Nieuwe snellere fietsroute van Lunetten richting Galgenwaard en De Uithof - De Utrechtse Internet Courant Nieuwe snellere fietsroute van Lunetten richting Galgenwaard en De Uithof - De Utrechtse Internet Courant

Nieuwe snellere fietsroute van Lunetten richting Galgenwaard en De Uithof

Nieuwe snellere fietsroute van Lunetten richting Galgenwaard en De Uithof
Het Maarschalkerweerdpad is gisteren officieel geopend, deze fiets- en voetgangersverbinding tussen station Utrecht Lunetten en de Koningsweg richting Galgenwaard/De Uithof moet minimaal 2,5 minuut tijdswinst opleveren.

Het Maarschalkerweerdpad is gisteren officieel geopend, deze fiets- en voetgangersverbinding tussen station Utrecht Lunetten en de Koningsweg richting Galgenwaard/De Uithof moet minimaal 2,5 minuut tijdswinst opleveren.

Tezamen met de opening van de fietsroute werd tegelijkertijd door wethouder Lot van Hooijdonk en Ruud Kamp, lid van Bewonersoverleg Lunetten de laatste boom geplant op het voorplein van station Utrecht Lunetten.

Het voorplein heeft naast de nieuwe bomen, ook nieuwe bushaltes, een nieuw parkeerterrein, nieuwe fietsstallingen en fietskluizen gekregen. De spoorverdubbeling en de verplaatsing van het treinstation zijn aanleiding geweest van de herinrichting van het voorplein.

Door het nieuwe Maarschalkerweerdpad is er minimaal 2,5 minuut tijdwinst, eigenlijk nog meer omdat fietsers niet meer bij de spoorwegovergang aan de Mereveldseweg moeten wachten. Fietsers over het Maarschalkerweerdpad rijden zonder oponthoud door de tunnel onder het spoor.

Het nieuwe voorplein. Bron: Gemeente Utrecht
Het nieuwe voorplein. Bron: Gemeente Utrecht

9 Reacties

Reageren
  1. Martin

    En…. wat mag 2,5 minuten tijdwinst hebben gekost???

  2. robert jan van der horst

    goh, is dat even een uitkomst. en fijn dat ik het weet. of zou ik al 3 maanden de verkeerde fietsroute hebben genomen? het fietspad op de foto heeft namelijk verdacht veel overeenkomsten met het fietspad dat 3 maanden geleden al is opengesteld.

  3. sjoerd

    Begrijpend lezen blijft lastig. “Officieel geopend” is wat anders dan dat je er al een poosje kan fietsen

    Martin, zulke fietspaden zorgen ook voor meer verkeersveiligheid, elke fietser die een autovrije of -luwe route krijgt scheelt weer een potentieel ongeluk voor de rest van het verkeer.

  4. Luuk Upuuk

    Dankjewel Sjoerd voor je uitleg. Kun je ook uitleggen hoe je ongelukken voorkomt wanneer duizenden whatsappende en bellende fietsers (waarvoor dit projekt kennelijk bedoeld is) dit autoluwe stukje asfalt gebruiken?

  5. Michiel

    @Luuk Upuuk; Dan kunnen die fietsers niet tegen auto’s aanrijden tijdens het bellen en whatsappen en heb jij er daarom ook geen last van. Handig toch?

  6. sjoerd

    Wat een negatieviteit luuk.

  7. De Vries1

    Lunetten? Daar wil je niet dood gevonden worden!

  8. Ot

    @de vries1: lekker inhoudelijke, boeiende en constructieve bijdrage!

  9. Martin

    @Sjoerd… Daar heb je wel een punt, maar dat was niet terug te lezen in het artikel. Verkeersveiligheid is een belangrijk punt, maar alleen de gebruiker er gebruik van maakt. Ik moet @Luuk wel een beetje gelijk geven want met 3 of 4 naast elkaar rijden en bellen/appen op de fiets en veiligheid gaan niet samen.
    Een reactie iets te dik aanzetten ter verduidelijking kan soms geen kwaad en tovert vaak een glimlach tevoorschijn…. 😉

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).