Ontevreden machinisten en conducteurs protesteren in Utrecht | De Utrechtse Internet Courant Ontevreden machinisten en conducteurs protesteren in Utrecht | De Utrechtse Internet Courant

Ontevreden machinisten en conducteurs protesteren in Utrecht

Ontevreden machinisten en conducteurs protesteren in Utrecht
Gefrustreerde machinisten en conducteurs van de NS komen op woensdag om 13.00 uur naar het werkoverleg bij het hoofdkantoor in Utrecht om een ‘lijst van ongenoegens’ aan te bieden bij de directie. De actie kan grote gevolgen hebben voor het treinverkeer in heel Nederland. 

Gefrustreerde machinisten en conducteurs van de NS komen op woensdag om 13.00 uur naar het werkoverleg bij het hoofdkantoor in Utrecht om een ‘lijst van ongenoegens’ aan te bieden bij de directie. De actie kan grote gevolgen hebben voor het treinverkeer in heel Nederland. 

Machinisten en conducteur van het collectief AMK (Amsterdams Machinisten Kollectief) worden opgeroepen om zich met z’n allen te verzamelen bij het hoofdkantoor in Utrecht. ‘De mondfluit en het gele vest graag meenemen’, aldus het Facebookbericht. Overigens zijn alle machinisten en conducteurs uit Nederland welkom de actie te steunen.

Wat de actie voor de treinreizigers betekent, is moeilijk te zeggen. “Het is voor ons nog volstrekt onbekend of machinisten en conducteurs van hun trein afstappen om naar het overleg te gaan”, aldus een AMK-woordvoerder tegen RTV Utrecht. Hij zegt dat wanneer er drie of meer machinisten besluiten hun trein in Utrecht stil te zetten en uit te stappen voor het werkoverleg, dat al grote gevolgen kan hebben voor het treinverkeer in heel Nederland.

Frustratie

Het AMK mist een integrale benadering binnen de NS. “Een bedrijf leiden is topsport. We missen in de lagere leiding de topsporters. Steeds meer medewerkers hebben het gevoel een vreemde te zijn in hun eigen bedrijf.” De NS-medewerkers ervaren veel last van de nieuwe dienstregeling. “Was het vroeger behapbare veranderingen, nu is het een constante kakofonie van veranderingen die je nauwelijks bij kunt houden. Als je het meldt bij je teammanager heeft deze geen tijd voor je, begrijpt je niet of wil je niet begrijpen.”

5 Reacties

Reageren
  1. Jelle

    Fijn dat ze de mensen die uiteindelijk hun salaris betalen (de passagiers) de dupe laten worden van hun ‘frustraties’. Je zou maar een tentamen hebben, of een begrafenis.

  2. Pay peanuts, get monkeys

    Anders gedacht Jelle: als ze zó belangrijk zijn voor jou en de rest van ons land, moet er misschien goed voor deze mensen gezorgd worden.

  3. JdV

    @Jelle. Dit was al ver van te voren aangekondigd. Er zijn genoeg andere manieren om van a naar b te komen bij een begrafenis of tentamen.

  4. Dirk

    Ik mis een verantwoording/uitleg van de stakers naar de NS-klanten waarom zij deze maatregel nemen. En dat zegt mij genoeg over wie er bij deze medewerkers op de eerste plaats komt (zijzelf en niet de NS als organisatie die de doelstelling heeft om reizigers op tijd te vervoeren).

  5. Dirk

    JdV 10/1/2017 – 14:42
    Dat is zijn punt niet.

    Klanten kunnen ook permanent een andere oplossing vinden om nooit meer de trein te hoeven nemen. Over jezelf in de voet schieten gesproken.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).