De weg door het Moreelsepark, richting de nieuwe Moreelsebrug, wordt heringericht tot fietsstraat. Maandag starten de werkzaamheden voor en zal er een omleidingsroute zijn voor auto’s en fietsers.
De straat tussen de Marga Klompébrug en het Stationsplein moet goed aansluiten op de nieuwe fiets- en wandelbrug, die eind dit jaar in gebruik wordt genomen. Er komt een breed fietspad van rood asfalt en auto’s zijn er straks te gast.
Tijdens de werkzaamheden worden fietsers en auto’s omgeleid. De omleidingsroutes staan met borden aangegeven. Fietsers kunnen via de Stationsstraat of de andere kant van Moreelsepark bij het station komen. Voetgangers worden langs het werkterrein geleid en hoeven dus niet om te lopen.
De straat is vanaf medio december weer toegankelijk voor het verkeer.
11 Reacties
ReagerenScherpschutter kom er maar in. Wat is er belangrijker dan met lekker met de auto door het Moreelsepark scheuren?
@Trevor:
Ik sluit niet uit dat automobilisten het eigenlijk wel waarderen wanneer je ze het gras voor de voeten wegmaait. 🙂
Over gras rijden is inderdaad niet erg aangenaam
Super! Werd tijd. Ik ben benieuwd.
wanneer wordt de Spinozaweg en de A2 een fietsstraat?
Frits Goris 29/10/2016 – 11:12
Ik weet zeker dat ene mevrouw L. van H. van partij G. daar wel eens een droom over heeft gehad waar ze het stiekem een beetje warm van kreeg.
Badend in het zweet van opwinding werd ze wakker van de visie die ze juist in haar droom zag: twee sexy rechterrijstroken voor fietsers tot aan Amsterdam, en de twee zeer opwindende linkerrijstroken, exclusief voor paard en wagen. De avondverlichting bestond uit kaarsen (met Co2 filter erboven uiteraard) en er was een heel bataljon aan sociale straatvegers die -tussen de aan alle kanten overwoekerende struiken-, de stront van de weg af stonden te schrapen, zodat dit verwerkt kon worden tot turf voor biologische stadsverwarming.
Met rode koontjes ontwaakte L. van H. van partij G. uit haar slaap!
Welja, leer de fietsers eerst de verkeersregels. Want dat is hard nodig. Men doet maar wat, er wordt ook nooit naar gekeken. Ik zie zelden politie op straat. En handhaving heeft ook een cursus nodig. Het lijkt mij verstandig dat de fietsers ook weten dat zei licht aan moeten hebben als het donker wordt.
Ben benieuwd wat ze gaan doen aan de fietsfile die zeker gaat ontstaan bij de roller baan om de brug op te komen
Dan kan nooit goed gaan
Is daar een berekening op los gelaten hoeveel fietsers per tujdseenheid omhoog kunnen
@ Objectivist
Juist!
Wanneer zijn de Gemeente Raadsverkiezingen…pfff
Blijft lastig om de nieuwe rol van fietsers te accepteren en de daarbij teruggedrongen rol van auto’s.
Als je gewoon objectief gaat tellen dan is het aantal fietsers zoveel groter dan het aantal auto’s dat het volkomen logisch is.
Ruim baan voor fietsers het zijn er veel het is gezond de manier van verplaatsen in een stad en de overlast en beslag op de ruimte is zoveel minder dan auto’s.
Onvoorstelbaar dat we hiervan nog opkijken…
@Wim
Net als met de meeste autofiles: niets, en op drukke momenten de mensen gewoon wat langzamer de brug op laten lopen.
Wat is de economische meerwaarde van het optimaliseren van de op- en afloop om op piekmomenten iedereen luttele seconden te laten winnen?