Oog in Al, omgeving Julianapark, deel Kanaleneiland en Transwijk worden vanaf mei betaald parkeren Oog in Al, omgeving Julianapark, deel Kanaleneiland en Transwijk worden vanaf mei betaald parkeren

Oog in Al, omgeving Julianapark, deel Kanaleneiland en Transwijk worden vanaf mei betaald parkeren

Oog in Al, omgeving Julianapark, deel Kanaleneiland en Transwijk worden vanaf mei betaald parkeren
In verschillende Utrechtse straten wordt vanaf mei volgend jaar betaald parkeren ingevoerd. Dit geldt onder andere voor verschillende gebieden in de wijk Noordwest, heel Oog in Al, Halve Maan en Den Hommel, Kanaleneiland-Zuid, de woonboulevard, Transwijk en een deel van Voordorp

In verschillende Utrechtse straten wordt vanaf mei volgend jaar betaald parkeren ingevoerd. Dit geldt onder andere voor verschillende gebieden in de wijk Noordwest, heel Oog in Al, Halve Maan en Den Hommel, Kanaleneiland-Zuid, de woonboulevard, Transwijk en een deel van Voordorp

In de wijk Noordwest gaat het grofweg om het gebied dat ten zuidoosten van de Marnixlaan en Sint-Josephlaan ligt, de straten die grenzen aan het Julianapark en het buurtje dat ten noordoosten van het park ligt. Op de kaartjes hieronder is te zien om welke straten het gaat.

Tekst loopt door onder afbeeldingen

Oog in Al

In een klein gebied van Oog in Al moeten automobilisten al betalen om hun voertuig te parkeren. Straks moet dat in de hele buurt. Daarnaast wordt de maatregel ook ingevoerd in de Halve Maan en Den Hommel.

Tekst loopt door onder afbeelding

Kanaleneiland

In Kanaleneiland wordt het gebied tussen de Bevrijdingslaan, Beneluxlaan, Europalaan, Aziëlaan en het Amsterdam- Rijnkanaal betaald parkeren. In Kanaleneiland-Noord wordt de maatregel vanaf 1 november 2025 ingevoerd.

Tekst loopt door onder afbeelding

Tussen 06.00 en 11.00 uur

In alle bovenstaande gebieden moeten automobilisten straks van maandag tot en met vrijdag, tussen 06.00 en 11.00 uur, 5,22 euro per uur betalen. Bewoners kunnen een vergunning aanvragen die voor de eerste auto 41,37 per kwartaal kost en voor de tweede 103,44 euro per drie maanden. Voor een bedrijfsauto kost een vergunning 151,59 euro per kwartaal.

Er zijn daarnaast ook andere vergunningen. “Zo is er een gratis vergunning voor mensen met een gehandicaptenparkeerkaart, een vergunning voor deelauto’s en voor een huur/leenauto”, schrijft de gemeente Utrecht. Uiteindelijk wordt betaald parkeren in de hele gemeente Utrecht ingevoerd. Op deze kaart is te zien waar de maatregel nu al geldt.

Gekoppelde berichten

46 Reacties

Reageren
  1. Nico

    Het bijna voor niets deze betaaldparkeren maatregel zogenaamd vanwege de parkeerdruk. Zelfs waar geen problemen zijn met parkeren MOET straks betaald worden. Wees eerlijk gemeente Utrecht en zeg gewoon dat het is om een boel geld binnen te harken omdat u te veel uitgeeft. 41,37 per kwartaal kost en voor de tweede 103,44 euro per drie maanden. De 2de auto is wel een heel vette melkkoe.
    Ach, wat gaat er niet omhoog door deze bodemloze put welke gemeente Utrecht heet want buiten parkeren wordt ook de OZB zwaar verhoogt.
    En bedankt maar weer…..

  2. Realist

    Gewoon een autocratisch besluit. Dit getuigt van weinig gevoel bij de bevolking aldaar die hier mee te dealen heeft.

  3. lezer

    Wat vind Denk hiervan? Je leest de laatste tijd vooral het college geluid en minder tot niet wat de oppositie er van vindt.

  4. Koel Hoofd

    Kloppen die tijden wel, alleen betaald parkeren tussen 6u en 11u ‘s ochtends?

    Dat blokje naast de st Josephlaan is sociale woningbouw.
    Autorijden is exclusief voor de rijken want dat is groen en sociaal?

  5. Ron

    Hier in Leidscherijn zijn er zòveel mensen met 2 of 3 auto’s, die GROTENDEELS voor de deur NIKS staan te doen. Hierdoor is het steeds moeilijker een parkeerplek te vinden. Als je 3 autos kan betalen, koop dan een huis met eigen oprit. Maar gun een ander ook de kans tenminste in eigen straat te kunnen parkeren.

  6. Rob H.

    @koelhoofd: Dat blokje aan de Josephlaan ligt vlak naast station Zuilen en wat busverbindingen richting het centrum. Daar worden veel auto’s gratis “gestald” om daarna het centrum in gegaan.

  7. Joost

    @Koel Hoofd, die tijden kloppen, hebben wij hier in Hoograven ook.

    Deze tijden zorgen ervoor dat er geen ongewenst nachtelijk parkeren plaatsvindt vanuit naburige wijken, maar ook dat mensen die in de stad werken niet in de wijken gaan parkeren. Werkt best prima.
    Na 11:00 kan je gewoon je schoonmoeder of kinderen ontvangen, zonder dat ze hoeven te betalen.

  8. Rob

    Probleem van Utrecht is dat we veel te veel studenten hebben. En zolang ze studeren stemmen ze links. Als ze klaar zijn en uit de stad vertrekken stemmen ze VVD! Zo komen wij helaas aan een linkse raad. Dus afbouwen dubieuze studierichtingen, en alle studies inderdaad verplicht in het Nederlands. Hopelijk levert dat minder studenten op. Dat kunnen vvd en wellicht weer de christelijke partijen een raad vormen en stoppen met al die onzin.

  9. Louise

    @Koel Hoofd Ja, die venstertijden kloppen. Dat zou mensen die voor hun wetk willen parkeren en de vouwfiets uit de achterbak halen, moeten afschrikken. Omdat het nu voor 11.00 uur waarschijnlijk rustiger blijft en na 11.00 uur drukker wordt, is er een grote kans dat de venstertijden moeten worden uitgebreid.

  10. Theo

    @ Koel Hoofd,
    Ja die tijden kloppen. Het is zogenaamd bedoeld om forenzen te ontmoedigen hun auto in een woonwijk te parkeren om met het OV verder te rijden. De echte reden van dit tijdsslot is uiteraard zodat iemand met een voltijd baan, die dus overdag z’n auto niet voor het huis heeft staan, als nog een parkeervergunning moet aanschaffen.

  11. M.A

    Heel bijzonder dat in lombok al jaren betaald parkeren is voor bezoek 99 jarige moeder 7 euro per uur gevolg geen bezoek meer bezoek is ook al op leeftijd
    Geen bus in Kanaalstraat
    Moeder heeft al 30 jaar gen auto meer sinds zij weduwe is Wij mantelzorgers waarvan zij afhankelijk is mogen met korting 3 euro per uur betalen moet zij met alleen AOW voorschieten via app Kom zelf 2 x per week uit oosten van land zij is afhankelijk van ons maar daar heeft Utrecht geen boodschap aan Zij heeft recht op U pas zit niets bij waar zij gebruik van kan maken maar mag niet voor parkeren zoals ik gevraagd heb gebruikt worden

  12. Bernard Prins

    Zonder parkeervergunningen zou Oog in Al vol staan met auto’s van forensen, dus die vergunningen zijn er zeker niet alleen om de gemeentekas te spekken. Bewoners, zoals ik, zijn er daarom blij mee, zeker gezien de sympathieke venstertijden, waardoor bezoek nog steeds gratis kan parkeren. En in relatie tot het bezit van een auto is nog geen € 14 per maand een koopje om met je lelijke blik de openbare weg te ontsieren.

  13. M.A

    Ja maar waarom in yuppenwijk oog in Al wel gratis parkeren bij mijn moeder in de straat werd ook geparkeerd door auto’s van forensen
    De ouderen afhankelijk van bezoek zijn toch niet anders dan de oog invallers
    Heb toch de uitzondering bijzonder gevonden meeste mensen in oog in al kunnen het prima betalen

  14. Inge

    Wat ik niet helemaal snap is dat maar klein gedeelte van wijk ten noorden van het Julianapark betaald parkeren wordt, terwijl aan overkant ASW vanaf Marnixlaan gratis blijft. Dat is (figuurlijk EN letterlijk een scheef beleid en lijn).
    en dat stuk is flinke uitbreiding. vanaf watertoren (grofweg) komt er nu in 1x bij. dat is gewoon 1 km. Dus waarom dat gebied achter het park er eigenlijk er gelijk bij getrokken wordt, valt me wel op. Dat wordt in Oog in Al en op Kanaleneiland logischer gedaan.

  15. Arie

    Die tijden zijn echt belachelijk. Vanaf 06.00u om de bewoners zo min mogelijk last te laten ervaren… doe dat dan vanag 09.00. Prutsers!

  16. Nina

    @ M.a.
    Op zondag is in Lombok het parkeren gratis.

    Je kunt ook een parkeervergunning voor mantelzorg aanvragen. Die kost 39,59 voor 3 maanden. Misschien is dat een optie voor jou en andere familieleden?

    https://loket.digitaal.utrecht.nl/nl/products/parkeervergunning-mantelzorg-aanvragen

    Voor mantelzorgers is er ook parkeerkorting van 75%.

    https://loket.digitaal.utrecht.nl/nl/products/parkeerkorting-mantelzorg-of-thuiszorg-aanvragen

    Hoop dat dit je helpt.

  17. Ooginaller

    Ein-de-lijk. Ik woon precies op de betaaldparkerengrens en elke ochtend is het raak. Komt er weer zo’n stoet truzen de auto voor mijn deur neerzetten om vervolgens op de uit de kofferbak getrokken vouwfiets naar het Stadskantoor of de Rabobank te vertrekken. (Inderdaad: zo ongeveer op t CS.)

    Parkeren kunnen ze echt geen van allen. Ik heb wel eens letterlijk door mijn eigen heg moeten klimmen om mijn voortuin uit te kunnen. Ook de pakketbezorgbusbestuurders zullen blij zijn: ze staan ook geregeld midden op straat, zodat ze er niet door kunnen.

    Ik hoop dat dit nu endelijk is opgelost.

  18. Nina

    @ Inge

    Dat is het idee van de uitbreiding van het betaald parkeren-gebied. Er ontstaat parkeeroverlast wanneer in de naastliggende buurt betaald parkeren wordt ingevoerd en alle langparkeerders in het niet betaald parkeren-gebied gaan staan. Uiteindelijk ben je dan als bewoners soort van blij dat je kan gaan betalen voor een parkeerplek.

  19. Marcel Visser

    Er zal vast overleg geweest zijn met de bewoners van al deze locaties. Zo werkt dat toch in een democratie? De meerderheid beslist en ik kan mij goed voorstellen dat in Tuindorp en Overvecht 55% voor parkeer geld is. Ik kan mij voorstellen dat Utrecht in zijn geheel een meerderheid heeft voor betaald parkeren. Zo werkt dat in een democratie. Je krijgt wat je vraagt ook als je het niet vraagt. Zo werkt dat in een democratie. Dus iedereen die hier zuur loopt te doen zit ernaast. Ons bestuur voert uit wat een meerderheid wil. Zo werkt dat in een democratie. Mensen weten zelf wat goed voor hun is dus daarom heb je ook allemaal blije mensen in deze wijken. 50 euro per kwartaal kan iedereen makkelijk missen. Anders heb je geen auto. Want als je dat uitrekent wat dat kost wil je geen auto. Ben blij dat iedereen blij is met de boete voor parkeren. Of zeg ik nu iets verkeerds?

  20. Jochie

    Wat slim die tijden. Fijn dat het zo deels nog gratis blijft😃. En die eerste vergunning is goed betaalbaar. Tweede vaak niet nodig. En nu hopelijk snel minder blik op de weg. Utereg het mooist van allemaal!

  21. Niet te geloven

    Snap de tijd ook niet 0600 -11.00
    Ik woon 5 km van centrum je denk toch niet dat ze hier de auto parkeren om naar het centrum te gaan is gewoon een verdien model

  22. Elisabeth

    Wij ‘rivierenwijk,dichterswijk. Etc. Hier ia al min 15 jaar betaald parkeren. Dus waar hebben ze het allemaal over. Waarom niet gelijk iedereen hetzelfde door heel Utrecht. Weet iedereen waar hij aan toe is.
    Succes.

  23. Bas

    Goede zaak! Al vind ik dat ze de parkeervergunningen wel duurder hadden mogen maken. Bijvoorbeeld 150 per kwartaal en tweede auto 300.

  24. HenQie

    @Arie mijn idee idd. Zou je heel veel bewoners mee ontlasten en op zich logisch zijn, mijn auto staat na 09.00 niet meer op de stoep doordeweeks. Maar de Partij is er natuurlijk niet voor het proletariaat. Dat weet toch iedereen. Nu is het zo dat ik hier niet eens geen parkeervergunning kan krijgen (2000 adressen op 1 vierkante kilometer) en als monteur kan ik nu eenmaal niet met de bakfiets door heel West-Nederland.

  25. Wies

    Helemaal prima, maar laat de eerste vergunning max € 15,- kosten en de tweede vergunning nog duurder. Zo zorg je dat de eerste auto altijd nog enigszins betaalbaar blijft voor mensen met een lager inkomen. Ik weet nu al dat die € 41 elk jaar met 10% stijgt.

  26. Meneer Harmsen

    Het is een weer zo’n actie van GL. Verder commentaar lijkt me overbodig

  27. BW

    @Bernard Prins
    Maar op dit moment hééft OiA geen parkeervergunningen en het staat toch niet vol met auto’s van forensen? Ik woon er zelf en ik weet natuurlijk niet exact welke auto van wie is, maar mijn algemene beeld is dat veel auto’s ‘s morgens vertrekken en ‘s avonds weer terugkeren. We zullen zien of dat beeld na mei verandert, maar dat suggereert dat het toch echt om locals gaat.

    Ik heb overigens weinig bezwaar tegen de invoering (kosten zijn te overzien en het zal vast wel wát parkeerdruk verminderen), maar de tijden begrijp ik niet goed. Als je een dag in Utrecht wil shoppen oid dan parkeer je auto maar om 11:05, met de bus sta je in 5 minuten op CS en dan kun je nog steeds de hele dag gratis parkeren. Trek de window dan maar gelijk door naar 19:00 of zo, mijn vergunning is toch al betaald.

  28. Harm

    Wat ik me afvraag is hoe.
    Welke apps gebruikt men? Of neemt men de boetes gewoon voor lief? Parkeergeld betalen is leuk voor op de zaterdag, maar doordeweeks heeft men daar geen tijd voor. Ik heb het over schoonmakers, verzorgers, bezoek, werklui. Maargoed, ik zie dus ook heel veel vaak de scanauto langs rijden.

    Het gaat erom de inkomsten te verhogen, niet de uitgaven te verlagen.

  29. Eric

    Beste burgers met een auto,lees vandaag het nieuws eens. Linkse Gemeentes, waaronder uiteraard Utrecht, willen over een aantal jaren alle benzine en dieselauto’s gaan verbannen! U leest het goed….alle auto’s!!!

    U kunt uw auto dan weg doen om elektrisch te gaan rijden wat voor heel veel burgers onbetaalbaar is.Of U moet gaan verhuizen om uw broodnodige 4 wieler te kunnen behouden. Maar verhuizen gaat in de meeste gevallen niet lukken vanwege de woningnood, als u al wil verhuizen uit uw opgebouwde habitat!

    Zo gaat ” links ” met uw leven en belangen om!

    Het word de hoogste tijd dat niet alleen de Overheid, maar ook de oppositie gaat ingrijpen!

  30. De Beun

    Waarom alleen parkeervergunning voor auto’s?
    Op sommige plekken struikel je over de fietsen.
    En hoe zit het met aannemers ed. Moeten die ook gaan betalen?

  31. Vak J

    Beste ouders/burgers….

    U moet uw kinderen door weer en wind op de fiets/bakfiets naar de sportclubs gaan brengen, immers…parkeren zal onbetaalbaar gaan worden!.

    Met dank aan dit “linkse inclusieve College”

  32. Tom

    Eric, mag ik je er van bewust maken dat olie vervuilend is, opraakt en er goede alternatieven voorhanden zijn die voor een groot deel van de bevolking binnen handbereik liggen (en zelfs voordeliger zijn dan het fossiele alternatief).

    Dat de overheid (niet alleen linkse gemeentes) u stimuleert om voor dit alternatief te kiezen lijkt mij gezien de voordelen helemaal niet gek. De gemeente is vooralsnog aan het onderzoeken wat ze willen wat betreft benzine auto’s. Ik zou mij kunnen voorstellen dat binnenkort oude vervuilende benzine auto’s uit het stadscentrum verbannen worden. Lijkt mij niet een gek begin toch?

  33. Loek

    @ Eric

    Vanaf 2035/ 36 worden er geen nieuwe diesel en benzine personenauto’s meer geproduceerd in Europa. Dat hebben de fabrikanten zelf onderling afgesproken.

    Dat is al over 10 jaar.

    Daar is niks “links” aan. Bedrijven hebben dit zelf bepaald.

    Zo raar is het ontmoedigen van brandstofauto’s langaam aan dus niet.

    Misschien ben je ook wel gewoon dom om nu een privé (dus niet zakelijk via je bedrijf) een gloednieuwe brandstofauto aan te schaffen van enkele tienduizenden euro’s, gelet op de toekomst. 2e hands? Ok. Leasen? Ok. Via je bedrijf? Ok. Maar privé met veel eigen geld? Gewoonweg dom. Diesels worden overigens nauwelijks nog verkocht. Nog maar een paar honderd voertuigen per jaar in heel Nederland. Die sterven dus al uit. Helemaal niet raar dat gemeentes op een gegeven moment op basis daarvan beleid ontwikkelen. Sowieso is het niet zo slim om op een gegeven moment dagelijks in auto’s van 20 jaar oud (of ouder) te rijden, niet alleen vanwege de onderhoudskosten die steeds meer gaan stijgen, maar ook vanwege het gebrek aan veiligheid van die voertuigen voor jou, en andere inzittenden, in vergelijk met gloednieuwe modellen.

    De overheid heeft overigens altijd bepaald welk type voertuig wel of niet toegestaan is. Dat is niet voorbehouden aan linkse overheden, ook rechtse overheden doen dat. Onder neolibeeraal rechts beleid zijn er ook jarenlang subsidies op de aanschaf van benzine en zeker ook dieselauto’s uitgedeeld, vooral subsidies op leasebakken e.d.. De afgelopen jaren op elektrische auto’s. Niet door een linkse regering overigens, maar door VVD regeringen. De laatste echt linkse regering eindigde alweer in 1977. Voordat ik geboren werd.

    Om je trouwens gerust te stellen, een proefballon is nog geen plan. In Nederland worden doorgaans, totdat radicaal rechts de boel overhoop ging gooien, compromissen gesloten. De 1 vind dat, de ander dat, je komt elkaar ergens in het midden tegen. Radicaal rechts vind het leuker om iedereen tegen elkaar op te stoken. Gevolg> je komt nergens meer. Er wordt niks besloten, met veel gevolgen voor jou en mij. Zeker gelet op de dagelijks stijgende kosten.

    Ik word zo moe van dat geweeklaag over links. Nederland is geen links land. Ook nooit (echt) geweest. Het beedrijfsleven heeft hier altijd in grote mate bepaald welke politieke koers er gevaren wordt. Dat was in de gouden eeuw al zo. Alles voor het geld.

    Heb je het nieuws vandaag over de wéér gestegen boodschappenprijzen al gelezen? Er is geen verklaring voor, behalve dat winkels, zeker supermarkten, gewoon willekeurig, zonder verklaring, almaar de prijzen aan het verhogen blijven, waarschijnlijk om nog meer winst te maken. Je weet ook dat VNO NCW (de werkgevers en bedrijfslobby) dit huidige erg rechtse kabinet erg warm gesteund heeft? Waar blijft het kabinet nu? Waar is de PVV nu? Die beloofden toch lager levensonderhoud? O f hebben ze hun kiezers (weer) een rad voor ogeen gedraaid?

    Waar blijft het rechtse kabinet trouwens met een snoeiharde aanpak van de steeds zichtbaar wordende en inmiddels flink in het dagelijks leven geïntegreerde misdaadscene in NL? Het regent dagelijks bomexplosies bij voordeuren en apartementen. Met veel gevaar voor onschuldige omstanders, buren, kinderen die in slaapkamers liggen te slapen, etc.. Zeker bij vergisaanslagen. Ik hoor het rechtse kabinet hier nog niet eens over. Dit bedreigt ons allemaal!!! Wat gaan ze doen tegen de weer stijging van de zorgkosten en stijgen van de ziektekostenverzekering? Wat gaat dit rechtse kabinet doen aan de loon/ prijs spiraal? Waar komen die grote nieuwbouwprojecten (als in de jaren negentig) met veel starterswoningen, sociale huur, midden huur, midden koop, zodat onze kinderen, de starters op de woningmarkt (dus alles onder de 45/ 50 jaar inmiddels) eens aan een te betalen woning kunnen komen? Type woningen die niet migranten inpikken, maar door woningspeculatie niet meer betaalbaar (onder de 300.000 euro, of onder de 950/ 750 euro huur), te vinden zijn. Doordat de overheid haar eigen regels niet naleeft kan er nu niet grootschalig gebouwd worden. Terwijl inmiddels honderdduizenden, misschien miljoenen, autochtoon Nederlandse kinderen, jongeren en ook al 30’ers en gezinnen, niet meer aan woningen kunnen komen? Wat doet rechts en radicaal rechts daar eigenlijk aan? Of dat veeel Nederlanders in en naast gifbelten (mogen) wonen, omdat de veroorzakers en verspreiders van dat gif, vrijspel krijgen, om lekkere winsten te kunnen blijven maken. Zij de winst, de bevolking de kanker. Wat doen rechts en radicaal rechts hier eigenlijk aan? Antwoord niks. Je hoort ze er nog niet eens over. Zij bepalen dus dat jij steeds meer geld verliest (ten behoeve van het bedrijfsleven). Gefeliciteerd.

    Een nog groter probleem is misschien wel een WO III die er hard aan zit te komen, misschien volgend jaar al. Wat doet dit kabinet? Week in, week uit ruzie maken in plaats van ons land voor te bereiden op oorlog en destabilisatie. Gefeliciteerd.

  34. Nina

    @ Marcel
    Wat heb je aan aannames? Doe maar een uitgebreid referendum waarin de inwoners van Utrecht zich kunnen uitspreken over diverse zeer ingrijpende plannen.

  35. Nina

    @ Wies
    Het is 41 euro per kwartaal, dus 164 euro per jaar.

  36. Lisa

    @ joepfloeploek

    Je fabuleert. Bedrijven hebben niet zelf bepaald dat auto’s over 10 jaar emissie-uitstootloos moeten zijn. Dat is EU-regelgeving.

  37. Koel Hoofd

    @Eric Dat klopt, staat ook in de T
    “Ook Utrecht wil ’zo snel mogelijk’ naar een emissievrije stad. En dus binden ze de strijd aan met de personenauto op benzine en diesel. „De effectiefste maatregel om de luchtkwaliteit te verbeteren, is het invoeren van een nul-emissiezone voor personenauto’s” schrijft de gemeente in een beleidsnota. „We zien dit vanwege de effectiviteit wel als een interessante toekomstige maatregel.”
    De groene dwaallichtjes op een e-dwaalspoor.

    De meeste luchtvervuiling komt in Utrecht letterlijk van buiten de stad aangewaaid. Daarnaast is slechts 6% van de autos is een milieukar en
    Ze kunnen die overige 94% autobezitters niet dwingen om een dure millieubolide te kopen of anders maar op te rotten. Immers, Nederland is een vrijgevochten (NB) en zeer verfijnde democratie en dus per definitie geen stalinistische dictatuur.
    Ergo, als ze dat toch gaan doen, dan volgt er een massaclaim via de rechter…

  38. Loek

    @ Lisa

    Onjuist (ik ben trouwens geen joep of floep).

    De grote autofabrieken hadden dit al besloten voordat EU wetgeving tot stand kwam. Ook zij weten dat de olievoorraad opraakt.

    De Europesee autofabrieken moeten ook wel. Ze hebben immers veel te laat geanticpeerd op elektrisch en zijn ingehaald door China/ Chin. autofabrieken op het gebied van elektrische auto’s.

  39. Nina

    @ Lisa
    Dat geldt voor nieuwe auto’s en niet voor alle auto’s die dan rondrijden.

  40. eric

    @ Loek

    normale arbeidersgezinnen, werkenden die keihard hun auto nodig hebben kunnen nu nog een goedkope benizieauto kopen, u weet vast wel dat de electrische prijzen voor auto’s nu voor de meeste burgers onbetaalbaar is!

    Geen linkse politiek?
    Links zit in heel veel Gemeentes hun eigen partijbelang uit te rollen, links zit heel vast in de rechterlijke macht, links zit heel strak in het Onderwijs onze kinderen te vertellen hoe ze de wereld graag willen zien, wat we eten, hoe we ons vervoeren etc… links heeft meer te vertellen dan u doet voorkomen

    En dit nieuwe Kabinet is 12 jaar puinhoop van Rutte en co aan het opruimen. Financiele tegenslag na tegenslag kwamen er na de verkiezingen ineens uit de hoge hoed….dat weet u vast wel….met ook D66 en het CDA aan het roer, en nu hypocriet doen? kom op zeg!

  41. Geologic

    @Marcel Visser: “Zo werkt dat toch in een democratie” zegt u.

    Nee, in onze democratie kiest u een gemeenteraad via verkiezingen. Deze verkiezingen legitimeren de beslissing die de gemeenteraad, als vertegenwoordiging van de (stemgerechtige) bevolking van Utrecht, voor u neemt.

    Vrijheid gaat altijd ten koste van de gelijkheid, maar andersom geldt dit ook. Dat is de afweging die de gemeenteraad namens u maakt in haar besluitvorming. Of de afweging die binnen de bevoegdheden die gedelegeerd of gemandateerd zijn aan het college van B&W.

  42. M.A

    Dank Nina dis is ons bekend, maar Utrecht werkt niet echt mee, heb al,verschillende ambtenaren gesproken.Bezoekers al op leeftijd hebben problemen met de app, en als zij app gebruiken moet mijn moeder het geld voorschieten , ook zit daar maximum aan,Pedicure heeft al bekeuring gehad , evenals gehoorspecialist aan huis.Zij heeft dagelijks zorg nodig van ons mantelzorgers.Ik kom zoveel mogelijk al op zondag, maar heb al gehoord dat dat ook gaat veranderen,Schandalig hoe er met ouderen wordt omgegaan

  43. Pee

    Eric 29/11/2024 – 9:11
    Zo is het
    Daar kan het betoog van @Loek 29/11/2024 – 10:41 niets tegenin brengen .
    Die maar niet wilt zien dat we door links de grootste problemen hebben gekregen .
    Bang is voor W.O.3 terwijl er hier eerder een burgeroorlog in de lucht hangt omdat men teveel invasieve exoten op handen dragen ten koste van de burgers.
    Links zwaait hier de scepter maar rechts krijgt de schuld zo is het en niet andersom.

  44. DaniëlV

    @ Marcel Visser
    Er zijn hier juist geen bewonersreferenda voor gedaan. Betaald parkeren wordt gewoon gefaseerd in heel de stad ingevoerd. We hebben natuurlijk zelf deze gemeenteraad gekozen, dat wel.
    Hier in de Halve Maan is er geen noemenswaardig parkeerprobleem. Dat zal ook niet veranderen na invoering van betaald parkeren. Wel haalt de gemeente er een hoop geld mee op, vooral van bewoners. Ik hoop dat ze het zinvol investeren.

  45. Utrechter

    Net een offerte aangevraagd voor plaatsen nieuw kozijn met isolerend HR glas. Minder uitstoot dat is wat het de progressieve gemeente Utrecht toch zo graag wil. Op de offerte parkeerkosten € 90 en dat ga ik dus niet betalen aan de bodemloze geld put van de progressieve gemeente Utrecht. Dan de kachel maar wat harder laten branden.

  46. James

    Als het doel is om parkeerdruk te verminderen en forenzen te weren, dan kunnen bewoners toch gewoon een gratis vergunning krijgen? Pure geldklopperij dit…

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).