Saté, steak en spareribs, worst, hamburgers en kippenpootjes, we gooien het het liefst allemaal tegelijk op de barbecue. Een barbecue is immers niet compleet zonder vlees. Of wel? Dat konden bezoekers van het Wilhelminapark gisteren zelf uitvinden met de gratis pop-up BBQ die daar door Natuur & Milieu was georganiseerd.
Tientallen gratis barbecues en mandjes vol vleesvervangers stonden er gisteren in het Wilhelminapark met klaar voor de bezoekers. Tv-kok Pierre Wind was zelfs aanwezig om creatieve tips te geven en iedereen wegwijs te maken in de wereld van vleesvervangers.
Grootste uitdeelactie
De pop-up BBQ is de afsluiting van een grootschalige campagne van Natuur & Milieu. Met steun van de Nationale Postcode Loterij organiseerde Natuur & Milieu de afgelopen weken de grootste uitdeelactie ooit: 2 miljoen vleesvervangers werden gratis uitgedeeld bij de Jumbo. Veel Nederlanders zijn hierdoor in aanraking gekomen met een vleesvervanger.
Onderzoek: hamburgers en saté zijn favoriet
Uit het Flexitarier-onderzoek blijkt dat Nederlanders dol zijn op BBQ-en. 40% barbecuet het liefst zo vaak mogelijk. Hamburgers en satéspiesjes worden het vaakst op de BBQ gelegd. Ook spareribs, worstjes en kippenpootjes behoren tot de favoriete BBQ-producten. Voor de meeste Nederlanders (77%) is een barbecue niet compleet zonder vleesgerechten. Vleesvervangers worden echter nog weinig op de BBQ gelegd. Slechts 3,5 procent maakt gebruik van vleesvervangers. In hetzelfde onderzoek geeft 24% van de Nederlanders echter aan dat zij wel graag eens een vleesvervanger willen eten.


geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.