De FC Utrecht-uitshirts gaan als warme broodjes over de (digitale) toonbank, meldt de club. Het shirt is nog maar twee weken te koop, maar de verkoopcijfers breken nu al alle records.
Het nieuwe uitshirt, de tricot met de opvallende kleuren paars, lila en roze, werd op vrijdag 3 augustus op social media gepresenteerd. In de dagen daarna, tijdens de open dag van FC Utrecht, konden ook fans de shirts kopen. Met name na de 0-3 winst op het Haagse ADO ontstond er een piek in de verkoop. Het shirt ging in de eerste tien dagen vaker over de toonbank dan elk ander uittenue in de eerste twee weken van zijn verkoop.
Het shirt zorgt voor discussie, merkt Perry Hendriks, Manager Marketing & Media van FC Utrecht. “De kleurencombinatie van het tenue is een niet alledaagse. Je vindt het of héél fraai, of je bent absoluut géén liefhebber. Je zou kunnen spreken van een gewaagd shirt.”
4 Reacties
ReagerenAlleen de kleur roze vind ik wat dubieus. Dat pas niet bij een mannelijke sport. Voor de rest goed.
Bijzonder want het is echt niet om aan te gluren. Nou zijn de mensen die die shirts dragen dat meestal ook niet…
Het is een prachtig shirt, helaas niet in XXXL leverbaar ? ( zie het niet in de webshop)
Wim, alleen mensen die niet zo heel zeker zijn van hun mannelijkheid voelen de kleur roze als een aantasting. Sterkte.