Maandenlang geen trams tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein Maandenlang geen trams tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein

Maandenlang geen trams tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein

Maandenlang geen trams tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein
Archieffoto
Opnieuw ligt de tramverbinding naar Nieuwegein en IJsselstein stil voor een periode van enkele maanden. Sinds dit weekend is begonnen met de werkzaamheden voor het vervangen van de oude trambaan in het centrum van Nieuwegein. Daardoor is er tot 16 juni geen tramverkeer mogelijk in Nieuwegein en IJsselstein. In Utrecht rijden de trams wel.

Opnieuw ligt de tramverbinding naar Nieuwegein en IJsselstein stil voor een periode van enkele maanden. Sinds dit weekend is begonnen met de werkzaamheden voor het vervangen van de oude trambaan in het centrum van Nieuwegein. Daardoor is er tot 16 juni geen tramverkeer mogelijk in Nieuwegein en IJsselstein. In Utrecht rijden de trams wel.

De provincie Utrecht bouwt aan een nieuw OV-knooppunt in Nieuwegein. Daar komt onder meer een nieuwe tramhalte. Vanaf half 2022 kunnen reizigers uit Nieuwegein zonder overstap doorreizen naar Utrecht Centrum en Utrecht Science Park. De werkzaamheden zorgen er dus wel voor dat er geen tramverkeer mogelijk is in Nieuwegein en IJsselstein. De tram in Utrecht rijdt wel, maar stopt bij halte P+R Westraven.

Testen

Aannemer Dura Vermeer is begonnen met de sloop van de oude trambaan. De komende twee maanden moeten de nieuwe trambaan en -halte worden gerealiseerd. In de periode daarna werkt de aannemer zeven dagen per week, overdag en ’s avonds, aan het testen van de systemen.

Naar verwachting kunnen de trams vanaf 16 juni weer rijden. Tot die tijd kunnen reizigers tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein met de bus.

Gekoppelde berichten

23 Reacties

Reageren
  1. JdV

    Proest. Gelukkig gaat het heerlijk weer worden de komende maande. Lekker op de fiets. Of in de overvolle bus. Wat een feest, dat OV. Proest.

  2. Scherpschutter

    Zijn er eigenlijk uberhaupt nog wel occassions te koop in Utrecht anno 2022? De vraag en prijzen zullen intussen wel geexplodeerd zijn?

  3. passalacqua

    wat moet je in hemelsnaam doen in tokkie-enclave nieuwegein? behalve dan er wonen lol

  4. wollie

    @passalacqua er zit een goeie toko

  5. PeterH

    Tweemaal te triest voor woorden: het OV, en de reactie van passalacqua.
    Dit is toch de stad – en de provincie van verbinding?
    Met vriendelijke groet,
    Een Utrechter.

  6. Herman

    Heeft iemand bij de opdrachtgever wel eens van ” gratis combinaties” gehoord?
    Oftewel als je elders werkt kun je ook op andere plaatsen werkzaamheden verrichten zonder extra stremmingen?

    Dat stuk tussen oud e en nieuwe tracé ligt er al haren, had al lang in orde kunnen zijn.

  7. Scherpschutter

    @PeterH

    “Dit is toch de stad – en de provincie van verbinding?”

    Ik weet niet waar u wel vandaan komt (het klinkt wat 020-PVDA’erig), maar uit de stad en provincie Utrecht is het niet in ieder geval. That’s for sure… LOL

  8. Ton

    Sinds de tram niet meer onder de daalse tunnel door gaat, geen gebruik meer gemaakt van de tram. Omdat deze nu aan de verkeerde kant van het station stopt is de Utrechtse binnenstad gewoon te ver lopen. Ik wacht af tot ze het hele spul helemaal af hebben om er dan weer gebruik van te gaan maken. Maar het duurt allemaal veel te lang en kost klauwen met geld. De beleidsmakers realiseren zich niet wat ze aan het doen zijn, en hoe ver ze van de consument verwijdert zijn.

  9. Bill

    DUIC reaguurders: “De gemeente doet veel te weinig aan het openbaar vervoer! Waardeloos!”

    Dezelfde DUIC reaguurders: “De gemeente doet te veel aan het openbaar vervoer! Ze moeten alles continu openhouden!”

    Dezelfde DUIC reaguurders: “De gemeente laat het openbaar vervoer open tijdens de werkzaamheden! Geldverspilling!”

    Enzovoorts

  10. Adriaan

    Zelfs in good old België zag ik afgelopen januari dat ze delen van de kusttram in fasen vervingen. Oftewel 1 richting per keer en ter plaatse even beide richtingen over het zelfde spoor…..
    Ach ja, je zult er maar van afhankelijk zijn !

    Ik herdenk iedere keer weer met blijdschap de dag, dat ik na een korte overheidsdienst, besloot de overheid te verlaten…..!

  11. isabelle

    Marshall plan toepassen. Dat is uiteindelijk de goedkoopste oplossing, vrees ik….

  12. Bernhard

    @Ton: Toch al gauw 10 minuten naar de Oudegracht vanaf de tramhalte. Niet te doen, zeg! Tenzij je 75+ bent is dit gewoon excuses zoeken om niet van je luie reet af te komen.

  13. Utrechtse Jantje

    Wat een drukte weer om niks , zet gewoon wat meer bussen in en het probleem lost zich zelf op …..Als ze je land gaan bezetten ….dan heb je pas n probleem !!!

  14. TJA…

    @Bill: weet u misschien ook hoeveel er inmiddels al betaald is voor deze tramlijn?

  15. RABE

    Daar gaat ons belasting geld weer door de afvoer. Het houdt niet op. GELDVERSPILLING van de bovenste plank.

  16. bawang putih

    @wollie
    u gaat helemaal naar toko centraal in sjitty plaza? in Utrecht zitten betere toko’s

  17. PeterH

    @scherpschutter: het was sarcastisch bedoeld. Met vriendelijke groet, PeterH

  18. Hoogravenaar

    @Ton prima hoor Ton! Lijkt me een goed plan. Zure mannetjes die de afstand Jaarbeursplein-binnenstad te ver vinden kunnen we in onze mooie stad missen als kiespijn. Blijft u vooral lekker thuis op de bank!

  19. Bill

    @TJA: Ik heb uit welingelichte bronnen dat het misschien wel al in de honderden euro’s loopt. Maar ik neem aan dat jij wel precies kan citeren hoeveel het is?

    @RABE: Ah, bedankt dat je nog even de “geldverspilling” noemt. Dan is mijn vorige reactie 100% nauwkeurig geworden.

  20. Katja

    Met en trolleybus was dit allemaal niet nodig geweest. Geldt ook voor de Uithoflijn.

  21. Cor Nelis

    De kwaliteit van de planning van de Gemeente en de Provincie kennend zal het mij verbazen als het dit jaar nog gereed komt en alle vergunningen op orde zijn.

  22. Koel Hoofd

    Die neptram tussen centrum en de Uithof rijdt ook nog steeds niet normaal.
    Dat beloofd niet veel goeds voor de n-geiners/ij-steiners…

  23. Anne Marie ten Berge

    Hoeveel miljoen Euro wordt deze aanleg weer duurder? En hoeveel fake-nota’s worden er weer betaald? Zie de kosten van de Uithof-tram.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).