Komende vijf jaar stroomt bier van Bud uit de tapkranen bij FC Utrecht Komende vijf jaar stroomt bier van Bud uit de tapkranen bij FC Utrecht

Komende vijf jaar stroomt bier van Bud uit de tapkranen bij FC Utrecht

Uit de tapkranen in Stadion Galgenwaard stroomt vanaf nu bier van Bud. FC Utrecht heeft een vijfjarige overeenkomst afgesloten met het biermerk. Daarmee is Bud de opvolger van Amstel dat ruim 27 jaar te drinken was bij FC Utrecht.

Uit de tapkranen in Stadion Galgenwaard stroomt vanaf nu bier van Bud. FC Utrecht heeft een vijfjarige overeenkomst afgesloten met het biermerk. Daarmee is Bud de opvolger van Amstel dat ruim 27 jaar te drinken was bij FC Utrecht.

Bud is een Amerikaans bier dat behoort tot de groep van AB-inbev, de grootste brouwerijketen van de wereld waar honderden biermerken onder vallen. In 2019 werd het bier groots geïntroduceerd in Nederland en sindsdien probeert het bedrijf marktaandeel te vergaren. Ajax ging FC Utrecht al voor en stapte ook over naar het schenken van Bud. Ook muziekpaleis TivoliVredenburg schenkt Bud sinds 2019 als standaardbiertje.

“We zijn er trots op dat we Bud als Official Partner aan ons hebben verbonden”, zegt Joost Broerse, Director Partnerships van FC Utrecht. “De strategieën van Bud en FC Utrecht passen uitstekend bij elkaar en door samen op te trekken, willen we elkaar helpen bij het verwezenlijken van onze doelen. Samen met Bud willen we bovendien de ervaring van de supporters in Stadion Galgenwaard naar een nog hoger niveau tillen.”

18 Reacties

Reageren
  1. W

    Das mooi Bud……

  2. JvS

    Goed voor de clubkas, iets minder plezier voor de bierdrinkers. Die Bud is al dood voor je bij je plaats bent aangekomen.

  3. JdV

    Tja. In de VS vinden ze Heineken een premium bier. Bud is daar dus een standaard (geen premium) bier. Als je nagaat hoe vies Heineken is kun je ook wel nagaan hoe nog veel beroerder een product als Budweiser dan is.
    Ik begrijp dat financiële redenen het belangrijkste argument zijn om voor een product als Bud te kiezen. Dit merk moet zich invechten op de Nederlandse markt en heeft daarvoor ongetwijfeld een groot marketing en promotie budget beschikbaar. Door het kopen (verkopen van bier voor minder dan kostprijs) van marktaandeel is dit een aantrekkelijk deal voor commerciële bedrijven als Tivoli en FC Utrecht.
    Jammer voor de bezoekers van deze bedrijven dat geld voor kwaliteit gaat.

  4. Martin

    Ik kom al ruim 40 jaar in het stadion en het biermerk zal mij worst zijn. Ik heb voor de wedstrijd al zoveel op, dat ik in het stadion niets meer hoef 🙂

  5. Bill

    Tijd voor een “bierboycot”??? Er wordt duidelijk niet aan de stem van de supporters gedacht, smakeloze actie van de club…

  6. Pee

    Het smaakt zoals de naam zegt.

  7. k

    Bud is paardenpis, niet te drinken!

  8. Erwin

    Bud? Ben ik blij dat ik geen stadionbezoeker ben!

    Dat bier is niet te doen. Wist u dat dit bier oa van rijst gemaakt wordt..?!
    Heeft dus niks met pils van doen.

  9. Jan van Lunteren

    Monty Python: “We find American beer like making love in a canoe. It’s fucking close to water.”

  10. Wim

    Slap biertje zonder smaakkarakter. Bah.

  11. Gert-Jan

    Zelfs als ze 5 jaar lang geen Budbiertje tappen, hebben ze nog meer verdiend dan 5 jaar Amstel tappen. De Amerikaanse biermaffia viert hoogtij Waarom schenkt een stadion geen lokaal bier?! De Leckere als huispils zou te gek zijn toch!??

  12. Johannes

    Op welke wijze is dit nieuwswaardig voor de doelgroep van DUIC? En waarom lees ik dan niet welke koffiebrander de koffie aan het gemeentekantoor levert? Of welk merk kroketten ik in het bedrijfsrestaurant van de Rabobank kan kopen?

  13. Scherpschutter

    @Gert-Jan

    Wat bezielt u om een goudeerlijk wereldwijd opererend bierconglomeraat te portretteren als maffiaorganisatie…?

    En natuurlijk schenken ze bij FC Utrecht B.V. geen lokaal bier. Denk eens na. FC Utrecht B.V. is een commercieel voetbalbedrijf. Geen idealistisch GroenLinks clubhuis met belastinggeldboom in de achtertuin…Er moet daadwerkelijk geld verdiend worden om te overleven. Geld verdien je niet met een lokaal kapotbelast loeiduur hipsterbiertje van een zolderkamerhobbyist dat niet iedereen kan waarderen (De Leckere vind ik ronduit niet te zuipen bijvoorbeeld). Dat verdien je met een massaal gebrouwen allemansvriend waar gezonde winstmarges op zitten door schaalvergroting en omdat de overheid multinationals niet zo goed kan beroven als kleine lokale bedrijven.

  14. Piet

    Ach alsof Amstel te drinken is.

  15. Gerard

    “Samen met Bud willen we de ervaring van de supporters naar een hoger niveau tillen” Wha….hoe verzin je het….belachelijk!!

  16. Js

    Waardeloos
    Drink m’n biertje wel ergens anders
    Hoop dat de Bunnik site deze troep niet schenkt

  17. Robert

    Het slechtste bier ter wereld aldus mijn zoon .en ik moet zeggen als sporadische bierdrinker deze laat ik idd aan mij voorbij gaan iets wat aan de slappe kant,

  18. Herman

    Of het nu linksom of rechtsom gast, we moeten Bus drinken. De commercie dringt het ons op middels enorme marjetinginspanningen.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).