Nu al te weinig parkeerplaatsen voor nog te bouwen Hotel Amrâth Jaarbeursplein | De Utrechtse Internet Courant Nu al te weinig parkeerplaatsen voor nog te bouwen Hotel Amrâth Jaarbeursplein | De Utrechtse Internet Courant

Nu al te weinig parkeerplaatsen voor nog te bouwen Hotel Amrâth Jaarbeursplein

Nu al te weinig parkeerplaatsen voor nog te bouwen Hotel Amrâth Jaarbeursplein
Nog voor de start van de bouw van de Galaxy Tower aan het Jaarbeursplein, waarin Hotel Amrâth komt, blijkt dat er waarschijnlijk op werkdagen en op koopavonden te weinig parkeerplekken zijn voor de hotelbezoekers. Wethouder Victor Everhardt heeft bekendgemaakt dat hotelgasten op die tijdstippen gebruik mogen maken van het parkeerareaal van de Jaarbeurs.

Nog voor de start van de bouw van de Galaxy Tower aan het Jaarbeursplein, waarin Hotel Amrâth komt, blijkt dat er waarschijnlijk op werkdagen en op koopavonden te weinig parkeerplekken zijn voor de hotelbezoekers. Wethouder Victor Everhardt heeft bekendgemaakt dat hotelgasten op die tijdstippen gebruik mogen maken van het parkeerareaal van de Jaarbeurs.

Het viersterrenhotel komt te zitten op de onderste zeven verdiepingen van de toren. In totaal komen er 250 hotelkamers. Boven het hotel komen 330 verschillende vrije sector huurappartementen: van penthouses tot kleine studio’s. In de Galaxy Tower wordt een parkeergarage gerealiseerd, maar naar verwachting biedt deze dus niet voldoende plek.

Eerder schreef DUIC al over de komst van dit hotel.

Gekoppelde berichten

21 Reacties

Reageren
  1. Erwin

    De parkeergarage Vredenburg staat nooit vol en is op loopafstand.

  2. Gerben

    En wie zegt dat alle gasten van het hotel met de auto komen? Alsof de parkeergarage onder het Vredenburg op koopavonden vol staat? Lijkt me dat dit hotel voornamelijk congres bezoekers gaat trekken en mochten het toeristische bezoekers zijn, nemen de meeste vanuit Schiphol toch taxi of trein.

  3. Driekus

    @ Erwin

    Nogal logisch dat die parkeergarage nooit vol is. Volledig onbereikbaar.

  4. Erwin

    @Driekus Je kunt er van twee kanten in rijden vanaf een invalsweg en je bent meteen midden in de stad. Wat wil je nog meer?

  5. cas

    @ gerben, daar zijn mooie normen voor die door ervaring en onderzoek tot stand zijn gekomen. Los dat het niet helemaal precies klopt, geeft dit natuurlijk wel een betrouwbare indicatie waar je naar zou moeten werken. Het geeft wel weer de incompetentie van de gemeente weer. Het lijkt inmiddels bijna of ze het bewust doen, en uiteraard nalaten om een oplossing te zoeken (iets met rotsoord en 500 meter cirkel…).

  6. Levensgenieter

    Het lijkt me heel simpel: net zoals bewoners van nieuwe huizen overal in het land tegenwoordig hun eigen stalling op eigen erf moeten realiseren moet dit hotel, maar elk openbare ruimte innemend project, gewoon voldoende ondergrondse parkeerruimte realiseren. Als dat ten koste gaat van te exploiteren andere ruimte dan is dat maar zo. Elke discussie over het te verwachten reisgedrag van gebruikers (en dat wisselt opportunistisch nogal snel) is oeverloos en dan ook zinloos.

  7. Gerard vd Vecht

    De parkeerplekken voor het hotel gaan ten koste van de beursbezoekers.
    De hotelgasten zullen deels bestaan uit standhouders en die wagens blijven natuurlijk dan meerdere dagen staan.
    Er zijn al parkeerplekken gereserveerd voor de bioscoop en later wordt het hele terrein volgebouwd.
    Ik denk dat alles in de soep loopt ,maar de gemeenteraad wil dat Utrecht groeit tot Frankfurt aan de Krommerijn.
    Standbouw vd Vecht.

  8. JdV

    @Erwin. Waarschijnlijk ben je zelf geen automobilist. De laatste 500 meter weg naar de ingang van de garage kost je op zaterdag tussen de 15 en 30 minuten. Maakt niet uit van uit welke richting je komt. En dan hou ik het nog binnen redelijke grenzen. Het komt geregeld voor dat het afrijden van de catharijnesingel in de spits meer dan 40 minuten in beslag neemt.

  9. Nonsens

    @ JdV

    Je loopt hier, zoals gewoonlijk, weer eens de boel op te ruien en gewoonweg leugens te verkopen. Het duurt zeker geen 15-30 minuten om de parkeergarage te bereiken (over de laatste 500 meter) en al helemaal geen 40 minuten. Regelrechte nonsens. Niet verwonderlijk voor een reaguurder (die vanuit zijn waan en politieke opvattingen die overeenkomen met waan, reageert).

    Het enige dat op de singel gebeurt is dat het verkeer gereguleerd wordt door verkeerslichten. Nogal normaal midden in een stad. Dat is geen oponthoud, maar hoort bij de verkeersregulatie. Zelfs met wachten voor de stoplichten doe ik er niet langer dan 10 minuten over om van oost-naar west of van noord naar zuid te rijden. Ook op zaterdag. Nonsens dus. Opruien en ophitsen eerder.

  10. WvR

    @Gerard vd Vecht:

    “…Ik denk dat alles in de soep loopt …”
    Stel je toch niet zo aan zeg. Ik voorzie vooralsnog geen apocalyptische taferelen

    “…Standbouw vd Vecht…”
    Ah. Zeg dan gewoon dat je je zorgen maakt over de bereikbaarheid en of parkeergelegenheid ten behoeve van je standbouwbedrijf. Is een begrijpelijke zorg, en komt beter over dan rare teksten als “..maar de gemeenteraad wil dat Utrecht groeit tot Frankfurt aan de Krommerijn…”

  11. Driekus

    Beste Erwin. Wat ik nog meer wil: een bereikbare binnenstad. Je kunt niet bij die ingangen van de garage komen. Vaak staat het al vast op het Westplein richting Daalsetunnel.

    En nonsens, ook wel Jansen, die praatjes van jou worden ook steeds voorspelbaarder. Voor jouw informatie: ik deed er vorige week op een doordeweekse middag 40 (VEERTIG) minuten over om vanaf het NH hotel op het Smakkelaarsveld te komen. En ja, helaas moet ik af en toe met de auto.

  12. JdV

    @driekus. Klopt helemaal. Ook ik heb als automobilist die ervaring. Geef niet teveel aandacht aan nonsens/jansen. Aan de inhoud van zijn reacties kun je al zien dat je hem niet te serieus moet nemen.

  13. Rob H.

    Driekus 7/6/2017 – 19:18

    De binnenstad is uitstekend bereikbaar. Vanuit alle richtingen uit het land stopt er ieder kwartier een trein, er rijden talloze bussen en vanaf iedere rand van Utrecht ben je er binnen een kwartier met de fiets. Als u zonodig met een auto de stad in wilt, een stad die daar van oudsher niet voor gebouwd is, dan zult u een paar minuten extra moeten rekenen.

  14. Willem

    He @Driekus: waarom neem je in godsnaam de auto om van het NH hotel naar het Smakkelaarsveld te gaan. Tip: in twee minuten kun je dit lopen, in een halve minuut fietsen.
    Succes man!

  15. Paul

    Ik snap het niet. Bij de Bijenkorf verbouwing waren er onvoldoende parkeerplekken en liep de verbouwing maanden vertraging op. Zijn hier dan geen voorschriften?
    En hoezo parkeerplekken voor auto’s. De gemeente doer er alles aan om de auto te weren. Zou dus mooi zijn als ze niet toestaan dat gasten met auto komen, maar ja dan staan oarkeergarages nig verder leeg en komt gemeente in het nieuws bij het programma “van onze centen” omdat er dan geen auto meer over de fly-over op het 24 Omtoberplein rijdt.
    Dubbelzinnig beleid!

  16. JdV

    @Rob H. Op Rotterdam na zijn ongeveer alle steden in NL gebouwd voordat begin 1900 de auto aan haar opmars begon. Desalniettemin zijn in het overgrote deel van NL de stadscentra prima te bereiken met de auto. De problemen rondom de bereikbaarheid van het centrum van Utrecht ontstaan niet door historische/geografische problemen maar door beleidskeuzes.
    Overigens is de oude binnenstad van Utrecht ook van oudsher niet gebouwd om tienduizenden fietsers per dag te faciliteren. Kijk maar eens naar de dagelijkse fietsfiles en ontelbare oerlelijke (popup) fietsenstallingen. Zullen we dan consequent zijn en het fietsverkeer in Utrecht dat van a naar b moet dan ook maar via een ring omleiden in plaats van de kortere route door het centrum te laten nemen?

  17. Sjaak

    Hahaha die @JdV toch… recentelijk nog in Amsterdam, Sneek, Culemborg, Groningen, Ermelo, Haarlem en Den Burg geweest, om maar wat gemeenten te noemen. Centra prima te bereiken met de auto? Hahahahaha

  18. Driekus

    @ Willem

    Klein lesje geografie. Op weg naar mijn huis in de binnenstad kom je vanaf de A2 onder meer langs het NH hotel. En een stukje verderop langs het Smakkelaarsveld. En op dat stukkie weg staat het nogal eens vol met auto’s..

  19. Rob H.

    JdV 8/6/2017 – 9:13

    Het centrum van Amsterdam goed bereikbaar met de auto? Het centrum van Den Haag goed bereikbaar met de auto? Dat is niet bepaald makkelijker dan Utrecht. Dat geldt zelfs voor een Nijmegen of een Groningen.

    Overigens ben ik het met uw tweede punt eens. In mijn tijd dat ik van Zuilen naar de Uithof moest meed ik de binnenstad (fietsen via het Griftpark en de Berenkuil) en zo zijn er andere routes te verzinnen om sneller van A naar B te komen. Maar hierin kan ik alleen voor mezelf spreken. Wat mij betreft mag daar rustig beleid van gemaakt worden.

  20. Toine Goossens

    In bepaalde kringen wordt er bij dit soort nieuws de champagne ontkurkt. Hebben we ze weer eens lekker te pakken!

  21. Sollie

    @ Driekus

    Wellicht wat dichter bij uw werk gaan wonen of iig niet in het centrum en meer tussen da A2 en het NH hotel in, lijkt mij een slimme optie, ipv de hele verkeerssituatie willen aanpassen aan jouw persoonlijke situatie?. Komt er ook weer een plek vrij voor iemand die in het centrum of daar omheen werkt en ook graag een wat kortere reistijd krijgt en daardoor te voet of op de fiets naar het werk kan. Ik noem maar eens een simpele oplossing. Iets met keuzes en consequenties.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).