Meer fietsparkeerplekken bij Vredenburg | De Utrechtse Internet Courant Meer fietsparkeerplekken bij Vredenburg | De Utrechtse Internet Courant

Meer fietsparkeerplekken bij Vredenburg

Meer fietsparkeerplekken bij Vredenburg
Archiefbeeld van een verkeerd gestalde fiets. DUIC
De gemeente Utrecht gaat extra fietsparkeerplekken langs Vredenburg maken. Het gaat om vakken waar fietsen in kunnen worden gestald en ‘nietjes’.

De gemeente Utrecht gaat extra fietsparkeerplekken langs Vredenburg maken. Het gaat om vakken waar fietsen in kunnen worden gestald en ‘nietjes’.

Er is een tekort aan fietsparkeerplekken in de historische binnenstad van Utrecht en daarom kijkt de gemeente naar geschikte locaties om fietsparkeerplekken te maken. Zeker in de binnenstad is daar behoefte aan.

Er komen fietsvakken en nietjes (fietsbeugels) op de strook tussen de busbaan en het fietspad aan de zijde van De Utrechter. De fietsparkeervakken worden in de week van 16 december gemaakt.

Kaartje door gemeente Utrecht

15 Reacties

Reageren
  1. Steve

    En alle fietsen van taxistandplaats Vredenburg af.

  2. Binnenstad-Fietsen-Zat

    Uh daar staan altijd al fietsen, ook vaak in de weg. Raar besluit. En dat terwijl buiten topdrukte dagen (denk zaterdagmiddag) er in de stalling er tegenover gewoon plekken zijn. Idem voor beugels in de willemstraat, viestraat of bij de kvk.

    Krijg beetje ‘t idee dat we de fietsers teveel en te lang niet hebben aangesproken. Op de fiets naar ‘t centrum is natuurlijk helemaal fijn en moedig ik aan. Maar ‘t loopt de spuitgaten uit. Je kan er niet meer langs.

  3. Koel Hoofd

    Dat idealistische fietsbeleid begint toch echt een probleem te worden wat gierend uit de hand loopt….
    Tijd voor een fietsrijbewijs en fietskenteken en betaald parkeren met ‘wegsleepregeling’ zodat de vogelvrije asociale fietser net zo wordt behandeld als de automobilist. Dat staat zelfs in de grondwet: iedereen wordt gelijk behandeld. Dus hoezo die fietsers vogelvrij hun gang laten gaan? Fietsers net zoals automobilisten behandelen zou wel eens goede en volledig legale oplossing voor dat door de linkse politiek gerealiseerde fietsprobleem kunnen zijn.

  4. UtrechtseSjoerd

    Extra fietsparkeerplekken! Da’s handig voor de extra huurfietsen van het super commerciële Donkey Republic die Utrecht ingepompt worden.

  5. Rethep

    Niet alleen in de binnenstad hoewel het daar nijpend is. Als maaltijdbezorger moet ik soms 200 a 300m lopen om maaltijden af te halen zoals op het stationsplein. Even in de stalling zetten kost dan veel te veel tijd. Misschien wat minder streng handhaven van verkeerd fiets stallen en meer aandacht geven aan andere fietsovertredingen zoals zonder licht en door rood rijden.
    Heb ik ook goed begrepen dat de nieuwe (grootste) fietsenstalling (ter wereld) al weer te klein is?!
    We zijn goed bezig maar er is nog een hoop te doen voor de (elektrische) fietser in Utrecht!

  6. Massegast

    Zijn er niet genoeg plekken in de diverse stallingen in de buurt van het Vreeburg? Of zijn de door de gemeente zo bewierookte fietsers gewoon te lui om de fiets daar te parkeren?

  7. Bettie

    Ik ondervind altijd problemen als ik een stalling zoek voor mijn scooter. Mag ik dan ook hier mijn scooter neerzettend?

  8. Yvon

    Prima oplossing, er is ruimte aldaar voor extra fietsenrekken, en er zijn veel fietsen. Dus goed om dit te doen. Kan niemand iets op tegen hebben.

  9. BramD

    Jammer van die mooie brede trottoirs. Terwijl de fietsenstalling aan de overkant meestal nog plek zat heeft volgens het informatiebord.

    In het verleden vond men dat je overal met de auto moest kunnen komen. Daartoe werd ‘alle’ vrije ruimte veranderd in parkeerplekken. Nu dreigt dat zich te herhalen met de fiets.

  10. Jeroen

    Goed idee: Een nietje in de band schieten. Dat zal ze leren, die verkeerd geparkeerde fietsen.

  11. Ton

    In de praktijk is deze strook al een fietsparkeervak. Er komen dus geen extra plekken bij. Ze worden allen gereguleerd. Zo wordt het wel makkelijker daarbuiten te handhaven.
    Als het een beetje druk is in Tivoli is de stalling Vredenburg al snel te klein. In de stalling Laag Catharijne zijn dan meestal nog wel wat plekken vrij. Maar minder dan er nodig zijn. En de hoge stallingsplaatsen zijn niet voor iedereen bruikbaar.
    Misschien moeten fietser langzaamaan leren dat 200 meter lopen (Stationsstalling) normaal gaat worden.

  12. Fred

    BramD heeft hier denk ik een goed punt, we moeten niet dezelfde fout als in het verleden met auto’s nu gaan maken met fietsen, het straatbeeld wordt er ook niet mooier op.
    Er moeten natuurlijk voldoende fietsplekken zijn, liefst ingebouwd/ondergronds, en eigenlijk hadden ze die Stationspleinstalling nog een stuk groter moeten maken blijkt nu alweer, dat hebben ze dus niet goed ingeschat.
    Inzetten op een beter OV zal ook helpen natuurlijk.

  13. Ed

    De Singel is toch bijna klaar? In de Oudegracht verdwenen vroeger ook al veel fietsen die in de weg stonden 😉

  14. Don

    Eerst de auto’s de binnenstad uit dan de fietsen en dan de Utrechters. Kan het pretpark de Utrechteling verder gestalte krijgen.

  15. Mia

    Om te beginnen eens alle fietsrekken/beugels bestemmen voor kort fietsparkeren. Als je heel vroeg ‘s ochtends in de stad bent zie je dat alle fietsrekken al vol zijn, van wie zijn al die fietsen? Dan eens echt gaan handhaven, fietsen alleen in vakken of fietsbeugels, er zijn meestal genoeg plekken in de fietsstallingen, waarom dan altijd overal maar in de binnenstad je fiets neerkwakken?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).