Maandenlange werkzaamheden nodig om Stationspleinstalling in Utrecht te repareren Maandenlange werkzaamheden nodig om Stationspleinstalling in Utrecht te repareren

Maandenlange werkzaamheden nodig om Stationspleinstalling in Utrecht te repareren

Maandenlange werkzaamheden nodig om Stationspleinstalling in Utrecht te repareren
De komende maanden worden er herstelwerkzaamheden uitgevoerd in de grootste fietsenstalling van de wereld. De Stationspleinstalling in Utrecht is nu bijna drie jaar open en nu blijkt dat er veel scheuren zitten in de vloer. De werkzaamheden duren tot medio augustus.

De komende maanden worden er herstelwerkzaamheden uitgevoerd in de grootste fietsenstalling van de wereld. De Stationspleinstalling in Utrecht is nu bijna drie jaar open en nu blijkt dat er veel scheuren zitten in de vloer. De werkzaamheden duren tot medio augustus.

Hoewel de stalling nog helemaal niet zo lang open is, zijn er nu wel ingrijpende werkzaamheden nodig. Dit komt omdat de zogeheten metalen dilatatieprofielen niet goed werken. Deze profielen, ook wel vloerstrips genoemd, zouden ervoor moeten zorgen dat verschillende vloerdelen kunnen krimpen of uitzetten als er temperatuurverschillen zijn. Maar de vloerstrips werken niet goed waardoor er scheuren ontstaan.

Maandag 2 mei begint de aannemer om de vloeren te herstellen. Op de website van CU2030 is te lezen dat het beton open gezaagd moet worden, de profielen worden vervangen en er weer nieuw beton komt. Er wordt tot begin augustus gewerkt.

Gratis oordoppen

De werkzaamheden zorgen er wel voor dat er overlast kan zijn voor fietsers. Soms zal er gelopen moeten worden, niet alle plekken zullen beschikbaar zijn en kan er geluidsoverlast zijn. Er worden daarom ook gratis oordoppen beschikbaar gesteld.

Overigens worden naast de werkzaamheden ook nog andere aanpassingen gemaakt. De fietsenstalling heeft sinds de opening al het probleem dat niet iedereen de juiste route gebruikt. Sinds de opening worden er dan ook regelmatig hekken gebruikt om bepaalde doorgangen af te sluiten. Daarom worden er nu verbetermaatregelen uitgevoerd, zo worden er nieuwe instructies aangebracht in de stalling.

 

Gekoppelde berichten

9 Reacties

Reageren
  1. erin

    ach ja, Bouwend Nederland. De grootste boevenbende die je kunt voorstellen. Wat een ongelofelijk slechte kwaliteit leveren die op. Vandaag in het nieuws: nieuwe theater in Den Haag is al weer aan het verzakken. Zoveelste debacle.

  2. G.H.

    Dit verhaal doet vermoedens rijzen van een grote ontwerpfout. Dat wordt dan een leuk bonnetje om te declareren bij het architectenbureau…

  3. JdV

    Giga succes wederom voor een infrastructuur project in 030. Naast de duurste trambaan nu ook de duurste fietsenstalling ter wereld. Waar een kleine stad groots in kan zijn.

  4. Don

    Heeft hier hetzelfde projectteam genaamd de incapablo’s op gezetten als op de uithoflijn. Bizar net nieuw en het is al kapot zal de gemeentelijke belasting betaler wel weer een paar centen kosten

  5. Realist

    Het volgende mislukte project. Dat krijg je dus met politici die zonder enige kennis besluiten nemen. In de landelijke politiek idem dito, ministers op posten zonder benul.

  6. Fabio

    Het blijft een fijne stalling om snel te parkeren en op het perron te staan. Er is altijd wel plek en via de middentunnel loop je zo naar de treinen. Enige nadelen zijn dat van de smakkelaarsveldzijde de benedenverdieping lastig te bereiken is en vanaf de andere kant de bovenverdieping. Ook het uitchecken gaan nogal langzaam doordat dit nog handmatig gedaan wordt door medewerkers.

  7. Jan Dijk

    Kunnen ze tegenwoordig nog iets bouwen? Van de nieuwe concertzaal in Den Haag zijn een aantal zalen verzakt.

  8. W.

    Nou inderdaad, volgende verkiezingen ga ik stemmen voor een politicus met verstand van dergelijke betonconstructies, zodat die het ontwerp van een duurbetaald ingenieursbureau eens goed onder de loep kan nemen voordat die politicus daar eigenhandig voor kiest. Desnoods maakt de politicus het ontwerp zelf wel, want die heeft daar verstand van!

  9. Utrechter2

    Schadeafwikkeling is inderdaad een belangrijk aspect. Is het voor de belastingbetaler of is het voor het bouwbedrijf?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).