Nieuwe dienstregeling NS; meer treinen tussen Utrecht en andere steden Nieuwe dienstregeling NS; meer treinen tussen Utrecht en andere steden

Nieuwe dienstregeling NS; meer treinen tussen Utrecht en andere steden

Nieuwe dienstregeling NS; meer treinen tussen Utrecht en andere steden
NS rijdt vanaf zondag 15 december volgens een nieuwe dienstregeling. De treinen tussen Utrecht en Woerden rijden vanaf dan weer elk kwartier. Ook gaan er meer treinen rijden tussen Utrecht en Den Haag en Utrecht en Leiden.

NS rijdt vanaf zondag 15 december volgens een nieuwe dienstregeling. De treinen tussen Utrecht en Woerden rijden vanaf dan weer elk kwartier. Ook gaan er meer treinen rijden tussen Utrecht en Den Haag en Utrecht en Leiden.

NS introduceert, net zoals veel andere vervoersbedrijven, aan het eind van het jaar altijd de nieuwe dienstregeling. Volgens NS gaat het deze keer om ‘de grootste wijziging van de dienstregeling in jaren.’ 

Voor Utrecht betekent dit dat de Sprinters tussen Woerden en Utrecht weer vier keer per uur rijden op maandag tot en met vrijdag. Daarnaast gaan de intercity’s tussen Utrecht en Den Haag en tussen Utrecht en Rotterdam op vrijdagochtend weer elk kwartier rijden.

Verder zijn er straks meer treinen tussen Utrecht en Leiden in de spits. De Sprinter tussen Utrecht en Hoofddorp gaat ook weer rijden op vrijdag, zaterdag en zondag. Tot slot rijdt de kwartierdienst tussen Eindhoven en Utrecht langer door, namelijk tot 23:00 uur in plaats van 21:00 uur. 

19 Reacties

Reageren
  1. Scherpschutter

    Tweeëndertig(!) treinen per dag om reizigers naar Woerden te brengen? Woerden?! Ik heb altijd gedacht dat Woerden een troosteloos boerengatje was tussen de weilanden langs de A12, maar kennelijk hebben we hier met een bruisende metropool van wereldniveau te maken…

    Vind je het gek dat de NS defacto al jaren failliet is…Een privétrein per reiziger inzetten is wat lastig rendabel te krijgen. LOL

  2. Niels Bokhove

    Wat dacht je van de drie tussenliggende haltes: Leidsche Rijn, Terwijde en Vleuten? Iets langer nadenken, Scherpschutter. Zo scherp ben je kennelijk niet.

  3. jacco

    en onze Groninger slaat de plank weer mis. Er liggen drie stations tussen Woerden en CS allemaal in de gemeente Utrecht.

  4. MA

    Och naar oosten van het land hoeft blijkbaar ook niet.Rechtstreekse treinverbinding naar Schiphol,al opgeheven,Nu met koffers overstappen op Amersfoort in overvolle treinen ,Trein Enschede naar Utrecht helft van tijd moet je staan ook in weekend en buiten de spits .Bedankt NS

  5. Klaasjan

    Scherpschutter beseft niet dat men bij de NS niet helemaal gek is en heus wel bekijkt hoeveel reizigers er in de treinen zitten. Privétreinen bestaan echt niet. Scherpschutter doet niet anders dan afgeven op het OV terwijl hij het nog nooit van binnen heeft gezien. Smetvrees?

  6. Scherpschutter

    @Niels en Jacco

    Neem me niet kwalijk, heren. Hoe heb ik dergelijke metropolen nu toch over het hoofd kunnen zien? Daarmee zijn de 32 treinen per dag zakelijk gezien vast en zeker gelegitimeerd…LOL

  7. Jeroen

    @Scherpschutter een sprinter is een veredelde tram.

  8. Scherpschutter

    @KlaasJan

    Ja precies… De NS lijdt perpetuum miljoenenverliezen omdat ze goed kunnen berekenen wat rendabel is en wat niet? LOL

  9. Jeff

    Woerden is ook een overstap station. Ik pak de trein vanuit Houten naar Woerden en stap daar over op de sprinter naar Breukelen en Amsterdam omdat ik vanuit Utrecht CS zelf geen verbinding of overstap heb. Zo Scherp is scherpschutter niet.

  10. Klaasjan

    Wat wilt u dan Scherpschutter? Allemaal in lederen fauteuils in een eigen voiture en dus in een oneindige file?

  11. Jeroen

    Scherpschutter neemt het niet zo nauw met de werkelijkheid. Tot aan de corona pandemie maakte de NS gewoon winst. Dat ze tijdens die crisis onderuit gingen en een paar jaar nodig hebben om weer financieel op te krabbelen lijkt me niet meer dan normaal.

  12. Scherpschutter

    @Jeff 10:20

    Los van dat ik niet inzie wat het door u gestelde met het door mij gestelde van doen heeft; wat doet u zichzelf aan, goede man? Wat een tijdrovend drama… Met de auto bent u zó in Amsterdam vanuit Houten…U stapt in voor de deur en stapt 35 minuten later weer uit.

  13. Koel Hoofd

    @Scherpschutter
    De NS en fiets zijn politieke vehikels die in een peperdure politieke concurrentiestrijd verwikkeld over de korte afstand. (vleuten-Utr CS = 7km, Woerden moet je met de auto doen want dat station ligt buiten de stad)
    Die fiets kon die sprinterstrijd wel eens gaan winnen omdat de trein straks niet meer rijdt wegens gebrek aan elektriciteit dankzij de geforceerde energietransitie.

  14. Theo

    Scherpschutter is voor reizen buiten Stadskanaal aangewezen op de trekschuit en de postkoets, vind je het gek dat hij niets van treinen en het spoorwegnet begrijpt, LOL!

  15. Max

    Scherpschutter heeft nog nooit van Randstad Spoor gehoord. En weet niet dat er bijna 100.000 mensen inmiddels wonen in Leidse Rijn.
    In het noorden, daar rijden lege bussen, maar hier in de Randstad niet hoor !

  16. Jeroen

    @Koel Hoofd geef maar toe, je bent nog nooit van je leven in Woerden geweest anders verkocht je niet zo’n onzin.

  17. Utrechtvoorutrecht

    @KH. Ah, de trein en fiets zijn “politieke vehikels”!? Van de linkse deep state? Verwikkeld in een “peperdure politieke concurrentiestrijd”? En dan ook nog een “geforceerde energietransitie”? Ik zeg: code rood! Nee, code donkerrood! Uw leven stort he-le-maal in! Behalve dan dat u niet met de trein en fiets gaat, en dat u geen elektrische auto heeft maar wél een prima aansluiting op het elektriciteitsnet. Dus eigenlijk gaat dit hele bericht niet over u. Waarom bent u zo bang? Is het de verandering? Want morgen is er wéér een andere dag he…

  18. Klaasjan

    Het gaat hierboven b.v. over het traject van Houten naar Amsterdam. Dan ben je eindelijk in je auto Amsterdam binnen gesukkeld en moet je er vervolgens peperduur parkeren, áls je al een plaatsje in de buurt vindt. Persoonlijk kom ik veel liever per trein aan op een van de stations in de buurt waar ik moet zijn, loop dan een kort stukje, verblijf dan ergens ontspannen en hoef me ook geen zorgen te maken over op de terugweg aansluiten in de spitsfiles. De auto pak ik wel alleen ik zonodig in een boerendorpje zonder goede OV-verbinding als dat van Scherpschutter moet zijn.

  19. NS hef 1e klasse op!

    @MA

    Ja! Tegen de drukte ben ik al jaren voor het opheffen van de 1e klasse in de trein! En gewoon de rijken die kosten laten compenseren. Gewoon hogere belastingschijf (weer) invoeren. ‘2e klassers’ willen ook graag ruim zitten namelijk, i.p.v. staan op overvolle balkons. T.a.v. mensen die willen werken in de trein helpt wat meer stiltecoupé’s creëeren.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).