Reizigers die maandagochtend 9 januari van Utrecht Centraal richting Amsterdam of Eindhoven willen, moesten mogelijk even wachten op hun trein. Door koperdiefstal op het spoor reden er tijdelijk minder intercity’s.
De dienstregeling werd vanwege de koperdiefstal aangepast, met mogelijke vertraging voor de reizigers tot gevolg.
De NS verwacht dat de storing tot iets na tienen in de ochtend zou duren, maar die was uiteindelijk al voor 10.00 uur opgelost. De koperen kabels werden al snel gerepareerd en ook de metingen die daarna werden uitgevoerd, zijn inmiddels afgerond.
9 Reacties
ReagerenWaarom gebruikt Prorail überhaupt nog steeds koper en geen glasvezel?
Kan de taakstraf die dit soort paupers krijgen als ze gepakt worden worden aangepast in:
met een tandenborstel de trappen van het station schoonmaken (in een oranje overall).
@Elza
Dat glas en plastic niet zulke lekkere stroomgeleiders zijn zal er vast iets mee te maken hebben, mevrouw. LOL.
@ Elza:
het gaat hier vooral om bliksemafleiders, spoorstaven en bekabeling die niet van glas(vezel) gemaakt kan worden.
@ Elza
ProRail legt al een paar jaar geen nieuwe koperbekabeling meer aan, alleen maar aluminium. Maar die honderden kilometers aan bestaande kabels vervang je niet in één nachtje.
@misschutter: vandaar dat in het hele land glasvezelkabels getrokken worden.
Man o man
@Hans, @Victor. Dank aan beide voor de vriendelijk constructieve wijze waarop aan Elza (en mijzelve) wordt uitgelegd dat vervanging van koper door bijv. glasvezel niet mogelijk is en dat aluminium voor de bekabeling inmiddels usance is.
@Binnenstadbewoner
Ja? Glasvezelkabels worden volgens u aangelegd om stroom te geleiden? LOL
Man man man man man man man.
@Binnenstadbewoner eerst nadenken dan blaten. Een trein rijdt niet heel ver op glasvezel.
Man man man man man man man.