Maximumsnelheid in meer dan 150 Utrechtse straten omlaag naar 30 kilometer per uur Maximumsnelheid in meer dan 150 Utrechtse straten omlaag naar 30 kilometer per uur

Maximumsnelheid in meer dan 150 Utrechtse straten omlaag naar 30 kilometer per uur

Maximumsnelheid in meer dan 150 Utrechtse straten omlaag naar 30 kilometer per uur
Jan van Scorelstraat
De gemeente verlaagt in 2026 de maximumsnelheid in veel straten naar 30 kilometer per uur. Dat laat de gemeente dinsdag weten. Het gaat om ruim 150 straten zonder een apart aangelegd fietspad. 

De gemeente verlaagt in 2026 de maximumsnelheid in veel straten naar 30 kilometer per uur. Dat laat de gemeente dinsdag weten. Het gaat om ruim 150 straten zonder een apart aangelegd fietspad. 

“Elke verkeersdode of ernstig verkeersongeluk is er één te veel. Door de snelheid van 50 naar 30 kilometer per uur te verlagen, maken we de stad veiliger voor iedereen”, zegt Wethouder Lot van Hooijdonk. 

Volgens Van Hooijdonk is de remweg van een auto bij vijftig kilometer per uur aanzienlijk langer. “Dat verschil kan het verschil maken tussen een klein ongeluk of een ernstig ongeval.”

Naast meer veiligheid zorgt een lagere snelheid ook voor minder geluidsoverlast en trillingen. Bovendien wordt oversteken voor voetgangers en fietsers makkelijker, wat bijdraagt aan een leefbare stad.

Op straten met aparte fietspaden blijft de snelheid voorlopig 50 kilometer per uur.

55 Reacties

Reageren
  1. Doornblad

    Wat ontzettend fijn. Bijvoorbeeld voor de Utrechtse kinderen.

  2. Vogelenbuurt

    Warm welkom hier op de Adelaarstraat!

  3. Chef

    Dit zou zomaar de eerste en laatste keer kunnen zijn dat ik het eens wél met Van Hooijdonk eens ben! 30 is in een drukke stad best redelijk om het overzicht voor alle wegebruikers goes te houden.
    Zou prima in de héle stad mogen binnen de ringboulevard.

  4. Le coq sportif

    Ik werd vanmiddag hier in Leidsche Rijn op een 30 km weg met wegdrempels ingehaald door een enorme zwarte mercedes suv. Eerst bumperkleven en dan er langs, vervolgens op een fietserskruising nog een auto inhalen en vervolgens met 60/70 wegscheuren. Dit is schering en inslag in deze stad. Zolang we dit soort testosteronbommen niet van de weg halen of heropvoeden levert 30km per uur eerder schijnveiligheid op dan echte veiligheid

  5. Dirk

    Een mooi afscheids kado van Lot. Lekker versneld doorvoeren, in plaats van de weg aanpassen op de nieuwe snelheid, gaan we waarschijnlijk alleen borden van 30km/u zien.

    Ook ben ik benieuwd of de nieuwe maximum snelheid gehandhaafd wordt door de politie.

    Nu is bijvoorbeeld Prinses Irenelaan in Zuilen wel aangepast én gewijzigd naar 30km/u, maar men rijdt mij op mijn e-bike met 25km/u keihard voorbij. Ik gok zomaar dat het gros standaard richting de 60km/u gaat daar.

  6. Sj

    Helemaal top!
    Graag een overzicht van de desbetreffende straten.
    En graag handhaving, iets waar de reaguurders nml altijd op wijzen.

  7. Boogschutter

    Van Hooijdonk betuigt zich hier een wijze wethouder. Denk het je eens in dat jouw geliefde niet om het leven komt in het verkeer omdat hij of zij niet met een (te) hoge snelheid werd aangereden. Dat maakt een wereld van verschil. Hopelijk wordt op den duur in de hele stad de maximum snelheid van het autoverkeer verlaagd van 50 naar 30 km/h.

  8. Nico

    Is L van Hooijdonk nu nog niet weg? Weer zo een geweldig idee van deze volgens mij auto hatende dame. Misschien zou heropvoeding fietsers ook een idee zijn? En wie zorgt er nu voor dat fietsers en auto’s samen op 1 baan moeten hebben we het nog niet over de scooter. Was en is dat niet de straten verbouwende L van Hooijdonk? Op straten met aparte fietspaden blijft de snelheid voorlopig 50 kilometer per uur. Weet u dat wel zeker want scooters is dat geen gevaar op de weg zoals fietsers zonder fietspad? Voordeel is dan denk ik dat minder mensen met auto naar de stad gaan wat toch al de bedoeling was. Sterker, alle auto’s weren dat is het beste toch gemeente Utrecht. 1 vraagje, wanneer mogen we weer stemmen?

  9. Koen

    Hallelujah! Goed nieuws

    Nu ook graag nog de Kardinaal de Jongweg naar 30

    dank Lot! (nee ik ben geen familie of vriend)

  10. JdV

    Ik vermoed dat er exact 0 doden of zware ongelukken zijn geweest in Utrecht waarbij fietsers en een auto die 50km per uur heeft gereden betrokken waren.

  11. Stapvoetse 2wieler

    Parijs-pilled. Nu de parkeervakken nog vervangen door plantvakken en dan begint het weer ergens op te lijken.

  12. Motorkap

    Dan pas (2026)? In Amsterdam nu al, pakte gelijk flink door. Waar is het wachten op?
    Lag vandaag weer bijna op een motorkap met mijn fiets.(automobilist , SUV, dacht bij het rechts afslaan ongetwijfeld: “die fietser stopt toch wel voor die grote bak van mij, idd). Puur onfatsoen!

  13. De Haas

    En hoe denken we dat te handhaven? En geldt dat dan ook voor hardrijdende elektrische fietsen, scooters, wielrenners, etc?

  14. LvH

    Laatst nog een kind op de Rotonde van Egmondkade aangereden waar ie voorrang had. Bestuurder reed gewoon door! Als je de statistieken erbij pakt worden in die wijk alleen al 2 mensen per jaar aangereden. Nu kan er makkelijker gehandhaafd worden..

  15. Nina

    @ Motorkap

    Je kan ook vragen aan de bestuurder waarom dit gebeurde ipv deze aanames te doen. Veruit de meeste mensen stappen niet in een auto om een ander letsel toe te brengen (of erger).

    Verder rijd ik al heel vaak 30 km of minder, als ik met de auto in de stad ben. Net als de meeste andere auto’s op dat moment, Gewoon kwestie van gezond verstand en je aanpassen aan de omstandigheden.

    Ik word dan overigens wel links en rechts door (elektrische) fietsen ingehaald. Veel fietsers ook die door rood rijden en vinden dat ze nog wel even net voor mij langs kunnen waardoor ik schrikkend moet remmen. Draagt niet bij aan de veiligheid.

  16. JdV

    @Motorkap: Dus die SUV ging met maar liefst 50 km per uur rechtsaf? Knap dat u dat zo kon zien. Nee, dan had 30 km per uur er zeker voor gezorgd dat u geen probleem gehad zou hebben. Proest.

  17. Jasper

    Graag ook op de Croeselaan met al die aso Rabo-medewerkers iedere ochtend én middag!

  18. Frank

    Heel goed! Fijn dat voetgangers en fietsers letterlijk steeds meer ruimte krijgen. Onze stad wordt steeds mooier.

  19. Lombokker

    Allemaal leuk en aardig, maar zolang er niet wordt gehandhaafd levert dit alleen schijnveiligheid op. Hier in de wijk zijn de meeste straten al 30 km per uur. maar helaas heeft een bepaalde groep daar schijt aan. Die weten zelfs op een woonerf de 50 te overschrijden.

  20. PvG

    Het verschil van de remweg van een auto ligt natuurlijk niet alleen aan de snelheid, wat wordt gesuggereerd. Meerdere factoren spelen daarin ook een rol. De reactiesnelheid van de bestuurder, de weersomstandigheden, welke banden worden er gebruikt en wat is het profiel.
    Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat deze snelheid voor elk voertuig gaat gelden. Ik voor zie dat fietsers en bromfietsen straks auto’s links en rechts gaan inhalen. Hoe zo wordt het dan veiliger.
    Tevens hoe staat het met de uitstoot van een auto, de motoren zijn er niet op gemaakt om 30km/uur te rijden en stoten daar door meer uit, door dat de motor in een lagere versnelling rijdt met een hoger toerental.
    Ik vind het redelijkwijs tot op zekere hoogte een schijn oplossing.

  21. Leon

    Heel prettig.

  22. Rutger

    Prima besluit om in veel niet doorgaande straten naar 30 km/uur te gaan. We gaan echter pas minder doden krijgen als we alle bussen ook op 30 km/uur zetten.

    Meeste ongevallen komen nu inmiddels van fietsers die op elkaar klappen, daar zijn echter geen cijfers van.

  23. van Puffelen

    Als ze nou eens iets doen aan al die fietsers die het niet zo nou nemen met de verkeersregels, dan doen ze eens echt wat nuttig. Laats nog voor me sokken gereden op het voetpad door een fietser, ik denk 60 km reed op het voetpad en mij nog durfde uit te schelden ook, dat ik maar op zij had moeten gaan en er gauw van doorgaan ook nog eens!!!!! Dit is schering en inslag op het trottoir, maar daar geven ze bij dit college geen prioriteiten aan!!!

  24. Jan Ed

    * investeert in verkeersborden fabriek *

  25. GeeWee

    Wat een goed nieuws! Ik hoop wel dat er -waar nodig- ook snelheidsremmende maatregelen genomen worden.

  26. Ans

    Zonder handhaving niet nuttig. Ik maak me meer zorgen over mensen die veel harder dan 50 rijden en/of andere bestaande regels aan hun laars lappen.

  27. TJA… :-)

    Natuurlijk wel overal een bordje ‘geldt niet voor fietsen’ eronder.

  28. De Haas

    Is er bekend hoeveel fiets, scooter, wielrenners ongelukken zijn geweest in de stad Utrecht?
    We gaan het nog meemaken dat er alleen nog maar gewandeld mag worden.

  29. Boogschutter

    @ JdV
    Kom eens met bewijzen voor je goedkope vermoedens.
    Het is domme kletskoek. Want dit zijn de relevante feiten:
    In het jaar 2023 overleden landelijk 270 fietsers en 71 voetgangers bij verkeersongevallen. Van de fietsdoden kwam 42% om bij een botsing met een personen- of bestelauto. Voor voetgangers waren personenauto’s betrokken in twee derde van de gevallen.
    In Utrecht wordt verkeersveiligheid sterk beïnvloed door snelheidsovertredingen.
    Het is zonder meer duidelijk dat snelheid een belangrijke factor blijft bij zware verkeersongevallen, vooral in stedelijke gebieden.
    Iemand zoals JdV die denkt dat dit niet zo is zou ik niet graag ‘als automobilist willen ‘ontmoeten’ terwijl ik in de positie van fietser / voetganger verkeerde.

  30. OVERVECHT

    In overvecht is het altijd extra opletten omdat daar minder de voorrangs regels en rood licht wordt gerespecteerd. Lijkt me logisch daar eerst maar camera’s neer te zetten. Alle boetes van de hard rijders etc kunnen dan mooi de gemeente kas in.
    Positief dat auto gebruik voldoende begeleid wordt door verkeers maatregelen.

  31. Inez

    @Boogschutter, je gaat er zomaar vanuit dat in al die ongevallen de auto s schuld hadden, waar baseert je dat op ?

  32. JdV

    @boogschutter: kom eens met bewijzen voor je goedkope vermoedens. Hoeveel doden in Utrecht op een 50 kilometer-weg waar de auto 50 ging?
    Domme kletskoek. Bij 50% van de fietspaden was geeneens een auto betrokken. Laat staan een die 50 kilometer per uur ging.

    4 op de 10 fietsdoden door botsing met auto
    Van de 270 overleden fietsers door een verkeersongeval kwam 40 procent om door een aanrijding met een personen- of bestelauto. Bijna 10 procent overleed na een aanrijding met een vrachtauto of bus en 31 procent kwam om het leven zonder botsing.

    Meeste verkeersdoden in Noord-Brabant en Zuid-Holland
    In Noord-Brabant vielen 120 dodelijke verkeersslachtoffers, het hoogste aantal van alle provincies. Dat zijn er 21 minder dan in 2022, maar opnieuw het hoogste aantal van alle provincies. Noord-Brabant heeft het meest uitgebreide wegennet van alle provincies (ruim 23 duizend kilometer) . In Flevoland vielen de minste verkeersdoden (11).
    Utrecht is net zoals de rest van het land veiliger geworden. Niet onveiliger.

  33. Toine Goossens

    @JdV
    Aan uw vermoedens hebben we helemaal niks. Trek de volgende keer 10 minuten land de relevante cijfers.

    @Boogschutter,
    Helaas, die vermoedens zijn niet helemaal onjuist.

    Enkele conclusies uit het SWOV onderzoek voor de provincie Utrecht 2021:

    * Fietsers vormen veruit de grootste groep verkeersdoden in Utrecht (45% van alle verkeersdoden in 2017-2021), en er is bovendien sprake van een sterke en significante stijging van het aantal verkeersdoden onder fietsers in Utrecht – sterker dan de landelijke stijging.
    * Binnen de groep fietsdoden is er vooral een stijging onder 80-plussers, en – ongeacht leeftijd – in ongevallen met zowel auto’s als tegenpartij als bij enkelvoudige ongevallen (d.w.z., zonder tegenpartij).
    * Er vallen de laatste jaren (2017-2021) meer verkeersdoden op wegen met een snelheidslimiet van maximaal 50 km/uur (binnen de bebouwde kom), hoofdzakelijk in beheer van gemeenten.

    * Fietsers vormen veruit de grootste groep onder ernstig verkeersgewonden – in Utrecht zo’n 70% van het totaal aantal ernstig verkeersgewonden. Vrijwel de gehele stijging in het aantal ernstig verkeersgewonden van 2014 tot 2021 valt toe te schrijven aan fietsers.
    * Binnen de groep fietsers valt het merendeel – ongeveer 80% – van de ernstig verkeersgewonden in een ongeval zonder betrokkenheid van een motorvoertuig. De gehele stijging in het aantal ernstig verkeersgewonden onder fietsers, zit in de groep 60-plussers met een ongeval zonder betrokkenheid van een motorvoertuig.

    Wat blijkt hier uit?:

    1. Hoe ouder we zijn, hoe sneller we een verkeersongeluk meemaken. Dus hoe meer ouderen, hoe meer verkeersslachtoffers. Zowel bij eenzijdige als bij meerzijdige ongevallen.

    2. Slechts 20% raakt zwaar gewond als gevolg van een botsing met een auto. Dan rest de vraag wat voor soort botsingen de overige 80% betreft. Zijn dat botsingen tussen fietsers onderling?

    3. Fietsers blijven de meest kwetsbare verkeersdeelnemers. Echter, onduidelijk is hoe dat komt. Het verlagen van de maximale snelheid voor auto’s draagt daar nauwelijks aan bij.

    4. Wegen met gemengd verkeer, alles tot 50 km maximaal per uur, zijn het meest gevaarlijk.

    @Jochie en @Boogje,

    Als u samen eens de cijfers per wegvak van de ongevallen met letsel in de gemeente Utrecht analyseert, dan kunt u ons mogelijk laten weten ‘wat te doen’. De ambtenaren weten het namelijk niet.

  34. Gielles

    Prima dat de snelheid voor auto’s naar beneden gaat, zelf ben ik automobilist en fietser, helaas is mijn ervaring met fietsers niet al te best, meeste fietsers lappen de verkeersregels aan hun laars, kennen verschillende type kruispunten niet met bijbehorende regels. Heel veel fietsers hebben geen verlichting op de fiets, en grootste ergenis bij mij is dat de fietser niet uitkijkt en totaal niet communiceert met het overige deelnemend verkeer. Wat mij betreft mag de beschermde regels die de fietser nu heeft, helemaal worden ingetrokken. Als fietser door onbehoorlijk verkeersgedrag schade bij ander veroorzaakt moet de fietser daarvoor op draaien. En natuurlijk betere verkeer educatie.

  35. UUUUtje

    Waarom naar 30, waarom niet naar 15. nog minder geluid, nog veiliger, nog minder slachtoffers. Waarom dat halfbakken ingrijpen om te verlagen naar 30?

  36. Piet

    Schijnveiligheid zolang je niet handhaaft op die 5% die 60 -70 blijft rijden. Een voorbeeld is Prinses Irenelaan, al 5 jr 30 km, nog steeds levensgevaarlijk….

  37. Geen excuus

    @ Nina:

    Ik rijd (nog) geen elektrische fiets, gedraag mij fatsoenlijk in het verkeer, en heb helaas meerdere van dit soort ervaringen.
    Voor een automobilist is er geen excuus, en die moet in geval van twijfel, of die er fatsoenlijk voor langs kan, voorrang verlenen! Bij een ongeluk is het mijn ziekenhuisopname (dan ben ik misschien ook niet meer in de gelegenheid om te vragen waarom) tegen zijn dan nieuwe strafblad. Dat vind ik geen goeie deal!

  38. Boogschutter

    @JdV

    Ik ben totaal niet onder de indruk van uw knip-en plakwerk en het selectief gewinkel in documenten. Daarom blijven het kletspraatjes.
    Gezond verstand gebruiken en de juiste wetenschappelijk onderbouwde conclusies als uitgangspunt nemen leidt uiteindelijk – zo blijkt – tot de verstandige maatregel om van 50 naar 30 te gaan in de bebouwde kom.
    Nogmaals:
    Het gaat hier om de impactenergie. Als de snelheid toeneemt van 30 km/u naar 50 km/u, verdubbelt de kinetische energie ongeveer. Dit leidt tot veel zwaardere verwondingen voor het slachtoffer.
    Bij een aanrijding met 30 km/u zijn de overlevingskansen aanzienlijk groter dan bij 50 km/u.
    Utrecht is dus op de goede weg.

  39. Cico

    Afscheidskado van Lot. We hebben zelden zo’n hardwerkende, vooruitstrevende wethouder gehad die zoveel voor elkaar heeft gekregen, ondanks al het gehaat en de tranen van terminaal online mensen

  40. JdV

    @Inez: op zijn autohaat als GL stemmer uiteraard.
    @Toine: Mijn cijfers zijn recenter dan die van u.
    Tot nu toe heeft nog niemand ook maar 1 zaak aangedragen waar een fietser in Utrecht is omgekomen op een weg waar 50 mag worden gereden door een auto die 50 had gereden. Uiteraard komen er fietsers om het leven op 50 km wegen. Maar dan door auto’s die (veel) harder rijden en dus in overtreding zijn ongeacht of je daar 30 of 50 mag. Maar goed, voor de buhne dingen verbieden die nooit zullen en kunnen worden gehandhaafd en geen enkel nut hebben is uiteraard goede linkse politiek.

  41. Toine Goossens

    80% van de fietsers die zwaar gewond raken is niet door een auto aangereden.

    Wat een kletsverhalen gooien de anonieme autohaters weer de wereld in. Zelfs @Boogje trapt er in en doet mee met zijn kinetische energie van een auto. 80% is niet geraakt door een auto.

    Straks krijgt de auto ook de schuld van de slachtoffers due thuis van de trap vallen.
    Nogmaals. De Blonde Blater van Blerick staat juichend aan de kant. Ook links doet volop aan haat verspreiden.

  42. JdV

    @Boogschutter: wetenschappelijk gezien heeft het 0,0 effect als je een verandering doorvoert in een situatie die zich nooit heeft voorgedaan en zich ook niet zal voordoen. Bij een aanrijding met 5 kilometer per uur is het nog veiliger. Klopt helemaal. Maar die situaties waren er niet en zullen er ook niet zijn. Uw semi-intellectuele gewauwel doet niets af aan de feiten. Uiteraard komen de feiten u niet goed uit, dus gooit u het op selectief gewinkel. Lees verder vooral ook even de cijfers van Toine Goosens. Dan ziet u wellicht nu ook dat snelheidsbeperkingen geen belangrijk effect hebben. Als u iets wilt doen aan de ernstige gewonden zou een fietsverbod voor 70+ en een verplichte fietshelm veel meer zoden aan de dijk zetten. Maar dat is natuurlijk minder leuk dan automobilisten in een kwaad daglicht zetten, dan moet u een andere hobby gaan zoeken vrees ik.

  43. Bettine

    Dit soort maatregelen is prima. Probleem is alleen dat het alleen zin heeft als er gehandhaafd wordt. En hier gaat het in Utrecht telkens mia. Gemeentebestuur: geef hier nu eens prioriteit aan!!!!!

  44. Ad Gladium

    @Boogschutter: sterker nog, kinetische energie schaalt kwadratisch met snelheid – (5/3)^2 = 2.78 keer zo veel energie ongeveer!

  45. Van Puffelen

    Altijd de automobilist de maat nemen, terwijl ik bijna nooit een fietser ziet die zijn hand uitsteek als die de bocht omgaat. Wat ik wel heel vaak zie is die middelvinger en erg hard brullen, dat wij fietsers heilig zijn in de stad, als je dat maar weet en dat de automobilist daar maar rekening mee moet houden.
    Fietsers die drugs en of dronken zijn daar word nauwelijks op gecontroleerd in de stad.

  46. Boogschutter

    Beste Toine
    20% is wel geraakt door een auto.
    Is dat te weinig?
    Je kind zal er maar bij zitten, bij die 20%.

  47. Toine Goossens

    @Boogje,

    Ik heb het 2 keer in mijn leven in mijn omgeving meegemaakt, waarvan 1 keer mij en veel anderen diep heeft geraakt. Ik weet wat het is.

    Het punt is dat het mij nooit tot het verspreiden van haat heeft verleid. En juist dat verspreiden van haat bestrijd ik, laat ik daar duidelijk in zijn. En dat dient iedereen te bestrijden, laten we daar gezamenlijk duidelijk over zijn.

    Natuurlijk leidt beheerst en langzaam rijden tot meer veiligheid. Ik stel vast dat dat door veel automobilisten op 50 km wegen in de stad ook wordt gedaan. Die rijden geen 50, die houden rekening met andere weggebruikers. Ik zie het als ik zelf door de stad rijd.
    Ongevallen vinden plaats doordat er zich meerdere oorzaken tegelijk voordoen. Zelfs als mensen van de trap vallen en zwaar gewond raken of overlijden. In 2023 overleden vier keer zoveel mensen als gevolg van vallen dan 20 jaar geleden. Ca. 7.000. Dat is elf keer zoveel als in het verkeer. Wie gaan we dat verwijten? Er overlijden 2.900 mensen per week. Wie gaan we dat verwijten?

    Stoppen met elkaar verwijten en beschuldigen, terug naar de onderlinge solidariteit en terug naar het elke dag beter maken van onze stad. 30 km straten dragen daar aan bij, maar veel minder fiets verkeersdoden levert het niet op.

    https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/40/in-2023-overleden-vier-keer-zoveel-mensen-na-een-val-als-20-jaar-geleden

  48. Scherspchutter

    Als iedereen nou gewoon zijn auto en fiets inlevert en verplicht gewoon binnen blijft in zijn of haar GroenLinks zeecontainer van 20m2, met liefst een schuimrubberen pak van 10cm dik aan en een helm op de knar, dan raakt er helemaal niemand ooit nog gewond! En kan de rest van Nederland worden teeuggeschonken aan de natuur.

    We denken te klein, mensen. We denken te klein.

  49. Boogschutter

    Van Puffelen, je bent een echte Utregse T-dief 😀

  50. AMGGTI

    Wat mooi! Kunnen ze de verdiende CO2 credits dan svp ook meteen omzetten in meer handhaving?

  51. Boogschutter

    @ Toine
    beste Toine,
    ik schaar me achter je betoog.
    Ik snap alleen niet helemaal waarom je me aanspreekt – althans zo komt dit op mij over – op het verspreiden van haat. Maar misschien versta ik je niet goed en ontgaat mij de context waarin je dit punt aansnijdt.
    Haat verspreiden is, naast het aan de man brengen van onwaarheden wel zo ongeveer de ergste kwaal waar een online rubriek aan kan lijden. Ik heb er een broertje dood aan. Wel vind ik het prima om de dingen een scherp te formuleren. Termen als ‘kletskoek’ en ‘evident gelul’ vind ik best kunnen mits je niet op de man of vrouw speelt. ik bedoel: je mag iets vinden van iemands uitlatingen, schelden en beschimpen van de scribent hoort daar niet bij. Dat wordt haatdragend en moet je niet willen. Lange tenen, tja, die blijven bestaan, daar kan niemand wat aan doen. Alleen de eigenaar zelf, die mag ze best wat inhouden wat mij betreft. Voor de duidelijkheid:dit laatste heeft geen betrekking op jou.
    Met vriendelijke,
    uw boogje.

  52. Toine Goossens

    @Boogje,

    Beste Boogje,

    Ja dat was niet persoonlijk bedoeld, maar de opmerking over een dood kind kwam hard bij mij binnen.

    Laten we ons daar wederzijds van onthouden en andere reageerders laten zien hoe daar, vooral in het openbaar, mee om te gaan.

    Met respect,
    Toine

  53. Boogschutter

    @ Toine,
    het spijt me Toine, ik kan het met voorstellen.
    Het was uiteraard niet persoonlijk bedoeld, maar elk kind wat in het het verkeer omkomt is een onvoorstelbare tragedie. Als bepaalde maatregelen, hoe onwelgevallig voor sommigen ook – kunnen helpen om dat te voorkomen, dan moeten we ze nemen.
    Boog.

  54. Robbert

    Echt onzin dit. Het levert alleen maar meer irritatie op en daardoor juist meer ongevallen.
    En we hebben nou eenmaal niet het eeuwige leven

  55. Robert

    Slecht en compleet onzin. Gaat Utrecht ook erbij vertellen dat politie, brandweer en de ambulance structureel later zijn ? Nee dat doen ze niet

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).