Wie langs de de nieuwe digitale reclamezuil op de Stadhuisbrug loopt, ziet de weersvoorspelling voor deze week: alleen maar regen met een temperatuur van 21 graden. Dit, terwijl het vandaag wel eens de warmste dag van het jaar zou kunnen worden.
Het bord is vorige week onthuld door wethouder Kees Geldof, hij ziet het ‘reclame- en publieksinformatiepaneel’ als een toevoeging voor de stad. Op het bord worden evenementen, het weer, tweets en reclame weergegeven. Het bord werkt dus echter nog niet naar behoren.
De gemeente laat weten niet over de inhoud van de reclamezuil te gaan. “Ontwikkelaar JCDecaux is daar verantwoordelijk voor, wij gaan niet bij alles checken of het wel of niet klopt”, aldus de persvoorlichting van de gemeente Utrecht. Op de vraag of ze nu wel actie gaat ondernemen luidt het antwoord: “Nee, daar bemoeien wij ons verder niet mee.”
Gekoppelde berichten
Stadhuisbrug heeft cultuur- en reclamezuil
Op de Stadhuisbrug is vanmiddag een grote, digitale reclamezuil onthuld. Op het bord worden evenementen,…
20 Reacties
ReagerenDat houdt de gemeente vast niet lang vol, want ze worden er natuurlijk wel op aangekeken.
Het weer op een groot reclamezuil voelt sowieso een beetje achterhaald aan. Top idee in de tijd dat mensen het weerbericht van het journaal of uit de krant haalde. Slecht idee in de tijd dat je op je horloge ieder moment van de dag het lokale en meest actuele weerbericht kan raadplegen.
Zo te zien staat ‘ie ingesteld op de verkeerde Utrecht, namelijk die in Suriname.
Waarom schrijft DUIC in dit bericht niet over de reactie van JCDecaux, en wel van de gemeente (die er blijkbaar niet van is)?
De gemeente heeft zich laten piepelen door JC Decauc, die er met geld vandoor gaan. De gemeente staat nu voor lul. Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha. Dat krijg je als je de publieke ruimte verkwanselt, uithoereert. Kan misschien iemand dat ding witkalken?
Leuk!
Moraal van het verhaal: “vertrouw commerciele uittingen nooit”
weer een uitzicht verpestend stuk straatmeubilair .
aan de reactie van gemeentezijde te zien gaat het alleen maar om
inkomsten.
Ongelofelijk!
Moraal van het verhaal: alles dat een gemeente van belastinggeld doet, lijkt niet op voorhand alleen gedoemd te mislukken, maar zal naar alle waarschijnlijkheid ook mislukken.
Laat dit soort dingen nou gewoon aan de markt over. Geen bedrijf dat tienduizenden investeert in dit soort hopeloos verouderde initiatieven, omdat men op voorhand bedenkt dat smartphones al in dit soort zaken voorzien.
@Jeroen Kaakdorst: In Suriname is het stukken warmer, ik denk dat het op Utrecht in Zuid-Afrika staat ingesteld.
Beter geen informatie dan desinformatie.
Nee Gemeente Utrecht, waarom zou je je daar mee bemoeien. Is alleen maar voor de domme burgers en toeristen. Niet belangrijk toch? Nee dat zijn alleen de ambtenaren! PFFFF Shame on you!
Tja, je als gemeente er niet mee bemoeien, je zou toch eens moe worden van je werk toch of je betrokken voelen bij je stad? Ik vind het gewoon uitverkoop van publieke ruimte. Wel de sier ermee maken en wethouders de boel laten openen, maar als het nietklopt of niet werkt, dan is het ons probleem niet. Typische Utrechtse ambtenaar!
@ Scheprschutter,
Toont dit nu je IQ?
JcDeceaux is een marktpartij hoor. In ruil voor de ruimte waar het bord mag staan, namelijk publieke ruimte, mag de gemeente wat info er op projecteren, maar JcDecaux verdient aan de reclame op het bord hoor. Het is een marktding, dat bord, juist aan de gemeente opgedrongen door een marktpartij als JcDeceaux, zoals ze dat met alle billboards en bushokjes in de publieke ruimte doen.
Juist, doordat de markt zich bij de overheid heeft binnegewurmd mislukt er veel bij de overheid. De markt int het geld en ij mogen als de belastingbetaler de kosten maken, Dat is zoals het spelletje wekt. Allemaal uitgedacht door met name VVD en PvdA en ook D’66. Dat is de werkelijkheid van Nederland.
Wat een drukte over een reclamezuil.Phhhhhhh… ??
Wat een passieve opstelling van de gemeente weer. Vooral geen verantwoordelijkheid nemen.
Als het een publieksinformatie-functie heeft dan moet de gemeente toch (enige) zeggenschap hebben over de content die op die zuil te zien is?
En zo niet, dan zeg je toch op z’n minst: we zullen contact opnemen met JCDeceaux en ervoor zorgen dat het in de toekomst beter gaat.”
Wat een gedoe om een weersverwachting. Een voorspelling is dit zeker niet redactie! En dat de redactie “alleen maar regen” leest, verbaast me ook.
Volgens mij zeggen deze symbolen dat de zon schijnt en dat er een bui kan vallen. De temperatuur zit er vanaf donderdag een paar graden naast, nou en?
Wel vreemd dat er geen naam van de weer provider vermeld staat; mogelijk een gejatte verwachting, want het weer mag nog steeds niets kosten!
@jansen 20/7/2016 – 11:56
Opmerkingen als ‘toont dit nu je IQ’ voegen in mijn beleving niets toe aan een discussie. Zullen we dat achterwege laten?
Ik vind dat u een uitermate eigenaardige redenering hanteert: “Het is een marktding, bedrijven wurmen zich naar binnen bij overheden en dingen diensten op aan de gemeente op en doordat het de markt is mislukt er veel bij de overheid”.
Curieus, in wel heel veel opzichten. Ten eerste en bovenal omdat een gemeente zelf niets produceert. Ze levert geen goederen, biedt geen diensten en ontwikkelt ook niets. Een overheid is per definitie aangewezen op marktpartijen om ook maar iets voor elkaar te krijgen. Zonder markt waren er geen pennen, computers, gebouwen, auto’s, papier, kleding, electriciteit of wat dan maar ook. Zelfs geen inkomen. Zonder markt bestaat een gemeente niet….
Ten tweede is uw gedachtengang curieus aangezien u de gemeente hier portretteert als een hulpeloos schaapje dat door de boze wolf gedwongen werd om een bord in de tuin te zetten. Zo is het natuurlijk niet. Een ambtenaar verstrekte hiertoe opdracht aan JCDeceaux en ging vervolgens glimmend van trots met het ding op de foto.
De markt verdient het geld. De overheid verbrast het aan dit soort hopeloze initiatieven. Bedrijven dwingen de overheid niets op. De overheid dwingt bedrijven dingen op (geef me je geld). Dat is de werkelijkheid.
Scherpschutter/ Hans Oudwijk; je reactie laat zien niet te begrijpen hoe het werkt. JcDeceaux benadert de gemeente, niet andersom. Daarnaast kost het de gemeente waarschijnlijk niets, zolang JcDeceaux er maar aan mag verdienen. In de tussentijd mag de gemeente wat info projexteren op het ding.
Voor iemand die niet weet hoe dit werkt doe je wel erg uit de hoogte.
waarom zou ik op een bord willen zien wat voor weer het is? Punt een heb ik een smartphone die dat weer geeft en punt twee ik ben al buiten dus ik merk al wat voor weer het is. Beter is om aan te geven welke weer code er van toepassing is. Al hoewel daar kun je ook niet meer op vertrouwen. Want code geel blijkt dat er gewoon niets aan de hand is. Bij code oranje kan er een buitje vallen en bij code rood dan zit je thuis en had je al bedacht vandaag is het geen weer om de stad in te gaan ik doe mijn boodschappen wel online. Kortom een nutteloze gadget van de gemeente.
Denk dat het vrijdag gaat regenen…