Maandag nieuwe looproute door Centraal Station die niet leuk is | De Utrechtse Internet Courant Maandag nieuwe looproute door Centraal Station die niet leuk is | De Utrechtse Internet Courant

Maandag nieuwe looproute door Centraal Station die niet leuk is

Maandag nieuwe looproute door Centraal Station die niet leuk is
De looproute voor reizigers op Utrecht Centraal verandert aanstaande maandag zodat het laatste stuk van het oude dak eraf kan. En dit is ‘niet leuk’ voor de reiziger, aldus de communicatie van CU2030.

De looproute voor reizigers op Utrecht Centraal verandert aanstaande maandag zodat het laatste stuk van het oude dak eraf kan. En dit is ‘niet leuk’ voor de reiziger, aldus de communicatie van CU2030.

Tot de zomer 2016 is er een nieuw bouwterrein midden in de stationshal waar gewerkt gaat worden aan het nieuwe dak. Het oude dak gaat eraf en de kenmerkende rode bogen bij de NS Tickets & Service en de Burger King verdwijnen. Hier komt vanaf maandag een nieuwe looproute voor reizigers, zodat de aannemer ruimte krijgt om de allerlaatste bouwstap uit te voeren.

De kenmerkende rode bogen bij de Burger King zijn vanaf volgende week verleden tijd.
De kenmerkende rode bogen bij de Burger King zijn vanaf volgende week verleden tijd.

Het centrale deel van de stationshal wordt nu aangepakt: Dit betekent dat er drie routes van centrum- naar jaarbeurskant (en vice versa) mogelijk zijn. En een vierde snelle overstaproute beneden door de tunnel. De routes zijn op de plattegrond aangeduid met nummers 1 tot en met 4.

“De nieuwe looproute is niet leuk, maar wel noodzakelijk,” laat CU2030 weten. “Door de grote aantallen reizigers die iedere dag op Utrecht Centraal komen, is het niet mogelijk om het werkterrein in één keer helemaal af te sluiten.”

Eind 2016 is de nieuwe hal helemaal klaar. Dan heeft Utrecht Centraal een ruime hal met veel glas en licht. Je moet dan in één oogopslag kunnen zien hoe je jouw reis kunt beginnen of vervolgen. De bus- en tramhaltes zijn dan, net als de treinperrons, direct vanuit de stationshal bereikbaar.

4 Reacties

Reageren
  1. Herman

    Waarom wordt de snelle route aan de buitenzijde (Noordkant) van de hal niet genoemd? Deze route is vanuit drie plaatsen vanuit de stationshal bereikbaar en je loopt er over een zeer breed pad zonder trappen, liftten, borden, snaai- en graaiwinkels.

    Oftwel een snelle obstakelvrije route.

    Of wil men daar niet teveel aandacht op vestigen zodat je daar niet loopt omdat er dan minder snickers verkocht worden?

  2. Jeroen

    Volgens mij is dat route 3 Herman…

  3. Jan

    Wat Jeroen zegt.

  4. Willy

    Tot op heden kan ik niet zeggen dat het een verbetering is, een grauwe kille loods uit de jaren 50. Ik schrok nogal dat er “iets” gereed zou zijn? Wat dan? Het is een doolhof wanneer je je fiets moet terugvinden en de trein ook, staat elke week op ander punt!
    Cu2030? Mij niet meer gezien, ik neem de auto voortaan.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).