Het Maarschalkerweerdpad is gisteren officieel geopend, deze fiets- en voetgangersverbinding tussen station Utrecht Lunetten en de Koningsweg richting Galgenwaard/De Uithof moet minimaal 2,5 minuut tijdswinst opleveren.
Tezamen met de opening van de fietsroute werd tegelijkertijd door wethouder Lot van Hooijdonk en Ruud Kamp, lid van Bewonersoverleg Lunetten de laatste boom geplant op het voorplein van station Utrecht Lunetten.
Het voorplein heeftĀ naast de nieuwe bomen, ook nieuwe bushaltes, een nieuw parkeerterrein, nieuwe fietsstallingen en fietskluizen gekregen. De spoorverdubbeling en de verplaatsing van het treinstation zijn aanleiding geweest van de herinrichting van het voorplein.
Door het nieuwe Maarschalkerweerdpad is er minimaal 2,5 minuut tijdwinst, eigenlijk nog meer omdat fietsers niet meer bij de spoorwegovergang aan de Mereveldseweg moeten wachten. Fietsers over het Maarschalkerweerdpad rijden zonder oponthoud door de tunnel onder het spoor.

9 Reacties
ReagerenEn…. wat mag 2,5 minuten tijdwinst hebben gekost???
goh, is dat even een uitkomst. en fijn dat ik het weet. of zou ik al 3 maanden de verkeerde fietsroute hebben genomen? het fietspad op de foto heeft namelijk verdacht veel overeenkomsten met het fietspad dat 3 maanden geleden al is opengesteld.
Begrijpend lezen blijft lastig. “Officieel geopend” is wat anders dan dat je er al een poosje kan fietsen
Martin, zulke fietspaden zorgen ook voor meer verkeersveiligheid, elke fietser die een autovrije of -luwe route krijgt scheelt weer een potentieel ongeluk voor de rest van het verkeer.
Dankjewel Sjoerd voor je uitleg. Kun je ook uitleggen hoe je ongelukken voorkomt wanneer duizenden whatsappende en bellende fietsers (waarvoor dit projekt kennelijk bedoeld is) dit autoluwe stukje asfalt gebruiken?
@Luuk Upuuk; Dan kunnen die fietsers niet tegen auto’s aanrijden tijdens het bellen en whatsappen en heb jij er daarom ook geen last van. Handig toch?
Wat een negatieviteit luuk.
Lunetten? Daar wil je niet dood gevonden worden!
@de vries1: lekker inhoudelijke, boeiende en constructieve bijdrage!
@Sjoerd… Daar heb je wel een punt, maar dat was niet terug te lezen in het artikel. Verkeersveiligheid is een belangrijk punt, maar alleen de gebruiker er gebruik van maakt. Ik moet @Luuk wel een beetje gelijk geven want met 3 of 4 naast elkaar rijden en bellen/appen op de fiets en veiligheid gaan niet samen.
Een reactie iets te dik aanzetten ter verduidelijking kan soms geen kwaad en tovert vaak een glimlach tevoorschijn…. š