Het bestuur van de Vereniging Parkmanagement Papendorp heeft ‘niet reglementair en onzorgvuldig’ gehandeld, zo blijkt uit een onderzoek dat de ledenvergadering uit liet voeren. De ledenvergadering heeft hierop het vertrouwen in het bestuur opgezegd en ervoor gekozen een nieuwe start te maken met een nieuw bestuur.
Het onderzoek was een gevolg van de zaken die eind vorig jaar aan het licht kwamen: het bestuur van de vereniging zou niet transparant zijn over de verstrekking van opdrachten aan ondernemingen van bestuursleden en/of van hun familieleden. Hierop besloot de ledenvergadering een onafhankelijk onderzoek door een accountant uit te laten voeren.
Tijdelijke task force
Naar aanleiding van de uitslag heeft de ledenvergadering het vertrouwen in het zittende bestuur opgezegd en een tijdelijke task force benoemd, bestaande uit drie leden van de vereniging. Deze task force richt zich op de toekomst en verdere ontwikkeling van het gebied, het opstellen van nieuwe gedragsregels en het formeren van een nieuw permanent bestuur.
Rapport openbaar of niet
Het accountantsrapport over de gang van zaken onder het voormalige bestuur is vooralsnog niet openbaar. De accountant die het onderzoek heeft verricht, geeft geen toestemming voor openbare verspreiding, hoewel de ledenvergadering van de VPP eerder deze week in meerderheid tot openbaarheid besloot. De tijdelijke task force laat nu onderzoeken welke juridische mogelijkheden er zijn de conclusies uit het rapport alsnog openbaar te maken.
1 Reactie
ReagerenIk zou zeggen, gelijk terugvorderen wat onrechtmatig is uitgegeven, laat alvast beslag leggen op persoonlijke bezittingen/tegoeden e.d..