NS wil meer treinen inzetten tussen Utrecht en Amersfoort | De Utrechtse Internet Courant NS wil meer treinen inzetten tussen Utrecht en Amersfoort | De Utrechtse Internet Courant

NS wil meer treinen inzetten tussen Utrecht en Amersfoort

NS wil meer treinen inzetten tussen Utrecht en Amersfoort
Foto: Robert Oosterbroek
De NS wil vanaf 2020 meer intercity’s inzetten tussen Utrecht en Amersfoort. Dat is een van de verbeteringen die vanaf 2020 van kracht moeten worden. Op belangrijke punten wil de NS voor reizigers een kortere reistijd en een betere overstap. Ook willen zij het aantal treinen per uur waar mogelijk verhogen.

De NS wil vanaf 2020 meer intercity’s inzetten tussen Utrecht en Amersfoort. Dat is een van de verbeteringen die vanaf 2020 van kracht moeten worden. Op belangrijke punten wil de NS voor reizigers een kortere reistijd en een betere overstap. Ook willen zij het aantal treinen per uur waar mogelijk verhogen.

Zo is het plan om het aantal intercity’s tussen Amersfoort en Utrecht verhogen van 4 naar 6 per uur. Hierdoor ontstaan meer reismogelijkheden en zal de kans op een zitplaats groter worden. Ongeveer 15.000 reizigers zouden hiervan profiteren.

Ook groeit het aantal reizigers tussen Utrecht en Deventer. Het aantal treinen op dit traject moet van 1 naar 3 per uur. Naar verwachting hebben zo’n duizend dagelijkse reizigers hier baat bij.

5 Reacties

Reageren
  1. paul

    Dat betekent dat de geluidsoverlast in mijn tuin met 50% gaat toenemen. De deur wordt platgelopen door actievoerders van GL cs tegen de A27 ivm geluidsoverlast. Gaat GL nu ook actie voeren tegen de geluidsoverlast van het spoor in mijn achtertuin?

  2. Frits

    @Paul
    Als het aantal treinen groeit van 24 naar 28 per uur, excl. goederentreinen, dan is dat geen toename van 50% in de geluidsoverlast.

    Misschien heb je het gemist, maar voor mensen zoals jij heeft de lokale politiek, waaronder maar niet uitsluitend GroenLinks, gestreden tegen het vervoer van gevaarlijke stoffen over het spoor. Het aantal goederentreinen tussen Amersfoort en Utrecht is flink afgenomen! Heb je dat gemist?

    Verder heb ik nog nooit gehoord van protesten tegen een toename van het verkeer op een autosnelweg. Dat van een snelweg of spoorlijn het ene jaar meer, en het andere jaar minder gebruik wordt gemaakt, is een vaststaand gegeven.

    Verder vind ik het bijzonder dat je naast een meer dan honderd jaar oude spoorlijn gaat wonen en dan gaat klagen over het lawaai.

  3. marcel

    @Frits Hear, hear!

  4. Jas

    Moet je voor de grap eens proberen naar school te gaan of te werken in Amersfoort, doe mij dan maar pleurisherrie bij mijn huis over elke ochtend 2 treinen moeten wachten en dan alsnog in de gang moeten staan terwijl je bijna over je nek gaat.

  5. Ronald

    Absoluut noodzakelijk om Nederland mobiel te houden. Hier dan wel een fijnmazig openbaar vervoer netwerk breien.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).