Op deze wegen bij Utrecht stonden in 2018 de meeste files | De Utrechtse Internet Courant Op deze wegen bij Utrecht stonden in 2018 de meeste files | De Utrechtse Internet Courant

Op deze wegen bij Utrecht stonden in 2018 de meeste files

Op deze wegen bij Utrecht stonden in 2018 de meeste files
Archieffoto DUIC
De A27 tussen Utrecht en Breda was het grootste verkeersknelpunt in het afgelopen jaar. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de ANWB, gemeten op het totale Nederlandse wegennet. Naast de A27 staat ook de A2 tussen Utrecht en Den Bosch in de ANWB file top 10 2018.

De A27 tussen Utrecht en Breda was het grootste verkeersknelpunt in het afgelopen jaar. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de ANWB, gemeten op het totale Nederlandse wegennet. Naast de A27 staat ook de A2 tussen Utrecht en Den Bosch in de ANWB file top 10 2018.

De A27 van Utrecht naar Breda is tijdens de avondspits het grootste knelpunt van Nederland. In 2017 stond deze weg ook bovenaan de ANWB file top 10. De A2 van Utrecht naar Den Bosch staat in deze lijst op de achtste plaats. Tijdens de ochtendspits staat de A27 van Breda naar Utrecht op de derde plaats. De A2 van Den Bosch naar Utrecht staat dan op de zesde plaats.

In de hele provincie Utrecht is de hinder die weggebruikers van files ondervonden het afgelopen jaar vrijwel gelijk gebleven in vergelijking met 2017.

Uit de jaarcijfers van de ANWB blijkt dat de files in Nederland dit jaar met zo’n 20 procent zijn toegenomen in vergelijking met 2017. Hoewel de infrastructuur in de afgelopen jaren is uitgebreid, blijken de wegen in ons land alsnog het vele verkeer tijdens de spitsuren niet goed aan te kunnen. De ANWB laat weten dat daarnaast het weer en de vele ernstige ongelukken hier een grote rol bij speelden.

4 Reacties

Reageren
  1. Ties

    Vraag me af of een verbreding nu de “grote rol vh weer en ernstige ongelukken” substantieel doet verminderen……..

  2. Dirk

    En de A27 is net verbreed. Conclusie: meer asfalt betekent meer verkeer, dus hier is niet tegenop te asfalteren.

  3. Sjaak

    Vwb de A27 gaat het dan om de brug bij Gorinchem, en niet om de A27 thv Utrecht als locatie waar de meeste files staan.

  4. Piet

    toch wel mooi dat men eerst het randstaddeel van de A27 aanpakt waar significant minder files stonden en daarna pas gaan beginnen aan het gedeelte waar het druk is maar dat ligt natuurlijk niet in de randstad. Oh natuurlijk pakken ze ook rijnsweerd aan wat volgens alle lijstjes helemaal geen groot knelpunt is maar daar denkt de minister mee te kunnen scoren.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).