Vanaf maandagochtend is de Maliesingel, vanaf de Herenbrug tot de Nachtegaalstraat, afgesloten voor het tweede deel van de werkzaamheden aan de weg. Het eerste gedeelte tussen de Maliebaan en Herenbrug is klaar.
De gemeente is bezig om de Maliesingel, van de kruising met de Maliebaan tot de Nachtegaalstraat, te verbouwen. Het moet ‘mooier, veiliger en ruimer voor fietsers en voetgangers’ worden. Bij de werkzaamheden aan de Maliesingel wordt voortgebouwd op dezelfde principes als bij de heringerichte Tolsteegsingel.
Na de herinrichting van de Maliesingel gaat er verder gewerkt worden aan de Wittevrouwensingel. Eind oktober moeten daar de werkzaamheden beginnen. Eind 2018 moet de volledige route klaar zijn.
Voor automobilisten gelden er omleidingsroutes die ter plekke worden aangegeven.
7 Reacties
ReagerenHet lijkt er in ieder geval op dat deze aannemer meer de tijd neemt. Hopelijk betekent dat dat de bestrating niet al snel verzakt/verschuift, zoals op het stukje Maliesingel/Tolsteegsingel het geval is.
Ik mis wel snelheidsremmende maatregelen ter plaatse. En dan bedoel ik iets meer dan een lullig Dick Bruna bordje.
Voor automobilisten gelden er omleidingsroutes die ter plekke worden aangegeven. Fietsers mogen het zelf uitzoeken, want dat doen ze toch altijd al.
Aan die omleidingsroutes hebben veel automobilisten kennelijk geen boodschap, want sinds maandagochtend gebruiken zij het Hieronymusplantsoen als sluiproute, vanuit Nobelstraat en Nobeldwarsstraat. In volle vaart rijden zij tegen de richting in, langs de Vrije School, naar het Lepelenburg. Er rijden momenteel meer auto’s tegen de richting in dan met het eenrichtingverkeer mee! Gemeente al gevraagd te handhaven.
Apart dat er vanuit de gemeente hier wel geld voor is, maar om de levensgevaarlijke ader cq racebaan Kaatstraat/Adelaarstraat/van Noortstraat aan te pakken is opeens geen geld. Jaren van plannen maken en inspraak: weg ermee.
Tja, alles voor de fietser die er zowieso wel een zooi van maakt. Wanneer wordt er nu eens een zinnig plan gemaakt met 1 richtingsverkeer? Pappen en nathouden? Geen enkel beleid in Utrecht voor hervorming infra structuur. Ga zo door bestuur van Utrecht. !!!!
bij 1 richtingsverkeer wordt er, bij gebrek aan tegenliggers, veelal harder gereden. het systeem dat nu op de Singel wordt aangelegd remt juist af en haalt veelal de snelheid eruit.
En vergeet geen zand te strooien tussen de klinkers !
En als de Catharijnesingel hersteld is, gelijk de rest op dezelfde wijze aanpakken, één mooi lint rondom de singels !