Waarschijnlijk gaat niet alleen het omstreden voorrangsplein op ’t Goylaan op de schop maar ook de kruising verderop met de Linschotensingel. Dat laat de gemeente Utrecht weten. Door het uitzetten van de verkeerslichten en een herinrichting komt er namelijk minder file op de weg te staan.
De werkzaamheden aan de kruising ’t Goylaan, Constant Erzeijstraat en Hooft Graaflandstraat starten 24 augustus. Het in 2016 heringerichte voorrangsplein moet op de schop omdat de verkeerssituatie onduidelijk is. Maar het is waarschijnlijk niet de enige herinrichting op ’t Goylaan.
De gemeente laat nu weten dat de kruising van ’t Goylaan en de Linschotensingel ook verbeterd kan worden door een nieuwe inrichting. Eerder is er een proef gedaan waarbij gekeken werd of de doorstroming van het verkeer verbetert door het uitzetten van de verkeerslichten.
Resultaten
Uit die proef blijkt dat de verkeerslichten inderdaad uitgeschakeld kunnen worden, en dat daardoor ook minder files stonden op de afritten van de Waterlinieweg. Ook waren er minder files bij het voorrangsplein bij de Constant Erzeijstraat en Hooft Graaflandstraat.
Er is echter wel een herinrichting nodig om de verkeerslichten veilig uit te kunnen zetten. Zonder de herinrichting ontstaan er namelijk onveilige situaties met overstekend en afbuigend verkeer op de kruising.
De gemeente Utrecht komt later dit jaar met een plan voor een toekomstige herinrichting.
Gekoppelde berichten
Aanpassen omstreden verkeersplein ’t Goylaan gaat in augustus van start
Het omstreden verkeersplein op ’t Goylaan in Utrecht gaat vanaf 24 augustus aangepast worden. Het…
Minder verkeersslachtoffers in Utrecht: ‘t Goylaan juist opvallende stijger
Het aantal geregistreerde ongevallen in Utrecht nam in 2019 opnieuw af ten opzichte van eerdere…
Tijdelijk verkeersregelaars op ‘t Goylaan vanwege proef om doorstroming te verbeteren
De SP Utrecht verbaast zich erover dat er in de spitsuren verkeersregelaars worden ingezet op…
Nieuw ontwerp voor kruising ‘t Goylaan klaar: Zo gaat het worden
Het nieuwe ontwerp voor de kruising bij ’t Goylaan is klaar. Het in 2016 heringerichte…
18 Reacties
ReagerenAch, het volgende geldverspillende verkeerskundig hobby plan op kosten van de samenleving.
Het belastinggeld brand letterlijk bij de afdeling mobiliteit in de zak.
Is het niet een idee het hele stuk vanaf Goylaan/Waterlinieweg tot aan Europaplein in 1x helemaal te verherverombouwen zodat 1 en ander uit louter verbindende ovondes bestaat?
Dat levert een hoop minder herevaluaties, verherevaluaties, verherzienswijzes, en verherverherombouwingen op.
En zo hobbyt mevrouw van Hooijdonk maar voort. Wanneer heeft de stad eindelijk genoeg van haar wanbeleid en zet haar aan de kant?
Er rijden daar veel mensen die alvast gewend zijn aan de nieuwe situatie: vol door rood gaan is daar schering en inslag. Overigens is dit ook zo op de rotonde bij de Waterlinieweg. Overigens is het geen verkeerd plan hoor om de verkeerslichten te verwijderen met veiligheidsmaatregelen; de kruising is nu een onnodig punt van hinder.
Onvoorstelbaar dat bepaalde lieden zelfs hun azijn kunnen urineren op voorstellen om de doorstroming voor automobilisten te verbeteren. Wat moet het leven zwaar zijn om alles negatief te benaderen. De ene keer is er te weinig doorstroming, maar als de portemonnee wordt getrokken voor meer doorstroming is het óók niet goed. Diepe zucht.
WvR: Hahaha! Briljant!!
Frits, u spreekt hier tevens namens mij. Dank voor uw goed gekozen woorden!
@ pjotr.
Het is geen hobbybeleid van wethouder van Hooydonk. Het beleid is al tot stand gekomen onder minstens 2 van haar voorgangers en wordt uitgedacht door planologen en verkeerskundigen. Het beleid wordt breed grdragen door het vorige en huidige college en de grote partijen in de raad (van VVD tot CU) Planvorming gaat al terug tot het vorige decenium. Overigens zijn reaguurders hier al erg vaak op gewezen. We kunnen dus inmiddels concluderen dat het vooral gaat over het inhoudsloos bashen van een vrouwelijke GL wethouder. Je denkt toch niet dat een wethouder zich op detailniveau met planvorming bemoeit? Dat is helemaal de taak niet van een wethouder.
Pure geldverspilling !
Watdoet de wethouder dan wel inplaatsvan geld verspillen van debewoners van utrecht eenlintje doorknippen soms ? Tot nu toe weinig positieve plannen meegemaakt en veel geld wat is verspild er door heen gedrukt
Mooi nog een lading onderwerpen op Duic erbij. Wat een aandacht voor een kruispunt dat al waardeloos was, mislukt experiment (af en toe moet je wat proberen) en herstelwerkzaamheden. Ondertussen is die weg een stuk fraaier geworden en komt die kruising heus wel goed.
Zo vermoeiend dat aantal mensen nooit verder komt dan die wethouder te beschuldigen. Besturen is beslissingen nemen, risico’s nemen en dan maak je wel eens een inschattingsfout, ben benieuwd of al die mensen met commentaar hier, nooit een fout maken?
Er is al een tekort op de Utrechtse begroting dit jaar van tientallen miljoenen door COVID 19.
Kan ons linkse bestuur ook doen aan budgettering? Er komt nog een grote economische crisis aan.
klaas ieder mens maakt fouten maar deze wethouder maakt het wel heel bont met andermans geld zie uithoflijn en vele verdere projecten en zo gaat het maar verder en niemand neemt hier verantwoording voor en zo zijn er veel inschattingsfouten teveel om op te noemen
@ E Westerhof Beekink
Deze wethouder maakt alleen fouten als je afgaat op wat geroeptoeter van reaguurders op sociale media hoor.
Uithoflijn is hoofdzakelijk een provinciaal project. Gemeente betaalt wat mee, maar is niet de hoofd- en eindverantwoordelijke. De verantwoordelijk gedeputeerde is moeten opstappen niet de wethouder. Dus die wethouder maakt het helemaal niet zo bont. De overheid als vertegenwoordiger geeft sowieso geld van de gemeenschap uit.
Verder is er een stukje singel een paar keer opnieuw bestraat (fouten van aannemer) en dit kruispunt. Verder heb ik haar niet echt op fouten kunnen betrappen. Wel mensen die het niet met haar eens zijn. Dat kan en mag, maar is wat anders.
Je wint niet voor niets titel beste jonge bestuurder (1x gewonnen, jaar erop bijna).
Iets zegt me dat je jouw mening te veel laat kleuren door reaguurders en niet door de feiten.
@nina, we hebben een links, liberaal, conservatief stadsbestuur, geen links bestuur.
@Peters
Lot van Hooijdonk heeft anders wel in 2018 een brief van de U10 aangepast zonder dat de andere ondertekenaars daar vanaf wisten. Dat is op zijn minst niet chique te noemen.
Die titel beste jonge bestuurder is een simpele wc-eend actie: wij van wc-eend vinden wc-eend de beste…
Ze is vaak genoeg op fouten en laksheid betrapt en daar ook op aangesproken. Maar dankzij haar teflon fietspakje en een raad die niet doorbijt zodat er gaatjes in komen, blijft er niets plakken.
@Klaas
deze wethouder zit al sinds 2014 op deze plek en in 6 jaar heeft ze goed haar stempel gedrukt en de raad onderdrukt. Tussen 2010-2014 was het Lintmeijer ook van GL, van 2006-2009 was het tymon de weger van CU. Die laatste moest vertrekken omdat hij al het actieplan luchtkwaliteit naar het Rijk had gestuurd voordat de raad kon instemmen. Dat ging over de noordelijke randweg, waar GL toen al tegen was en nu nog steeds te weinig actie voor wordt ondernemen door..inderdaad…GL. Die files worden alleen maar langer dankzij uitbreiding met inbreiding voor te tesla elite.
Op welke BEWEZEN fouten is de wethouder dan aangesproken en aangepakt (van Hooydonk) ? Keiharde feiten wil ik en geen meningen van mensen of geroeptoeter van reaguurders.
Al vanaf dag 1 van haar aanstelling heeft een deel van de reaguurders moeite met een vrouwelijke wethouder van GL. Nog voor ze iets gedaan had. Hier is het gebash begonnen. Fijn dat je een verkiezing, waarvan de uitkomst je gewoon niet aanstaat, maar even weggezet wordt als “wc-eend”.
Het blijft, zoals verwacht en gebruikelijk, weer eens angstvallig stil.
Waarom? Er zijn niet echt op heel veel bewezen fouten van de wethouder aan te wijzen. Daarom.
Maar wel keer op keer dezelfde ongefundeerde aantijgingen de wereld inslingeren, dag in dag uit, jaren achter elkaar.
– Nepotisme (songfestival presentatie)
– geen actie bij rellen Kanaleneiland
– op eigen initiatief stoplicht op Goylaan uitzetten en chaos creëren
Hierbij enige voorbeelden (niet limitatief!) van de houding van mevrouw de wethouder: zij weet wat goed is voorbij en u zult luisteren en heeft het maar te accepteren