Moreelsebrug opent vrijdag | De Utrechtse Internet Courant Moreelsebrug opent vrijdag | De Utrechtse Internet Courant

Moreelsebrug opent vrijdag

Moreelsebrug opent vrijdag
De Moreelsebrug. Foto: CU2030
Vanaf vrijdag is het mogelijk om fietsend of wandelend naar de overkant van het station te komen met de Moreelsebrug. Om 10.00 uur wordt de brug namelijk officieel geopend. 

Vanaf vrijdag is het mogelijk om fietsend of wandelend naar de overkant van het station te komen met de Moreelsebrug. Om 10.00 uur wordt de brug namelijk officieel geopend. 

Om 10.00 uur wordt de brug officieel geopend door kinderen van basisschool Puntenburg, samen met wethouder Victor Everhardt van het Stationsgebied en regiodirecteur Cees de Vries van ProRail. Vanaf 11.00 uur is de brug voor iedereen toegankelijk.

Wanneer je vrijdag over de brug komt, krijg je een welkomstcadeautje.

Foto: CU2030
Foto: CU2030

18 Reacties

Reageren
  1. Natte Otter

    Zolang je niet naar het station kan lopen blijft het een suffe aangelegendheid. Pas dan is het echt de moeite waard.

    Dank u Klepierre.

  2. herman

    Fijn dat deze brug er komt!
    Nu is er tussen de Bleekstraat en de Sypesteintunnel geen enkele mogelijkheid om het spoor te kruisen en dat is een lang stuk.

    Jammer dat er nog geen trappen zijn, dat komt doordat de echte beleidsmaker in Utrecht, Kleppierre, het daar niet mee eens is, die wil Snickers verkopen in hun eigen graai en snaaiboulevard.

  3. Love it

    Tenminste een manier om dat verschrikkelijke stationsgebied links of rechts te laten liggen. Nu nog wachten op die trappen.

    Kut stationsgebied. Verneukt Utrecht volledig. Moreelsebrug is enige geslaagde onderdeel!

  4. Suzan

    Ik vind het enorm fijn dat er geen trappen naar perrons aan zitten. Toch zeker niet elke brug of tunnel naar andere kant van spoor hoeft ten dienste te staan van de treinreiziger?
    Daarentegen vind ik het dan weer suf dat je de (fiets)brug niet op en af kunt fietsen…

  5. Berend

    Dikke onzin, zo’n brug zonder toegang tot de perrons.

  6. J. De Vries

    Prima. We hebben er lang op moeten wachten. Veel te lang eigenlijk. Maar nu is hij er. Als bewoner van Dichterswijk zal ik hier veel gebruik van gaan maken.

  7. Ramon

    Het rijk heeft inmiddels bepaald dat als de capaciteit van Utrecht CS verder moet toenemen en door de drukte vluchtroutes in het geding komen. De trappen er vanwege de veiligheid moeten komen. Heeft Klépierre dus niks meer over te zeggen. Is overigens een aardige klus . Moeten namelijk ook poortjes komen op elk perron .

  8. MvdH

    Mooie brug fijn dat we er eindelijk gebruik van kunnen maken. De lift zal het heel druk krijgen want de fiets opduwen lijkt mij best een zware klus. Een lopende band zoals in sommige stallingen was erg handig geweest.

  9. WvR

    @Natte Otter, @Berend: Voor mij is die brug wel de moeite waard, en geen dike onzin: Scheelt 5 minuten wandelen naar het centrum, en ik hoef niet door het station en HC heen. Trappen naar de perrons toe zou handig zijn, maar geen noodzaak.

    Om de brug dan gelijk als volslagen nutteloos te markeren omdat’ie niet precies heeft wat jullie graag zouden willen hebben, lijkt me een beetje kort door de bocht: De brug heeft meer functies dan alleen maar zorgen dat je sneller op een perron kan komen.

  10. Jasper

    Grappig al die mensen die de brug nutteloos vinden omdat ze het perron niet op kunnen. Er zijn ook mensen die helemaal niet naar het station willen, maar van west naar oost willen zonder een halve kilometer om te fietsen (of andersom).

  11. Peter

    Bij de brug zelf staat dat de opening om 11.00 uur is! Dat is de officiele aankondiging!

  12. Toine Goossens

    Ik ga binnenkort gelijk kijken naar de AOWérs die met hun fiets de trappen op en af lopen. De chronometer erbij en dan kunnen we de capaciteit can deze fietsbrug objectief inschatten. Voor het valideren van de cijfers, een coureur kan de trappen opfietsen, laat ik er een algoritme op los.

    Het luttele aantal fietsers dat per uur gebruik van deze brug kan maken, gaat zeker ernstig tegenvallen. We hebben er een broodje aap verhaal bij in ´Utrecht zijn we samen´.Ik ben benieuwd wat de kostprijs zal zijn per fietser. Hoog naar ik aanneem.

    Terecht dat Klepierre zich tegen die trappen heeft verzet. Fietsers hebben op het perron niks te zoeken. Van voetgangers wordt verwacht dat zij eerst hun geld bij de huurders van Klepierre op HC gaan uitgeven.

    Rabobank en gemeente krijgen de deksel op hun neus. door op een zeer doorzichtelijke manier een voetgangersbrug als fietsbrug te presenteren. Voor fietsers is deze brug zinloos.

  13. Jan Brouwers

    @ Toine

    Heb jij nu echt niets beters te doen met je tijd?

    “Terecht dat voetgangers min of meer gedwongen worden/ gemanipuleerd worden geld uit te geven op een boulevard van een private investeerder”? Daar zet ik toch wel ernstige vraagtekens bij

    Aangezien dit de enige verbinding is tussen tunnel en Bleekstraat gaat hier gewoon veel gebruik van gemaakt worden. Je staat ook meteen op de Mariaplaats. Er zijn liften voor oudere mensen en slecht ter been zijnde mensen. Alle gezonde en jongere mensen zullen geen enkele moeite hebben om deze vrij zwakke stijging te beklimmen met de fiets, het is nog gezond ook. Het is trouwens ook een brug voor wandelaars. Bijkomend voordeel. Geen scooters en brommers die de brug gaan nemen. Haalt ook de gejaagdheid uit de mensen, ook een bijkomend voordeel

    Mensen die willen omfietsen, kunnen dat gewoon doen, Kost hun 5-10 minuten. Ook wel te overzien.

    Het doel van deze brug is een ander doel dan u in uw hoofd heeft Ga dan niet uw ongefundeerde mening er doorheen drukken

    Te vergelijken met de gecombineerde fiets- en wandeltunnel te Antwerpen. werkt al vanaf voor WO II uitstekend.

  14. Toine Goossens

    @ Jan,

    Deze brug is gepresenteerd als een fietsbrug, maar dat is nooit de echte bedoeling geweest. Daarmee zijn wij de burgers gemanipuleerd.

    Ik heb hier intensief betoogd dat het verzet van Klepierre tegen de perrontrappen belachelijk was. Toch hebben zij gelijk gekregen met hun commercieverzet. Dat geeft ernstig te denken over de bedoelingen van de gemeente Utrecht.

  15. WvR

    @Toine Goossens:
    Voor de zekerheid: Als je dacht enige betrokkene DUIC.nl ging afstruinen om te ontdekken of iemand, dan wel Toine Goossens in het bijzonder nog iets intensief betoogd had, dan moet ik je teleurstellen.

    Sterker nog, en nog teleurstellender: Ik denk dat De Mening Van Toine Goossens over het algemeen niet zo heel veel gewicht gooit bij besluitvorming.

    Overigens: Ik mis die perron trappen in het geheel niet. Iedereen z’n eigen belangen natuurlijk.

  16. Toine Goossens

    @WvR,

    Dat komt van heel erg diep, maar is netjes verwoord.

  17. Jan

    @ Toine Goosens,

    Hoezo is het geen fietsbrug dan? De helft van de brug wordt in beslag genomen door een fietspad. Het is een fietsbrug, alleen een andere dan jij gewend bent.

    Even terugkomen op die tunnel in Antwerpen, een fiets-en wandeltunnel, ook daar moet je met trappen/ roltrappen en liften naar beneden en wordt het fiets- en wandelverkeer helemaal niet gescheiden van elkaar. Het gaat kriskras door elkaar heen; en het werkt!

    https://www.youtube.com/watch?v=yuBNSd6cens

  18. Ingrid

    Lopende band voor de fietsers, super idee!!!!!! (Idee van MvdH) !!!!!!!!!!!
    Misschien kan dat alsnog?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).