De Marshalllaan in Kanaleneiland in Utrecht krijgt nieuw asfalt. De werkzaamheden duren van woensdag 21 tot en met vrijdag 23 augustus en van woensdag 28 augustus tot en met maandag 2 september.
Het asfalt van de rijbaan van de Marshalllaan is verouderd en wordt daarom vervangen. Dat gebeurt in drie fases, waarbij de gemeente de omgeving zo goed mogelijk bereikbaar wil houden.
Fases
De eerste fase duurt van woensdag 21 augustus 7.00 uur tot en met vrijdag 23 augustus 17.00 uur. Er wordt dan gewerkt aan het asfalt op de Marshalllaan vanaf de Bernadottelaan tot aan de Van Heuven Goedhartlaan.
De tweede fase staat gepland voor woensdag 28 augustus 7.00 uur tot en met vrijdag 30 augustus 17.00 uur. Dan wordt gewerkt tussen de Van Heuven Goedhartlaan en de Bernadottelaan.
De derde fase is maandag 2 september van 7.00 uur tot 17.00 uur. Die dag worden de markeringen op de Marshalllaan aangebracht op het stuk tussen de Van Heuven Goedhartlaan en de Bernadottelaan.
Bereikbaarheid
De werkzaamheden gaan gepaard met overlast voor het verkeer. Tijdens fase 1 is de rijbaan richting de Van Heuven Goedhartlaan afgesloten, tijdens fase 2 is dat de rijbaan richting de Bernadottelaan. Op 2 september wordt de weg niet afgesloten, maar het kan voorkomen dat verkeer even moet wachten. Tijdens de werkzaamheden zijn geen omleidingsroutes vastgesteld. Verkeer kan omrijden via de omliggende straten, laat de gemeente weten.
Aan de kant van de weg waar gewerkt wordt, geldt een parkeerverbod. Dit wordt aangegeven met borden. De stoep blijft tijdens de werkzaamheden beschikbaar; voetgangers kunnen dus gewoon langs de werkzaamheden. Fietsers moeten afstappen.
15 Reacties
ReagerenIk zou aanraden de middenberm te bestraten zodat daar geparkeerd kan worden. Deze middenberm staat namelijk elke dag volledig vol met auto’s wat bij een beetje regen 1 grote modderpoel wordt. Van het gras blijft ook niets over.
Deze buurt heeft behoefte aan parkeerplaatsen. Immers, autobezit is een culturele eigenschap die hoort bij de demografie van deze wijk. Speel daar op in en je verhoogt de leefbaarheid. Groene types die denken deze wijk te gentrificeren kunnen ook prima in Wittevrouwen wonen.
Tip van RP: Gelijk ook maar de middenberm betegelen. Er is veel te weinig parkeergelegenheid daar in de buurt, dus de middenberm staat ‘s avonds en ‘s nachts vol met auto’s van bewoners en verandert daardoor in een ranzige modderpoel.
En nu niet gaan huilen van “BOEhoE ER ZIjN Te vEeL aUTo’S En Die NeMEn DE OPeNbARE ruimte IN DE bEWONERS moEten Hun AUTo Weg dOEN” want hier wonen de mensen met essentiële beroepen die ‘s nachts het spoor repareren, zorgen dat jouw vegan biologische vreten in je HelloFresh pakket zit in een distributiecentrum op een afgelegen industrieterrein, die jouw pakketjes bezorgen en je plee met je macrobiotische drollen komen ontstoppen.
Grasbetontegels in de middenberm lijkt me de beste oplossing. Regen kan dan nog steeds de grond in, je voorkomt de modderpoel en de groene uitstraling blijft.
Gemeente Utrecht, geen dank voor het doen van jullie werk. Verreken maar met mijn gemeentelijke belastingen.
@Alex: Hoewel we het grotendeels met elkaar eens zijn, heb ik aan cultuur geen boodschap. Praktisch belang vind ik veel belangrijker.
Laat @Nina het maar niet horen.,,,
Gaat de politiehelikopter door deze maatregelen nu meer of minder vaak boven K’eiland hangen?
Ik hoop dat er meteen gescheiden fietspaden worden aangelegd, want dit voldoet toch op geen enkele manier meer aan de huidige eisen. En dan vindt men het vreemd dat sommige ouders in deze wijk hun kinderen niet laten fietsen.
@Alex, wat heeft cultuur hier nu weer mee te maken?
Mooi nieuw asfalt kunnen ze nog harder rijden,
Marshalllaan word nu al gebruikt ondanks de zgn drempels als start en landingsbaan voor de opgeschoten door gesnoven jeugd met hun snelle vw’tjes
En wanneer word het asfalt dan weer verwijderd voor de aanleg ban stadsverwarming??
@Ihsan de cultuur is deze wijk is nou eenmaal dat auto’s worden gezien als meer dan enkel een transport middel. Men hangt het liefst de hele dag in hun auto en rijdt ook continu rondjes zonder daadwerkelijk van punt A naar B te reizen. Sommige huishoudens hebben 4 auto’s aangezien hun kroost tot zeer late leeftijd thuis blijft wonen. Alleen in wijken met een vergelijkbare demografie zie je ditzelfde gedrag omtrent auto’s.
Helemaal prima natuurlijk. Ik stel enkel dat de gemeente dat zou kunnen faciliteren door de middenberm van deze straat – die reeds als parkeergebied wordt misbruikt – in te richten als permanente parkeerplaats.
@alex: alsof auto’s in buurten met andere demografische gegevens alleen gebruikt worden om van A naar B te rijden. Je hoeft alleen de reacties op Duic maar te lezen om te weten dat dat onzin is.
@Alex, de auto-cultuur in deze wijk is ontstaan door een gebrek aan alternatieven. Als er gewoon nette fietspaden worden aangelegd zullen ouders hun kinderen laten fietsen, en zal de cultuur vanzelf binnen een generatie veranderen.
@Ihsan 19.50u — Je hebt me weer eens ouwerwets laten lachen en gieren…..
Haha Ihsan. Fietspaden zullen niks veranderen. De Fatbike helaas wel.
@Ihsan
haha fantast, het is wel degelijk cultuurgebonden, wel eens bijv een Turkse bruiloft gezien, allemaal jongens in tijdelijke statusverhogende bolides, overigens zijn er in deze wijk volop fietspaden! ook een fraaie langs het water
@buurtbewoner: bedoel je met tijdelijke nou dat ze zo’n bolide huren voor die dag om even te shinen? Ik dacht dat ze met z’n allen zo’n auto kochten en dat ze dan met z’n vieren of vijven eigenaar ervan waren. Dat zie je ook nog wel eens.