Het verkeer staat op dinsdagochtend vast op veel wegen rond Utrecht. De ochtendspits is drukker dan anders. Dat komt door de stakingen van het NS-personeel, waardoor er in bijna heel Nederland geen treinen rijden.
De files staan onder meer op de A2, de A12 en de A27. De files rond Utrecht geven zo’n 5 tot 10 minuten vertraging in de reistijd.
“Het is druk deze dinsdagochtendspits, landelijk schommelt de spitspiek nu rond de 320 km”, schreef Rijkswaterstaat om 8.50 uur. “Dit is voornamelijk verkeersaanbod. De drukte concentreert zich met name rondom de regio Utrecht.”
De ANWB waarschuwde al voor een drukkere ochtend- en avondspits door de stakingen. Eenmaal in de spitspiek leken de files eerst mee te vallen, liet de ANWB weten. Daarna werd het toch een stuk drukker op de weg.
Het is druk deze dinsdagochtendspits, landelijk schommelt de spitspiek nu rond de 320 km. Dit is voornamelijk verkeersaanbod. De drukte concentreert zich met name rondom de regio Utrecht. Weten waar je vast komt te staan👉 https://t.co/RpB7jHuv79 pic.twitter.com/33GtRhqFRP
— Rijkswaterstaat Verkeersinformatie (@RWSverkeersinfo) August 30, 2022
Gekoppelde berichten

Dinsdag in heel het land geen treinen door staking van NS-medewerkers in regio Utrecht
Er rijden dinsdag in het hele land geen treinen omdat NS-medewerkers in Midden-Nederland staken. De…

Door staking NS-medewerkers vandaag bijna geen treinen van Utrecht naar Amsterdam of Veenendaal
Er rijden op maandag 29 augustus veel minder treinen van Utrecht Centraal naar Amsterdam Centraal.…

NS-staking in Zuid-Holland zorgt ook in Utrecht voor veel vertraging en uitval van treinen
NS-medewerkers in de provincie Zuid-Holland staken vrijdag en dat zorgt ook in Utrecht voor vertraging…
4 Reacties
ReagerenDus als het hele treinennetwerk platligt heb je toch maar 5-10 minuten extra file op de A27. Lijkt me niet nodig om voor dit soort uitzonderingsgevallen dan een verbreding toe te passen. Als iedereen wat meer zou thuiswerken is het probleem al opgelost, eigenlijk.
Hoi @JdV. Deze files!
@Rob. H. Een kleine extra vertraging terwijl er geen enkele trein rijdt. Dat zegt meer over de trein dan over de auto.
Ik vind dat bijzonder, dat meten met twee maten. Als een trein vertraging heeft, dan wordt er moord en brand geschreeuwd, heb je met de auto vertraging, dan is er niets aan de hand.