Nieuwe aanpak voor overlast in het openbaar vervoer | De Utrechtse Internet Courant Nieuwe aanpak voor overlast in het openbaar vervoer | De Utrechtse Internet Courant

Nieuwe aanpak voor overlast in het openbaar vervoer

Nieuwe aanpak voor overlast in het openbaar vervoer
Vandalen en overlastbezorgers in het openbaar vervoer in stad en regio Utrecht krijgen nu sneller de rekening thuisgestuurd voor eventuele schade of het inzetten van extra personeel. Hiermee wil U-OV de overlast in het openbaar vervoer aanpakken. Dat meldt het AD.

Vandalen en overlastbezorgers in het openbaar vervoer in stad en regio Utrecht krijgen nu sneller de rekening thuisgestuurd voor eventuele schade of het inzetten van extra personeel. Hiermee wil U-OV de overlast in het openbaar vervoer aanpakken. Dat meldt het AD.

Op 20 april tekenen de tram- en busvervoerders, de provincie, de politie, het ministerie van veiligheid en justitie en SODA hierover een convenant. Deze laatste is een organisatie die gespecialiseerd is in het verhalen van schades voor bedrijven, en zegt tegen het AD dat het in tachtig procent van de gevallen de schade vergoed krijgt. Dit zou vooral komen door snel te handelen.

In de detailhandel heeft een vergelijkbare aanpak ertoe geleidt dat de overlast met veertig procent is geslonken.

3 Reacties

Reageren
  1. Eric

    Deze nieuwe aanpak lijkt het ei van Columbus, maar is het niet zo dat dit volstrekt normaal zou moeten zijn en iedereen veel te laks is geweest?

  2. herman

    Dit is de zoveelste “nieuwe” aanpak in vele jaren. Ook over een paar jaar zullen we weer een nieuwe aanpak krijgen.

    Toch werkt het nooit, de oorzaak (mentaliteit) is nauwelijks aan te pakken, dat start thuis.

  3. G.H.

    “heeft ertoe geleidt”… wij moesten vroeger in ganzenpas door de basisschool: “verleden-tijd-krijgt-nooit-dt, verleden-tijd-krijgt-nooit-dt”

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).