienden te bezoeken. Helaas woon ik te ver weg voor de fiets of scooter. Echt jammer. De hele stad wordt onbegaanbaar. Niet iedereen reist met het ov.

  10. Ernst

    De Croeselaan is een doorgaande weg. Deze afsluiten is de zoveelste maatregel die maakt dat het autoverkeer kilometers om moet rijden. Irritant en kilometers meer vervuiling. Tel uit je winst…

  11. Hans Berends

    t rottige is dat hierdoor de van zijstweg nog zwaarder belast wordt. wat er niet bij staat is of je nu vanuit t noorden/westplein nog wel naar RABO kunt. op die route wordt ook via n slingertje de knip omzeilt. En gewoon de busbanen pakken kan en gebeurt ook.

  12. Bram de Goede

    De afsluiting van de Jaarbeursplein voor het doorgaande verkeer zorgt voor problemen op andere plekken. Het verplaatst alleen verkeerstromen. Het zou beter zijn als samen met het maken van een parkeergarage onder het Jaarbeursplein er ook een onderdoorgang voor het autoverkeer zou worden gemaakt. Wanneer je die gelijk maakt met de parkeergarage zijn de kosten niet veel hoger. Om te grote verkeersstromen tegen te gaan is dan een flexibele knip de oplossing waardoor er alleen bij topdrukte gestuurd hoeft te worden.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).